(Te) Hoge hartslag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

(Te) Hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:19

:wave:

Sinds april 2013 loop ik te tobben met mijn gezondheid. Hartkloppingen en opeens een hele hoge hartslag en niet veel later ook haaruitval.

Nu eind 2015 ben ik heel wat doktersbezoeken en testen verder, heb ik een holteonderzoek gehad (met zo'n hartkastje gelopen) maar net toen was m'n hart natuurlijk net relatief rustig...

Conclusie: uit alle onderzoeken kwam niks bijzonders en ik moest dus maar met de haaruitval en de versnelde hartslag leren leven.

Nu heb ik een hartslagmeter gekocht en kwam ik er achter dat ik in rust de 95 aantik, terwijl 50 tot 70 normaal is voor een volwassene. Veel te veel dus!
Ik ga me er toch druk om maken en dat bevordert het natuurlijk ook niet...

Ik ben 26, eet redelijk gezond, sport een paar keer per week, normaal gewicht en heb geen stress... Ik zit echt met m'n handen in (het uitvallende) haar, bij alle artsen loop ik vast maar ik heb toch het idee dat het ergens vandaan moet komen én dat de hartkloppingen en haaruitval met elkaar te maken moeten hebben omdat het gelijktijdig gestart is.

Ben benieuwd of er bokkers zijn die misschien ditzelfde hebben of evt wat tips hebben wat ik nog kan doen of wie/wat ik nog kan benaderen...

Sheran

Re: (Te) Hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:25

Is er bloedonderzoek gedaan? Ik had hetzelfde bij een ijzertekort.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:27

Hoe is je voedingspatroon? Gebruik je cafeïnehoudende drankjes o.i.d.? Wat zijn je klachten nu?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:30

Vitamine B12 geprikt en je schildklier?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:32

Heb je toevallig (onbewuste) stress, spanningen, onverwerkte emotionele periodes etc gehad? Denk maar eens goed terug in je leven. Het lichaam kan daar op deze wijze op reageren.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:41

Ijzer, vitamine en schildklier zijn allemaal getest. Eerste had ik toen een tekort maar is opgelost met pillen. Later getest en was toen ok, maar klachten bleven.

Volgensmij heb ik geen stress of spanningen, dan zou het wel heeeeel onbewust moeten Zijn want kan niks bedenken waar het vandaan kan komen.

Cola drink ik vrij weinig en koffie al helemaal niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:46

Op welke manier sport jij? Regelmatig een goede cardio workout zou moeten helpen je hartslag te verlagen. Bijv. met joggen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 14:48

Ik volleybal, loop veel met m'n paard, fiets veel en liep ook altijd hard maar is er de laatste paar maanden niet van gekomen. Echter was m'n hartslag in die tijd ook nog steeds te hoog..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:59

Welke waarde waren te laag? Je vitamine B toevallig? Want dat dat op te lossen is met pilletjes is niet helemaal waar, en dat je waarde daarna goed waren is vertekenend vanwege de tabletten. Er is hier op bokt geloof ik ook een topic over :-)

O lees het al je ijzer! Sorry, maar weet je precies wat de waarden waren van je B12? De grens hier de ze nemen is nogal ruim zeg maar..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 15:04

Ik heb geen idee wat m'n B12 precies was toen! De arts zei dat het goed was, dus geen idee hoe ruim dat genomen is.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:16

Terug naar de huisarts met dit verhaal.
En wat bedoel je met in rust de 95 aantikken. Rustpols moet je meten als je 's ochtends net wakker word. Voor de gemiddelde mens is die zo 60-70. Maar als je gewoon overdag meet als je even zit zal die vaak nog iets hoger aangeven. Rustpols wordt door allerlei factoren beinvloed. Duurtraining verlaagd de rustpols, ziek zijn/iets onder de leden/stress verhoogt de rustpols. Zegt dus niets over het probleem en over de rustpols op zich hoef je je ook niet druk te maken. Wel op zoek gaan naar het achterliggende probleem.
Wanneer ontstaan die ineens hoge hartslagen, hoe hoog zijn ze dan en wat is je maximale hartslag en hoe is die vastgesteld. want pas als je weet wat je maximale hartslag is kun je oordelen of de hartslag echt hoog is.
de normaal waardes van vit B12 staan inderdaad nogal ter discussie . Zo gaat mijn sportarts van veel hogere normaal waardes uit dan mijn huisarts.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:34

Heb je eigenlijk nog andere klachten?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 15:42

Ja haaruitval en dat is samen met de hartkloppingen en hoge hartslag begonnen..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:43

Mijn hartslag in rust is al jaaaaaaaaren rond de 85. Als dat een hartslag is die bij jou past is daar niets geks aan hoor. Tussen de 50 en 70 is wel vrij laag.

