Gister ben ik van mijn paard gevallen en nog al ongelukkig terecht gekomen. In het begin dacht ik het gaat nog wel maar mijn rug en nek ging steeds meer zeer doen dus voor de zekerheid maar even naar de dokter. Die stuurde mij gelijk door naar de seh voor foto's.. Daar ben ik gelijk door de hele molen gegaan scans gemaakt van mijn nek en verschillende foto's gemaakt van mijn bekken, ribben en rug. Gelukkig is er niks gebroken. Ook de artsen zeiden dat ik veel geluk heb gehad. Ik had op dat moment ook niet heel veel pijn liep het ziekenhuis in en ook weer uit. Vandaag ben ik wel naar school geweest maar ik kon steeds minder op dit moment lig ik te huilen van de pijn in mijn rechter bekken en het straalt uit naar mijn been. Ik kan normaal heel veel hebben maar dit is echt te veel.. Ik weet dat het ook spierpijn kan zijn maar het is echt als of er de hele tijd iemand met een hamer op mijn heup aan het slaan is.. Ik kan er ook niet op steunen dan ga ik door de grond van de pijn het enige wat ik kan is liggen. Ik voel me nu gelijk weer zo banketstaaf om weer de hap te bellen voor sterkere pijnstilling.. Maar ik kom met deze pijn niet nog een nacht door.. Sorry voor dit geklaag maar ik moet het echt even van mij afschrijven.
Huisarts is op dit moment niet meer aanwezig dus dan zou het de hap worden..
kwita
Geplaatst: 06-11-15 17:57
Er kan best wat meer zijn dan alleen beurs, laat er toch maar eens naar kijken! het is zo een belangrijke plek in je lijf mbt lopen leven en werken
Sofy
Geplaatst: 06-11-15 17:58
Wat heb je aan pijnstilling al genomen? Een combinatie van ibu en paracetamol is iig effectiever, en daarnaast echt je spiegel hooghouden, dus niet pas slikken als de pijn terugkomt maar echt op de klok zodra het weer mag/moet. En als de pijnstilling niet helpt: toch gewoon bellen naar de hap, die spierpijn gaat pas over als je er een beetje 'doorheen' beweegt en dat gaat alleen als je minder pijn hebt.
Heel veel sterkte, pijn is zo ontzettend vervelend!
Ik heb alleen paracetamol gehad 8 per dag om de 4 uur.. Dit hebben ze denk ik gedaan omdat ik gister niet heel veel pijn had. Ik ben ook weg gegaan van school omdat ik niet meer normaal kon zitten zonder in tranen te schieten van de pijn
Wat is er mis met HAP bellen? Die zijn er voor. Anders loop je het hele weekend ermee, kun je het maar beter zo snel mogelijk doen
maessie
Geplaatst: 06-11-15 18:08
Hebben ze ook gekeken of er wat scheef is geschoten? Dat kan ook veel pijn doen, en lijkt me niet raar na een heftige val..
Fenneeee
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-15 18:10
Zal ik dan de hap bellen of de seh ? Omdat die gister hebben gezegd als je er volgende week nog last van heb of iets anders dat ik terug moest komen
Nee niet dat ik weet ze hebben alleen bij mijn nek en rug gevoeld en bekken hebben ze niks mee gedaan alleen opgedrukt maar daar gaf ik toen niet veel reactie op
Zonnebloem
Geplaatst: 06-11-15 18:22
Hier is het zo dat je HAP belt en die bepalen of je naar de SEH moet. Tenzij er echt iets heel ergs is natuurlijk. De ambu levert me altijd netjes bij SEH af als ik weer eens ergens vanaf gedonderd ben Dus ik zou HAP bellen
maessie
Geplaatst: 06-11-15 18:24
Misschien voor de zekerheid dan ook even een osteo/fysio oid plannen als je scheef staat krijg je daar uiteindelijk ook last van is mijn ervaring. hap lijkt mij prima voor pijnstilling nu, ze kunnen je altijd nog doorsturen, mochten ze het niet vertrouwen
Ik vind het een mooie bezigheid paardrijden maar alleen al om deze redenen zou ik het niet meer doen. Al zal ik het dan voor altijd moeten missen. Sterkte.
Heb de hap gebeld en moet er om 10 over 6 zijn heb alleen geen vervoer ouders zijn een weekend weg
Imker
Geplaatst: 06-11-15 18:32
Terug naar de SEH. Of iig de SEH bellen, want die zeiden dat je terug moest komen als het erger werd. Treuzel niet, dadelijk loop je maandenlang met pijn!
san4nie
Geplaatst: 06-11-15 18:39
Fenneeee schreef:
Heb de hap gebeld en moet er om 10 over 6 zijn heb alleen geen vervoer ouders zijn een weekend weg
Een vriendin, tante, buurvrouw vragen?
Blue_Eyes
Geplaatst: 06-11-15 18:40
Heb je geen buurvrouw of tante die even met je mee kan rijden? Ouders van een vriendin?
Waar ben je precies gevallen op je heup? ietsjes naar achteren toe? Dus half op je bil en half op je heup? Er zit daar namelijk een spier, de piriformis, als die een flinke klap heeft gehad kan die voor nogal wat problemen zorgen. De spier loopt namelijk door het gat in je bekken heen naar je onderrug toe en naar beneden naar de voorkant van je been (gevoelsmatig) maar door dit zelfde gat loopt ook een flinke ader en een grote zenuw. Als die spier gezwollen is drukt de zenuw op het bot en dan ga je inderdaad door de grond en het trekt naar beneden naar je knie (schuin voor en rechts van je bovenbeen, dan knieholte en dan de buitenkant van je onderbeen als je pech hebt).
That being said: Als ik gelijk heb houd het goed in de gaten. Het feit dat er druk zit op de ader maakt dat de bloedtoevoer niet goed is en de spier dus langzaam/slecht heelt. Als dat lang genoeg aanhoudt kan het chronisch worden.
oke ik kan je iets besparen pak maar gewoon dubbel op ibu 500 in combinatie met 500 parcetamol ... ik ben door 500 mg naproxen heen gekomen met die pijn
ben 6 weken geleden eraf gevallen zag er zelfs goed blauw uit niks gebroken maar zwaar gekneusd ik heb dus de combinatie paracetamol en ibuprofen gepakt voor de nacht en overdag met naproxen
amber15
Geplaatst: 06-11-15 19:18
Bah zeg... sterkte! Mijn eerste gedachte is een beknelde zenuw..? Hopelijk valt het mee!