Verschrikkelijke jeuk op bovenarm

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Verschrikkelijke jeuk op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 03:41

Ik vind deze tijd eigenlijk niet meer kunnen om een topic aan te maken maar ik word wakker gehouden door ontiegelijke jeuk aan mijn boven armen. Zo erg dat in slaap vallen niet echt meer lukt. Vanavond kreeg ik al wat jeuk op mijn armen en bij het krabben leek het niet weg te gaan. Het was toen al storend. Later op de avond merkte ik kleine bultjes onder mijn huid op. Het was niet zo glad en zacht als normaal. Heb er niet te veel aandacht aan geschonken met het idee dat het na een nachtje slapen wel over zou gaan...mooi niet dus. Ik word wakker met ontiegelijke jeuk en bulten op mijn arm alsof ik daar mee heb liggen rollen in de brandnetels.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik kan doen tegen de jeuk?

Ook zo lekker dat het inmiddels weer zaterdag is dus even naar de huisarts gaat niet (de timing is altijd zo geweldig...not) sowieso als het maandag niet over is dan ga ik bij de huisarts langs. De jeuk is niet te harden!
Laatst bijgewerkt door Gydja op 07-11-15 03:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Re: Verschrikkelijk jeuk op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 03:43

Een koude douche? Heb je evt antihistamine tabletjes in huis? Die zou je kunnen nemen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 03:47

Ik heb er nu al verkoelende gel pads opgelegd. Ik kan inderdaad wel even gaan kijken of ik nog ergens allergie tabletten heb. Weet niet zeker of dat ook het zelfde is wat jij omschrijft maar proberen kan zeker :j

Dreamy

Re: Verschrikkelijk jeuk op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 03:51

Geen nieuw wasmiddel of iets gebruikt ?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 03:54

Dreamy schreef:
Geen nieuw wasmiddel of iets gebruikt ?

Aan dat soort dingen dacht ik ook direct. Ik ben alles na gegaan en volgens mij is er niets anders dan normaal. Geen idee of ik zo iets überhaupt de schuld kan geven -O- ik heb echt geen idee wat die bulten en jeuk veroorzaakt kan hebben.

JustJoyce

Re: Verschrikkelijke jeuk op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:09

Ik heb het helaas ook ben al meerdere keren bij dokter en ziekenhuis geweest. Heb hormooncreme op de jeuk te onderdrukken maar ze kunnen niet uitvinden wat het is, zelfs een biopt laten nemen. Ik heb het over benen en armen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:16

Misschien dat je iets kunt halen bij een apotheek of kruidvat oid?
Azaron ofzo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:51

Het is geen eczeem ofzo? Of soort netelroos?

Anders kan je nog Chinese olie proberen, dat is een soort Menthol olie. Of gewoon Mentholpoeder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:51

Is je huid heel droog? Dan kan evt een koude douche de jeuk even verminderen en dan neutrale bodylotion erop.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 10:44

JustJoyce, wat onwijs vervelend! Ik hoop dan niet dat ik precies het zelfde als jou heb.

yvje86, kruitvat of dat soort winkels zitten hier helaas niet in het dorp (17 km verder op wel) apotheek zit bij ons bij de dokters praktijk in en die is dicht op zaterdag :( Het gaat de laatste tijd trouwens een beetje raar daar. Je mag alleen maar tussen 4 en 5 daar wat ophalen maar ze zijn eigenlijk gewoon een winkel maar ze doen alsof het bij de dokterspost hoort... Azaron ken ik niet ik ga eens kijken wat het is en wie weet haal ik het maandag op.

Suzanne F., eczeem en netelroos zijn anders. Ik heb echt van die bulten als of ik in de brandnetels heb gelegen met mijn armen of berenklauw heb aangeraakt. Menthol olie hebben we volgens mij wel. Misschien kan ik eens kijken of mijn broertje nog wat heeft voor zijn eczeem wat evt. zou kunnen helpen.

Polly, Dat is juist het gekke mijn huid is helemaal niet droog. Gewoon zo als het altijd is maar dan met die gekke bulten er op alsof ik in brandnetels heb gelegen of in berenklauw.

Inmiddels heb ik een soort van verzachtende gel opgesmeerd en het jeukt nu niet meer zo erg als vannacht maar de bulten blijven.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:33

Ik hoop het ook niet voor je ... De symptomen zijn wel precies hetzelfde. Hoop dat het snel minder wordt want ik heb het al 1,5 jaar.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:43

Afbeelding
Zo ziet het eruit bij mij

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:44

Lijken op galbulten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:50

Toevallig met een berg hooi of stro in de weer geweest in een vochtige omgeving of wat vochtig was? Of in de buurt van zo'n zwermen vliegjes rondgelopen die je 's avonds altijd ziet zwermen?

Ik heb dit soort uitslag altijd wanneer ik heb geholpen met hooi lossen en stapelen. dan zijn het kleine, rode bultjes/puntjes die ruw aanvoelen. Maar ik verga helemaal wanneer ik in de zomer rond schemer op de weide rondloop met zo'n vliegenzwermpjes in de buurt. Krom gezegd, op het moment dat paarden met ZE ook lek geprikt worden. Ooit een keer een grote hooibaal die schimmelde aangepakt, kwamen zo'n hoop vliegjes uit... Ik droeg een mouwloze top. 's Avonds en de dagen nadien stonden mijn schouders over het volledige schouderblad en bijna volledige bovenarm VOL miniscule muggenbeetjes. Ook wanneer die mugjes het actiefst zijn heb ik er met regelmaat last van, zeker als ik in de buurt van de paarden vertoef.

