Aanvullende verzekering ivm kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Aanvullende verzekering ivm kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 11:30

Ik was altijd heel basic verzekerd, gewoon de basisverzekering en extra tandarts. Fysio gebruik ik zelf niet, bril heb ik niet en al dat soort dingen.
Echter heb ik nu een zoontje en vraag ik me af of het handig is om misschien nu toch een aanvullende verzekering erbij te pakken voor aankomend jaar.
Wat gebruiken jullie aan zorg voor babytjes wat niet in het basispakket valt? Dan kan ik eens kijken of het rendabel is :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:40

Niets. Alle zorg die een kind nodig heeft zit in principe in de basisverzekering.
Enige waar je wel voor betaald zijn dingen als orthodontie. Daar kun je je aanvullend voor verzekeren maar dat doe je dan als je kind de leeftijd heeft dat een beugel ter sprake komt. Een aanvullende verzekering alleen voor je kind is nutteloos.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 26-11-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: Aanvullende verzekering ivm kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:53

Niets inderdaad, maar wel z.s.m. bij je verzekering melden dat de baby is geboren (gefeliciteerd met je zoontje!).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 12:43

Heb hem inderdaad al aangemeld :) Ah fijn dat ik weet dat alles voor de beeb dus wel in de basis zit. Hoef ik dat ook niet weer uit te zoeken

Tnx Quellian!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:48

Het ligt aan de hoeveelheid 'zekerheid' die je je kind wil meegeven.
Zolang een kind gezond is hoef pas bij te verzekeren als de tijd er rijp voor is.
Maar als je baby iets blijkt te mankeren dat levenslang blijkt te zijn dan ontneem je deze de kans om later aanvullend te verzekeren.
Ik ken meerdere mensen die dat overkomen is en balen dat hun ouders vroeger niet uitgebreider verzekerd waren.

Wij hebben aanvullend verzekerd al voor de geboorte.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:15

Sizzle schreef:
Wij hebben aanvullend verzekerd al voor de geboorte.

Jezelf aanvullend verzekerd bedoel je? Wij hebben wel een uitgebreid pakket, ben een dure in de ziektekosten :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:17

Nee kind voorzien van aanvulling (ik was al aanvullend verzekerd).
Maar in NL ga je met de ouders mee op de polis toch?
Wij moesten dat apart kiezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:19

Misschien als je voor alternatieve geneeswijzen wilt gaan, dan kun je jezelf daarvoor aanvullend verzekeren zodat de kleine daar ook voor is verzekerd. Of als je verwacht heel veel fysio voor de kleine nodig te hebben (deel zit voor de kleine al sowieso in de basis verzekering) en voor veel later kan een beugel reden zijn tot jezelf aanvullend verzekeren voor die beugel van hem.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:20

Ik heb zelf het gezinspakket daarin is toch wel meer opgenomen dan in het gewone basispakket voor de kinderen. Mijn man heeft het goedkoopste van het goedkoopste. Dus de kinderen staan bij mij op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:21

Sizzle schreef:
Nee kind voorzien van aanvulling (ik was al aanvullend verzekerd).
Maar in NL ga je met de ouders mee op de polis toch?
Wij moesten dat apart kiezen.

Klopt, kind gaat mee op de verzekering van de ouders :j
Ikzelf heb geen aanvullend nodig, dus zou het dan puur voor hem doen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:25

Ik ben zelf al uitgebreid verzekerd en daarom staat onze dochter bij mij op de verzekering. Als ik niet uitgebreid verzekerd was geweest hadden we dat vanaf een jaar of 4 waarschijnlijk wel laten doen omdat de kans op extra kosten dan groter wordt, tandarts bezoekjes enz.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:27

Ik zou waarschijnlijk dan in het jaar van de geboorte extra verzekeren.
En dan ook zaken als vergoeding voor kinderopvang en huishouding bij ziekte als dat mogenlijk is. Bevallingen zijn ook niet altijd zonder blijvend risico.
Maar ik ben daar extra bewust van aangezien mijn man op een afdeling werkt waar regelmatig een vrouw binnenkomt die door een trombose of complicatie bij de bevalling vegetatief (net niet coma) geworden is. Dan staat die man er ineens erg peniebel voor als hij ook nog voor het inkomen moet zorgen.

Bij een gezond kind en moeder kun je altijd weer omlaag schroeven.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:30

Ik heb mijn verzekering tijdens het begin van mijn zwangerschap omhoog gegooid..als de baby straks geboren is en er is iets mis vind ik het een fijne gedachte dat dit ook goed geregeld is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:33

Ik heb mezelf later pas aanvullend verzekerd.
Inderdaad, voor de kinderen.
Onder andere voor medicatie die niet uit de basis -verzekering volledig vergoed word.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 14:01

Valt een kind trouwens ook onder de tandartsverzekering van de moeder als het wat ouder is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:09

Tot 18 jaar zit de tandarts nog gewoon in de basis verzekering van de moeder, beugel is wel aanvullend.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 14:32

oooooh, dan laat ik het voor nu gewoon zo. Beugel duurt nog ff :') hahahaha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:39

Eerst maar eens tanden krijgen :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:43

Ik zou sowieso een aanvullende tandartsverzekering nemen zodra de melktanden beginnen in te wisselen (of ietsjes eerder al). Als je kind een mooi gebit krijgt en geen gekkigheid, doe je het jaar later de aanvulling weer eraf.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:48

Waarom zou je dat doen als het voor kinderen al in de basis verzekering zit?
En tot hun 18de hebben ze geen eigen risico.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:49

xSlvna schreef:
Ik zou sowieso een aanvullende tandartsverzekering nemen zodra de melktanden beginnen in te wisselen (of ietsjes eerder al). Als je kind een mooi gebit krijgt en geen gekkigheid, doe je het jaar later de aanvulling weer eraf.

Waarom als de tandarts gewoon in de basis zit tot 18 jaar? Vullingen, röntgenfoto, controles, tandsteen verwijderen (en meer veel voorkomende behandelingen) worden gewoon vergoed namelijk vanuit de basis voor iedereen jonger dan 18.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:50

Zover ik weet zit een beugel niet in de basisverzekering. Verschil prijs beugel aanvullend/basisverzekering is (dacht ik) wel enkele honderden euros.
Daarom zeg ik ook dat het alleen nodig is als het échte gebit komt. Al kun je ook nog aanvullend verzekeren als je het scheve gebit constateert, maar dan moet je wachten met de beugel nemen tot het nieuwe verzekeringsjaar in is gegaan toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:24

xSlvna schreef:
Zover ik weet zit een beugel niet in de basisverzekering. Verschil prijs beugel aanvullend/basisverzekering is (dacht ik) wel enkele honderden euros.
Daarom zeg ik ook dat het alleen nodig is als het échte gebit komt. Al kun je ook nog aanvullend verzekeren als je het scheve gebit constateert, maar dan moet je wachten met de beugel nemen tot het nieuwe verzekeringsjaar in is gegaan toch?

:j

Maar orthodontie is de eerste 10 jaar zeker nog niet aan de orde ;) Dus laat het voor nu maar mooi zo.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:26

gefeliciteerd met je kleine !

Ik heb niks extra verzekerd behalve hem toegevoegd en aangegeven dat ik dus een kind had. Verder word alles voor hem vergoed =]

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:52

Liselot schreef:
xSlvna schreef:

:j

Maar orthodontie is de eerste 10 jaar zeker nog niet aan de orde ;) Dus laat het voor nu maar mooi zo.

Uiteraard, nu is ook nog niks extras nodig :)