Ik zit met een probleem en ik vraag mij af of jullie misschien nog tips of ideeën hebben en of mensen zich erin herkennen?
Ik speel volleybal en sinds eind vorig seizoen, kreeg ik steeds meer last van mijn knieën. Zo erg eigenlijk dat traplopen, vooral naar beneden, niet meer lukte. Ook deed het opstaan vanaf de bank zeer. Ik dacht dat het aan het einde van het seizoen lag en ook omdat ik toen minder ben gaan fietsen.
Ik fietste altijd zo’n 50 km naar school elke dag ( wel op de elektrische fiets, maar die deed het niet zo goed dus het was nog aardig aantrappen). Ben eigenlijk van 50 km op een dag, naar nauwelijks fietsen gegaan.
Ik dacht dat in de zomerstop mijn klachten wel over zouden gaan en dat deed het ook wel redelijk. De zomerstop duurt ongeveer 4/5 maanden(?). In die tijd heb ik gefitnest en een combinatie kracht/cardio gedaan, maar ik heb toch wel aardig rust gehad en ook geen pijn. Ik was er wel van overtuigd dat aan het begin van het seizoen de klachten weg zouden gaan… niet dus.

Ik ben in de tussentijd ook nog naar de dokter geweest, die zei dat het overbelasting was en dat het met rust wel goed zou komen.
Begin seizoen, ik met volle moed weer gaan volleyballen in de overtuiging dat mijn knieën wel genoeg rust hadden gehad, helaas de pijn was er nog steeds.

Na het volleyballen zijn mijn knieën ook rood en ze lijken wel een beetje opgezet. Zou het toch iets anders dan overbelasting kunnen zijn? Misschien een ontsteking die het veroorzaakt?

Het is niet dat ik overgewicht heb en ik ben qua mijn benen ook wel goed gespierd. De fysiotherapeut heeft ook naar mijn stand/houding gekeken en dat was ook goed, mijn schoenen waren ook goed. Ik ben trouwens 18 jaar en ik zit niet meer in de groei, ben al een aantal jaren niet meer gegroeid dus groeiklachten kunnen het ook niet zijn. Jullie zullen misschien zeggen, neem gewoon een half jaar rust, maar ik ben bang dat dat (alweer) niet gaat helpen.
Mijn vraag is nu dus; herkent iemand van jullie dit?
Hoe is het bij jullie overgegaan en hoelang duurde dat? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Toch een langer verhaal dan verwacht, maar ik hoop dat het zo duidelijk is!