Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Onze zoon was een briljante eter, tot zijn 2e. Ik kookte voor hem, hij kreeg nooit potjes en at werkelijk álles, hij pikte de garnalen en feta uit de salades.
Na zijn 2e verjaardag veranderde dat en nu zijn we al een hele poos op het punt dat meneer absoluut geen avondeten wil.
Al direct (en vaak) heb ik dit bij het consultatiebureau en de huisarts aangegeven en steeds kreeg ik te horen dat ik geen strijd aan moest gaan en dat het wel over zou gaan (werd altijd weggelachen, het hoorde erbij, zo zijn kinderen nou eenmaal). Inmiddels is hij 'bijna' 6 en meneer schuift gewoon zijn bord weg en eet geen enkele hap. En ja, soms ga ik wel de strijd aan en ja, dat verlies ik.
Gisteravond definitief de hoop opgegeven en besloten een afspraak te maken bij de huisarts, we weten het gewoon echt niet meer.
Zijn er dingen die we over het hoofd hebben gezien of die we nog kunnen proberen? We hebben genegeerd, er een feestje van gemaakt, met een beloningssysteem gewerkt, boos geworden, maar niets maakt indruk; hij schuift gewoon zijn bord weg en negeert de wereld om zich heen.
Dorine92 schreef:Zn avondeten al in de middag aanbieden. Wil ie niet? Prima dan krijgt ie verder niks. Absoluut geen koekjes oid geven. Gewoon dat avondeten blijven aanbieden. Hij krijgt vanzelf wel honger.
spicegirl schreef:hou een dagboek bij,met wat hij wel eet gedurende de dag.
maar dan ook alles opschrijven.
vaak eten ze (beter gezegd: snoepen )ze meer als je denkt.
alle zoetigheid en snoep direct schrappen...
en niet eten, is ook niks anders (boterham/toetje e.d. )
dit klinkt als een machtsspelletje,
en die worden gespeeld, als ze hun zin toch krijgen, als ze maar lang genoeg volhouden..
Quellian schreef:Dat 'als hij honger krijgt, gaat hij wel eten' gaat helaas niet op bij hem.
Quellian schreef:Ik weiger hem iets anders aan te bieden (mijn vriend wil hem nog weleens een boterham geven, het is een broodeter, wat weer zorgt voor flinke discussies tussen ons), want ik vind dat hij gewoon mee kan eten, geen raar gedoe.
Cowboy55 schreef:Quellian schreef:Ik weiger hem iets anders aan te bieden (mijn vriend wil hem nog weleens een boterham geven, het is een broodeter, wat weer zorgt voor flinke discussies tussen ons), want ik vind dat hij gewoon mee kan eten, geen raar gedoe.
Dit gaat minstens zo veel over jou als over hem.