Help elkaar aan tips en adviezen voor het komende verzekeringsjaar

2014: [LZP] Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?
2015: [MWS] Zorgverzekering 2014 - 2015
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Ik kwam zojuist tot de conclusie dat de vergoeding voor lenzen lager is dan dat je aan premie betaald. De afweging is of je dat dan wel wil(+/- 30 euro per maand, dus 360 op jaar basis. Je krijgt maar 150 per jaar aan lenzen vergoed)
x_spekkie_x schreef:Winged schreef:Ik kwam zojuist tot de conclusie dat de vergoeding voor lenzen lager is dan dat je aan premie betaald. De afweging is of je dat dan wel wil(+/- 30 euro per maand, dus 360 op jaar basis. Je krijgt maar 150 per jaar aan lenzen vergoed)
Ja, dat kan best! Alleen mijn voordeel is dat een pakket met hoge vergoedingen voor alternatief gekoppeld zijn met hoge vergoedingen voor lenzen. Dus dat pakket haal ik er dan met gemak uit.
x_spekkie_x schreef:Ik zoek een zorgverzekeraar met hoge vergoedingen voor alternatieve zorg. Daarnaast wil ik graag mijn lenzen vergoed hebben en als ik fysio nodig heb wil ik graag 20 behandelingen vergoed hebben (dat is het minimum wat je zelf moet betalen als je toch nog een code chronisch krijgt bv na een operatie).
Ik zat de afgelopen jaar bij Energiek (onderdeel van Eno/Salland). Erg tevreden, zij boden als een van de weinige verzekeraars een hoge vergoeding voor alternatief (550 euro) met weinig restricties (80% vergoed per behandeling). Niet dat gedoe met maximaal 25 euro per dag of per behandeling, daar heb je heel weinig aan want welke arts rekent nou zulke lage tarieven?!
Maarrr, Energiek stopt ermee![]()
![]()
Als alternatief bieden ze Salland ZorgDirect maar die is meteen bijna 25 euro per maand duurder voor nog minder vergoedingen dan vorig jaar (alternatief wordt max 40 euro per behandeling en max 500 euro). Dus ik ga er op jaarbasis 400 euro op achteruit...![]()
Tijd om over te stappen! Maar waar naartoe?
Ik reken bij alle verzekeraars met vergelijkbare bedragen om zo de vergelijking zo reëel mogelijk te houden:
*restitutiepolis
*eigen risico €385 (dus geen extra eigen risico)
*premiebetaling per jaar (levert soms 1, 2 of 3% korting op)
*60x12 behandelingen=700 euro alternatief
*150 euro lenzen
*35x20 behandelingen=700 euro fysio
*257 euro tandartskosten (=2x controle+mondhygieniste+1xfoto+1xgaatje)
Gevonden alternatieven (premie per maand inclusief verrekening eigen risico)
PNOzorg (inclusief PNO collectief) €215,28
Salland ZorgDirect (inclusief Online Gemak collectief) €197,22
De Friesland (inclusief t Fryske Gea collectief) €186,81
OZF Achmea (inclusief Stichting Koopkracht collectief) €184,97
Menzis via PMAzorg collectief €190,63
VGZ (inclusief ING collectief) €201,07
Zilveren Kruis (inclusief MOgroep collectief) €188,16
Wat een bedragen![]()
![]()
Nu moet ik zeggen dat ik voor 2015 gemiddeld €176,80 per maand heb betaald gebaseerd op hetzelfde rekensysteem. De goedkoopste polis voor mij is dus volgend jaar bijna 100 euro duurder op jaarbasis!
Maar ja, welke verzekeraar is nou fijn???
Winged schreef:Destination schreef:Volgens mij blijft bij mij de premie gewoon hetzelfde! Ik betaal €93 bij Anderzorg, geen extra eigen risico.
Hoe bevalt Anderzorg?
Lalidan schreef:Hoe kom jij bij De Friesland op 186 uit? Ik heb dat pakket nu, en kom komend jaar op 153 uit. Inclusief tand extra... Het enige wat ik dan niet weet is de lenzen, maar voor dit verschil in maandbedrag zou je die dan zelf kunnen betalen (je krijg met AV optimaal wel wat vergoed voor lenzen, maar hoeveel exact weet ik niet).