Wat is je bloeddruk?

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:12

Gebruik je toevallig medicatie? Mag ook via pb natuurlijk.
Toen ik nog veel ritalin gebruikte raakte ik in rust regelmatig een hartslag van 110 aan. Ik durfde toen ik eigenlijk niet meer te sporten. Nu ik hiermee geminderd ben, heb ik een hartslag van rond de 90, nog steeds hoog maar het gaat al beter :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:18

Lastig.. Maar verstandig om nog weer naar de huisarts te gaan.
Ik heb zelf jaren rond de 95 gehad en dat kwam Door stress, onbewust van mijn werk. Ik kreeg ook haar uitval. Nu doe ik dat werk niet meer en zit weer rond de 50 (had ik normaal ook)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:31

Maar die hoge hartslag is dat dan alleen die rustpols en zo ja wanneer is die gemeten en hoe is je rustpols als je 's ochtends wakker word voor het opstaan. Of heb je ook dat je hartslag echt hoog oploopt. En zo ja hoe hoog en wat is je maximale hartslag. Wat voel je als je 'hartkloppingen' krijgt? Is je hartslag dan echt hoog (hoe hoog) of is het gewoon een bonzend hard (wat je ook bij bloedarmoede vaak hebt). Zonder die concrete waardes zegt een rustpols van 95 niets. Mensen met wat overgewicht hebben vaak al een veel hogere rustpols en voor hen is die 95 normaal. 60-70 is een gemiddelde. En zoals er normale gezonde mensen zijn met een rustpols van 30 zijn er ook gezonde mensen met een rustpols van 100.
Wat betreft haaruitval, word je haarbos echt dunner, krijg je kale plekken of blijft de bos gelijk. als je lang haar hebt lijkt het al snel heel veel. Maar juist een gezond lichaam kan veel haren verliezen zonder dat de bos daadwerkelijk dunner wordt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:41

ik heb absoluut geen stress maar heb een gemiddelde hartslag van rustig over de 100, heb vorig jaar met galstenen een week op de ic gelegen, door mijn toen helmaal wanhopige ritme van rond de 170 had niemand door wat er aan de hand was. mijn vader had hetzelfde, en ik heb het nog. zal er wel bij horen.

ik kan wel als ik me er goed op concentreer net onder de 100 komen. volgens de cardioloog niks mis, misschien wel eerder versleten :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:41

Ik ken het wel een hoge hartslag. Maar die van mij is niet altijd hoog. Ik lijk te reageren op sommige voedingsmiddelen en supplementen. Voorbeeldjes: gerookte spullen, niacine, vit d, vetsin (=smaakversterker), veel zout, zware maaltijden. Mijn hartslag en mijn bloeddruk stijgen dan en dat kan soms heel sterk zijn van bv 120/75 naar 155/95 of soms hoger. Maar bij mij zijn het dus meer pieken terwijl het de rest van de tijd heel normaal is. Ik zou wel denken aan medicijnen kleurstoffen of smaakversterker.

Maar wanneer meet je het? Mijn rustpols is 57-58 maar als ik ff wat doe en ik ga dan zitten en meet het dan dan zit ik veel hoger.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:06

ohh nog even ik heb een prachtige bloedruk dat dan weer wel :D

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:18

Ik zou toch ook B12 weer laten testen en vragen om (wekelijkse/tweewekelijkse) injecties. Een zwaar tekort of b12 opname probleem is nl. niet zomaar op te lossen met pilletjes, en idd een bloedtest vertekent het beeld als niet alles uit het bloed wordt opgenomen.

