Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
karuna schreef:Kijk dat is al heel wat en beter voor je longen en gezondheid en iedereen om je heen. Zuurstofgehalte is in ieder geval goed.
Het went, tot denk ik zo n beetje mijn 24 was het zeker 4 keer of meer per jaar raak. Daarna werd het minder en sinds ik van lactose afblijf blijft het nu beperkt tot ongeveer twee keer per jaar. Meestal na griep of kouvatten. Moet ook echt griepprik hebben anders is het gegarandeerd raak. Mis ze soms ook, pas na dagen van vermoeidheid en niet fit bedenk ik me vaak dat ik wel eens een longontsteking kan hebben weer. Meestal ben ik er niet echt heel doodziek van, af en toe wel ook. Maar is eigenlijk altijd ook dezelfde plek links onderin linkerlong aan de achterkant.
Oorzaak geen idee, met 4 is bij amandeloperatie is fout gegaan bij 8 kindjes van de 11. De eerste drie geen probleem, ik was nummer vier. Ziekenhuis heeft nooit willen zeggen wat er nu precies was alleen iets met niet goed steriele instrumenten.
Deze 8 hebben allemaal dezelfde heftige ziektes meegemaakt en allemaal een gevoeligheid voor longontsteking. Alle 8 binnen een week na de operatie een zware dubbele longontsteking. Het eerste jaar na de operatie schijn ik er 8 gehad te hebben waarvan een aantal dubbel ook. Ik moet ook echt oppassen, uit de buurt van rook, verf, parfum ed blijven en bij voorkeur de lucht zo schoon mogelijk. Heb ook fikse astma gehad op 5 en later veel bronchitis deels als gevolg van lactoseprobleem trouwens. En mijn longinhoud is niet mega groot daardoor. Maar ik kan er goed mee overweg.