Op google kan ik mijn antwoord niet vinden en ja, morgen bel ik even met de huisarts om advies, maar misschien dat jullie wat briljante ideetjes hebben.
Sinds een goeie week, heb ik een vreselijk, zurige smaak in mijn mond. Dit alles is op komen zetten (voor mijn gevoel) toen ik op het werk had schoongemaakt met Dettol. Nu ruikt het niet zo lekker, maar is het ook op mijn tong geslagen, althans, dat was mijn theorie. 'Dat zal morgen wel over zijn'.
Inmiddels een week verder en ik heb nog steeds die ranzige smaak in mijn mond, dus de Dettol kon het ook niet zijn. Wel hebben wij sinds een maandje ofzo, 's avonds wat kaarzen branden. Telkens als ik de geur van 1 van die kaarzen rook (afgelopen week) leek die smaak erger te worden. Dus heb ze vanavond maar niet aangestoken, in de hoop dat dat iets gaat helpen (probably not).
Andere opties. Vitamine gebrek? Toegegeven, zo ontzettend veel fruit eet ik momenteel niet, daarentegen wel veel meer (verse) groenten, maar dat is al enkele weken zo. Op 19 oktober hebben ze mijn amandelen er uit gehaald en zijn mijn neusschelpen weggebrand. Nou had ik wel al het e.e.a. gelezen dat dat een vieze smaak kàn geven in je mond, maar zolang na die tijd nog? Heb nou niet het idee dat ik nog een infectie heb. Wel heb ik in die week van mijn operatie een witte tong gehad, maar met goed poetsen was dat met 3 dagen over. Qua drinken ben ik niks anders gaan drinken, op zijn hoogst wat meer water. Ook gaf google als optie maagzuur aan en hoewel ik dat de laatste tijd iets vaker dan normaal had (laatste keer tot 3 week geleden) kan ik daar ook geen verband in leggen. Vanavond voor de zekerheid maar een rennie genomen.
Dus... Iemand een idee? Want ik word er stiekem een beetje gek van...
Meest waarschijnlijke lijkt mij maagzuur. Anders evt schimmelinfectie op de tong?
Vampie14
Geplaatst: 26-11-15 00:28
Heb je gespoeld met chloorexidine (perio aid/corsodyl)? Je kan ook een vieze smaak in je mond hebben vanwege plaque of tandsteen. Dagelijks tussen de tanden met een tandenstoker reinigen kan het voorkomen/weggaan. Verder kan er misschien weer aanslag op de tong zitten die de vieze smaak kan veroorzaken? Week lang tong poetsen kan die aanslag verwijderen.
kim_25
Geplaatst: 26-11-15 00:31
heb je toevallig pijnboompitten gegeten de laatste paar dagen? daar kun je het ook van hebben, je krijgt dan bij alles wat je eet een enorme vieze, bittere nasmaak. Dit gaat na een paar dagen weer over (spreekt uit ervaring)
cissy
Geplaatst: 26-11-15 00:38
Ik dacht ook gelijk aan pijnboompitten! Been there done that, vreselijk vieze smaak. Duurt zomaar een week of langer. Schijnt ook met het soort piten te maken te hebben.
Bedankt voor alle reacties! Pijnboompitten heb ik helaas niet gegeten, anders was dat een mooie verklaring geweest. Ik poets mijn tanden elke dag en flos meer dan regelmatig, dus die kans acht ik in eerste instantie klein. Toch zal ik mijn tong weer eens gaan poetsen. Onder mijn tong nog niet gekeken, zal dat straks eens doen. Wat zou daar dan moeten zitten?
Toen met die schimmel was mijn tong echt spierwit. Hij is nu gewoon mooi roze. Maar het zou dus geen vitaminegebrek kúnnen zijn? Ik zal evengoed wat pilletjes ophalen, just to be sure.
Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar dacht dat als je daar iets een infectie (of iets met je immuunsysteem? Niet helemaal mijn vakgebied haha) had, dan zou je dat misschien kunnen zien. Dit zou dan kunnen zorgen voor een vieze smaak en/of geur in je mond. Maar daar zal de huisarts dan wel alles vanaf weten
Anoniem
Geplaatst: 26-11-15 16:38
Ik heb een keer een lekke vulling gehad waardoor ik dezelfde klachten kreeg. Heel ranzig. Tandarts had 't zo gepiept.
