Raar soort buikpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Raar soort buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:07

Hallo bokkers,

ook nu zit ik weer met een warme kruik op mijn buik :C
Ik zou even bij het begin beginnen.

Een paar weken geleden kreeg in de nacht van maandag op zondag zo'n ontzettende buikpijn. Die maandag ook naar de huisarts en naar het ziekenhuis. Ze dachten aan een blaas ontsteking of een blinde darm ontsteking, maar beide dingen zijn uitgesloten. Weer naar huis toe en het even aankijken. Aan het eind van de week had ik nergens meer last van :Y) In de afgelopen weken nog wel een aantal keer buikpijn gehad, maar een ander soort buikpijn dan eerst. We dachten zelf dat het aan de darmen lag en ik ben meer vezels gaan eten.

Maar dit weekend is het weer erger geworden. Elke keer na het eten krijg ik weer kramp (alsof je diarree hebt :o ), weer anders dan de eerste keer. Wij denken nu aan gluten allergie of een spastische darm, maar ik ken mensen die dit hebben en die hadden veeeeel ergere buikpijn. Binnen kort ga ik weer naar de dokter, maar is er een bokker die dit misschien herkent en weet wat ik er in de tussentijd aan kan doen?

Djeradalover

Re: Raar soort buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:09

Wat vervelend dat je er zon last van hebt maar niet weet waar het door komt.

Het zou niet kunnen komen door bepaalde medicatie die je slikt?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:11

Dat zou idd ook kunnen! We hebben een medicijn wel afgebouwd, omdat het daar door zou kunnen, maar andere twee niet. Ik ga eens in de bijsluiter lezen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:11

Gewoon weer naar de dokter gaan, we kunnen wel een spelletje spelen 'raad de diagnose' maar wat heb je er aan? Morgenochtend gelijk even bellen :) en vraag dan onderzoek aan, zou ook zeker vragen of ze je ontlasting en bloed willen nakijken :)
Want het kan stress gerelateerd zijn maar ook voedselallergie en alles ertussen in en daarbuiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:14

Buikpijn kan zoveel zijn, van iets verkeerd gegeten tot veel ernstigere dingen en alles er tussen in. Ben het eens met Vuurneon

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:16

Ik ga ook zsm, maar om nou vandaag en morgen of de andere dagen niet te eten, is ook niet zo wat :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:19

Soep, boullion soepen, pasta, licht verteerbare dingen kunnen vaak het minst kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:20

Heb je toevallig heel veel yoghurt gegeten de laatste paar dagen? In ieder geval meer/vaker (als ontbijt) dan eerst?

Af en toe heb ik daar namelijk ook 'opeens' last van, en dat komt omdat ik de dagen ervoor veel/meer yoghurt heb gegeten in combinatie met andere dingen, maar weinig vezels.

Verder weet ik zelf ook nog niet precies wat het is, maar zodra ik weer normaal eet gaat het beter. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:21

Oke, Ayasha, dat ik ga ik proberen, daar had ik nog niet aangedacht!

Deetjeeuh, ik eet nooit yoghurt, maar die vezels herken ik!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:22

Blijf ook vooral voldoende drinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:30

eclair98 schreef:
Oke, Ayasha, dat ik ga ik proberen, daar had ik nog niet aangedacht!

Deetjeeuh, ik eet nooit yoghurt, maar die vezels herken ik!

Dan zal het waarschijnlijk bij ons beiden eraan liggen dat we dan te weinig vezels eten. Wat ik in ieder geval echt zou blijven doen is 's ochtends ontbijten met vezels (bijv. gewoon normale boterhammen).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:37

Ik eet nu vooral veel brood en koekjes met veel vezels. Daarnaast drink ik ook veel en eet ik ook fruit (3 stuks op een dag).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:40

Heb je heel toevallig recentelijk een spiraaltje laten zetten?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:41

Xyris schreef:
Heb je heel toevallig recentelijk een spiraaltje laten zetten?

Nee, ben niet actief op dat gebied :o

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:47

Hehe you never know ^^.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:03

Kun je ook aangeven waar precies de pijn zit? Zit het onder of boven je navel, je maag of zijn het je darmen, voel je je opgeblazen.