Dus tjah, met wat pech heb je hetzelfde als een paard met ZE. Ik begrijp nu heel erg goed waarom die dieren zich tot bloedens toe kapot krabben en schuren, wat een hel was dat. uiteindelijk is het vanzelf over gegaan. Nu vermijd ik dat soort momenten zo veel mogelijk en ga ervoor of erna naar de paarden. Die lopen toch met een (exczeem)deken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:23

Het is gelukkig niet zo als bij jou JustJoyce. Ik vind dat van jou een beetje op zonneallergie lijken :P Zo ziet het er bij mij uit als ik last heb van zonsallergie en ik flink aan het krabben ben geweest.

Ja tja, ik heb gisteren avond nog wel mijn paarden gevoerd. Daar zijn wel tonnen van die mini vliegjes maar daar heb ik normaal ook geen last van daarbij had ik ook mijn dikke winterjas aan. Het is ook anders dan eczeem.

Het is al flink afgezakt denk mede door dat ik niet krab. Maar soms komt de jeuk opeens weer terug zetten en oh wat is het dan lastig om niet te krabben. Mijn huid is niet ruw maar het zijn net muggenbulten het voelt verder ook erg warm aan.
Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:27

Dit kan komen van de heet douchen.
Je huid ziet er zeer uitgedroogd uit, vet houden met bijvoorbeeld lanette (een bodylotion is niet vettig genoeg) en niet te warm of te lang douchen.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 07-11-15 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:28

Lijkt toch echt op een contactallergie, ook niet wezen shoppen en wat truien aangepast, wollen trui aangehad, toch nieuw douchespul gebruikt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:31

Nou, zou me niet verbazen als het alsnog van die mugjes komt. Hier gaan ze ook door lange mouwen heen en omdat ze zo klein zijn denk ik wel dat ze in je jas raken als die niet volledig of goed dicht is.
Het ziet er in ieder geval wel volledig hetzelfde uit als wanneer ik het heb.

Bij hooi hangt er een beetje van af hoe stengelig en prikkend het is. De jeuk komt met vlagen opzettend, er zijn momenten dat ik niks merk en iets later kan ik me plots haast stuk krabben. Na ongeveer een weekje ben ik er dan weer vanaf.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:59

Nog 1x voor de duidelijkheid: het is NIET droog. Gewoon mijn huid met bultjes alsof het dazen steken zijn/muggenbulten/brandnetel steken. Dus niet droog!

bigone, daar vond ik het inderdaad ook op lijken maar ik kan me niets bedenken waar door het dus zou kunnen komen. Ik heb vorige week wel een nieuwe trui gekocht maar die heb ik al een paar keer aan gehad zonder problemen. Dus denk niet dat het daar door komt. Verder heb ik ook geen nieuw douchespul... ik vraag me echt af wat het is. We hebben wel aparte soep gegeten gisteren maar kan die uitslag door gaan naar je arm? Lijkt me eerder dat hij op andere plekken komt. Daarbij zit het aan beide boven armen. Verder helemaal nergens.

Varekaj, ik denk echt niet dat het door mugjes komt. Hoe aannemelijk het ook klinkt en hoe graag ik dat ook de schuld wil geven. Heb er trouwens ook nog nooit eerder op deze manier last van gehad. Ik had deze jas aan, lijkt me niet dat ze hier doorheen prikken. Verder was het al zo laat op de avond dat er al bijna geen vliegjes meer te bekennen waren. In de zomer zijn er wel flinke zwermen met die kleine rot vliegjes.
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:27

Het kan best van die trui komen, ook eerst gewassen voor je hem ging dragen of zit er iets in waar je toch niet tegen kunt??

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:39

Google eens op bedwatsen, dat zou ook nog kunnen :\

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 16:02

De trui heb ik niet eerst gewassen toen ik hem vorige week voor het eerst droeg. Inmiddels wel gewassen samen met de rest van mijn kleding. Daarna die trui weer aan gehad en ook andere kleding uit de zelfde was.

Ck88, ik zal gaan googlen.

Het zou misschien ook door de rodelinzen soep kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:05

Da's idd een aardige vest, daar komen die rotvliegjes inderdaad niet doorheen. Mocht je het in de zomer een keer voorhebben als je met blote armen loopt, dan weet je dan toch al een mogelijke oorzaak :P

Als er hooi in je jas is geraakt, maar dat lijkt me onmogelijk kan het van het hooi zijn dat in je huid prikt. Of inderdaad een contactallergie met iets.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:19

Ziet er inderdaad uit als een allergische reactie ergens op. Geen wasmiddel, douchegel etc in huis waar vernieuwd of zo op staat? Soms passen die producten net iets aan en kan je er opeens op reageren.
Niemand in huis die hooikoorts heeft en daar nog tabletten van in huis heeft? Cetrizine of xyzal zoiets even de dosering nakijken en dan zou je er wel eentje kunnen nemen.
En anders even iemand lief aankijken die met je naar de drogist wilt en daar even een anti allergie tablet halen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:22

Vlooien?
Ik heb wel eens gehad dat ik steen koud was Rn na een warme douche ontzettende jeuk had
Maar dit zal wel wat anders zijn
Azijn op een doek doen en er over heen wrijven ?