Geen vullingen hier en mijn amandelen zijn er net uit. Voorhee wel veel last van amandelstenen gehad, maar nooit een vieze smak in mijn mond gehad.
Glucose te hoog? Het zou misschien kunnen, maar heb daar nooit klachten over gehad. Misschien iets om te onthouden...
Zonnebloem
Geplaatst: 26-11-15 18:04
je hebt speciale tongschrapers. Misschien moet je dat eens proberen. Verder zou ik het niet weten
KittyDylan
Geplaatst: 26-11-15 18:07
Weet niet wat het is, maar had afgelopen week ongeveer hetzelfde. Een hele vieze smaak alsof ik al een week geen tanden had gepoetst, en dat begon al een uurtje na het tandenpoetsen...
Kan je niet helpen, maar heb wel af en toe mijn tong gepoetst.
Murloc
Geplaatst: 26-11-15 18:09
Gebruik je medicatie? Daar zou het ook door kunnen komen.
Nee, gebruik geen medicatie. Behalve de pil, maar die gebruik ik al jaren
Dokter kon er zo ook niets op zeggen... Dus dat wordt wachten tot de smaak weer weg gaat ben ik bang hahaha. Gister mijn tong en gehemelte gepoetst, maar daar leek de smaak extra vies van te worden
Verkouden of last van je oren? Een oorontsteking zorgt voor mij ook voor een slechte smaak in mijn mond. Infectie in je sinussen zou dat ook kunnen geven.
Ik heb bijna 9 maanden lang een vieze smaak in mijn mond gehad. Was direct voorbij na mijn bevalling haha. Maar je bent aan de pil dus dat zal het niet zijn.
Leffroi
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-15 14:36
Judith_ schreef:
Verkouden of last van je oren? Een oorontsteking zorgt voor mij ook voor een slechte smaak in mijn mond. Infectie in je sinussen zou dat ook kunnen geven.
Ik krijg wel een extreem dikke puist in mijn oorschelprand, weet niet of dat ook mee telt? Hahahaha. Maargoed, die krijg ik wel eens vaker. Heb tijdens de week dat mijn amandelen eruit zijn gehaald, wel extreem veel pijn ook gehad aan mijn oren (trommels) maar dat is normaal en is nu ook gewoon over. Dokter heeft toevallig voor... 2 week terug (?) mijn oren nog gecontroleerd, maar die zagen er prima uit. Wel jeuken ze momenteel iets meer, maar heb nou niet direct het idee dat er een ontsteking zit. Wel iets om in de gaten te houden dus.
Moet zeggen dat die vieze smaak iets minder wordt nu, maar durf het nog niet hardop te roepen. Wel heb ik daardoor constant de drang om maar wat te eten of te drinken.. Nouja, hoop niet dat het nog te lang duurt, haha.
Onder het mom van pietamientjes, vandaag toch maar wat meer fruit mee genomen. Ik ben echt een hele slechte fruit eter in de winter, terwijl ik het wel graag lust. Ben toch meer van de hartigheid. Morgen ga ik even naar de kruidvat en vitaminetabletten halen. Zal denk ik nooit weg zijn.
Leffroi
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-15 19:23
Smaak is weer helemaal terug, zoniet erger. Bah! En het is/ wordt erger als ik iets zoets heb gehad. Mijn baas dacht aan een schimmel (candida?). Dus morgen even kijken of de kruidvat er iets tegen heeft, anders toch maar even de dokter weer bellen.
Beetje gek misschien, maar niet toevallig pijnboompitjes gegeten? Hierdoor kan ik een paar dagen alles echt vies vinden. Btw alleen als ze uit China komen.
Wildgirl
Geplaatst: 30-11-15 23:43
Frensie schreef:
Ik heb bijna 9 maanden lang een vieze smaak in mijn mond gehad. Was direct voorbij na mijn bevalling haha. Maar je bent aan de pil dus dat zal het niet zijn.
Ik wou net zeggen...2 vriendinnen van mij die zwanger zijn hebben ook constant een metaalachtige,vieze smaak in hun mond...