Is vaak moeilijk wat je eten moet, zelf heb ik prikkelbare darm syndroom en kan dus bijvoorbeeld echt niet tegen het eten van veel appel of sinaasappel, geheid dat ik daar last van krijg, of van veel pasta/deeg producten.

Hoeveel en wat drink je gedurende de dag en boeveel beweeg je?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:10

Heb je niet gewoon een verstopping? Is je ontlasting hetzelfde en even vaak als normaal? Als je meer vezels wil eten ga dan eens op zoek naar psyliumvezels dat werkt erg goed en is zacht voor de darm. Goed veel water drinken

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:41

Je geeft aan dat mensen met n spastische darm of glutenallergie veel meer pijn hebben, maar dat is echt lastig te zeggen, pijn is zo persoonlijk. Waar ik n pijn met een 7 beoordeel kun jij het een 10 vinden.
Op die manier een diagnose uitsluiten moet je in elk geval niet doen. :n

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 02:04

Wat vervelend voor je TS. Hopelijk kan de dokter je snel helpen.

Voor de tussentijd, kruidenthee helpt bij mij vaak als verlichting tijdens buikklachten. Bijvoorbeeld kamille, zoethout, tijm of citroen thee. Echte kruidenthee is dan het best, als je klachten hebt zijn 3 kopjes per dag aan te raden, anders volstaat 1. Als je 'gewoon' water drinkt pak dan lauw water en geen koud water, maar dat heb je misschien al gedaan :-) Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 02:58

Ik dacht ook verstopping , hangt wat af waar het zit.. Wanneer heb je voor het laatst gepoept? , ik mag vaak wel 2x op de dag grote doen en is dat opeens 1 en dan 0 (en dan diarree) weet ik genoeg . Met menstruatie spelen hormonen met de darmen dan is het ook standaard raak

Maar jou pijngrens is anders, mijn krampen zijn jou krampen niet.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 03:45

Zelf heb ik ook een spastische darm maar echt mega pijn heb ik nooit, soms wel als ik echt direct last van mn darmen heb maar dan moet ik ook rennen naar de wc en denk dan maar niet die avond weg te gaan.

Ik reageer vooral op vet eten en aardappels.

Dus veel groente fruit en vezels!
Gaat gelukkig de afgelopen tijd beter bij mij maar dat komt denk ik door mijn zwangerschap :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:14

eclair98 schreef:
Ik eet nu vooral veel brood en koekjes met veel vezels. Daarnaast drink ik ook veel en eet ik ook fruit (3 stuks op een dag).

ZOU je nog slechter tegen gluten kunnen dan andere mensen, (voor niemand is het echt goed)
DAN merk je het door een paar dagen zo te eten.

Maar het glutenverhaal is complex, er zijn vrouwen die tot de overgang 'af en toe wat buikpijn hadden van het stokbrood als ze in Frankrijk vakantie vierden', en rond haar 50ste totaal niets meer verdroegen waar gluten inzat.

Prikkelbare darm is in feite een constatering:"mijn darmen zijn niet opgewassen tegen de normale gang van zaken".
(En bijvoorbeeld de orthomoleculaire artsen kunnen dat relatief makkelijk verhelpen.)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:05

Janneke2 schreef:
eclair98 schreef:

ZOU je nog slechter tegen gluten kunnen dan andere mensen, (voor niemand is het echt goed)
DAN merk je het door een paar dagen zo te eten.

Maar het glutenverhaal is complex, er zijn vrouwen die tot de overgang 'af en toe wat buikpijn hadden van het stokbrood als ze in Frankrijk vakantie vierden', en rond haar 50ste totaal niets meer verdroegen waar gluten inzat.

Prikkelbare darm is in feite een constatering:"mijn darmen zijn niet opgewassen tegen de normale gang van zaken".
(En bijvoorbeeld de orthomoleculaire artsen kunnen dat relatief makkelijk verhelpen.)

Dat is helaas niet zo ik loop al een tijd bij een goeie orthomoleculair arts en helaas zijn we er nog niet uit wat werkt dus om te roepen dat PDS makkelijk op te lossen is klopt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:13

janneke gelooft ook dat crohn makkelijkte genezen is door orthomoleculaire artsen dus tsja. :)
Ze lijkt daar sowieso wel aandelen in te hebben.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:24

AH zo jammer altijd