Heb je het toevallig ook vaak koud en/of vaak tintelende voeten/handen of een verdoofd gevoel in je vingers? Ook ik had hartkloppingen, flauwvallen, vermoeidheid en haaruitval; ik merkte al verschil na mijn 1e week B12 injecties! Zeker verder naar laten kijken dus! Verder had ik ook weinig foliumzuur, vitamine D en ijzer, maar vooral (het gebrek aan )B12 was funest voor mijn gezondheid.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:38

Pas als je hartslag in rust (dus als je net wakker wordt) hoger dan 100 is heb je een te hoge hartslag. Tachiecardie noem je dat.

Ik heb een sinustachiecardie, mijn hartslag is in rust tussen de 110 en 170. Wordt ook nog niets mee gedaan. Bloeddruk is ook wat te hoog, vooral onderdruk (100/150 gemiddeld).

B12 kan te hoge hartslag wel veroorzaken en ook haar uitval. Ik zou als ik jou was terug gaan naar de huisarts en opnieuw laten prikken en echt de waarde zelf op vragen. Vaak wordt gezegd dat deze goed is terwijl die toch wel laag is...

Zelf ook een B12 deficiëntie en met injecties voel je je echt stuk beter! Mijn hartslag is er niet lager van geworden, maar haar uitval wel echt veel minder geworden. Dus zeker eens doen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:47

Quir schreef:
Pas als je hartslag in rust (dus als je net wakker wordt) hoger dan 100 is heb je een te hoge hartslag. Tachiecardie noem je dat.

Ik heb een sinustachiecardie, mijn hartslag is in rust tussen de 110 en 170. Wordt ook nog niets mee gedaan. Bloeddruk is ook wat te hoog, vooral onderdruk (100/150 gemiddeld).

B12 kan te hoge hartslag wel veroorzaken en ook haar uitval. Ik zou als ik jou was terug gaan naar de huisarts en opnieuw laten prikken en echt de waarde zelf op vragen. Vaak wordt gezegd dat deze goed is terwijl die toch wel laag is...

Zelf ook een B12 deficiëntie en met injecties voel je je echt stuk beter! Mijn hartslag is er niet lager van geworden, maar haar uitval wel echt veel minder geworden. Dus zeker eens doen!

Maar eenzelfde hoge hartslag die voortkomt uit de ventrikel kan levensbedreigend zijn en moet behandeld worden. Dus aub dames laten we hier geen mogelijke diagnoses stellen want wij kunnen daar helemaal niets van zeggen. We zijn niet deskundig (oke ik praat voor mezelf maar heb dan in ieder geval een universitaire medische achtergrond) en hebben geen onderzoek gedaan. Of te wel TO als je het niet vertrouwd ga je terug naar ja huisarts en vraag je om aanvullend onderzoek.
En misschien kan je huisarts je verder adviseren als je hem de antwoorden op mijn eerder gestelde vragen geeft.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:50

second opnion aanvragen.

heb je weleens de test gedaan hoe je hartslag is als je ligt en rechtop zit en staat.
zit daar verschil tussen?
Mijn zusje heeft meerdere dingen maar ook een te hoge hartslag nog hoger dan die van jou alleen als zij ligt daalt de hartslag soms zelfs te laag.
Heel gek.
pots sydroom heeft dat dacht ik.

dus vecht voor je zorg en ga erachteraan!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:56

Greetje63 schreef:
Quir schreef:

Maar eenzelfde hoge hartslag die voortkomt uit de ventrikel kan levensbedreigend zijn en moet behandeld worden. Dus aub dames laten we hier geen mogelijke diagnoses stellen want wij kunnen daar helemaal niets van zeggen. We zijn niet deskundig (oke ik praat voor mezelf maar heb dan in ieder geval een universitaire medische achtergrond) en hebben geen onderzoek gedaan. Of te wel TO als je het niet vertrouwd ga je terug naar ja huisarts en vraag je om aanvullend onderzoek.
En misschien kan je huisarts je verder adviseren als je hem de antwoorden op mijn eerder gestelde vragen geeft.

Dat komt er wel uit met een holter als dat het geval was... Dat was dus niet zo. En dergelijke (ernstige) aandoeningen komen er ook uit als t hart die dag toevallig "rustig" is.

Ik stel overigens geen diagnoses oid, alleen mijn ideeën en durf wel te zeggen dat ik kennis voldoende heb. ;)

Ik denk net andersom Linnie. Bij POTS heb je orthostatische intolerantie en zakt de hartslag (en soms ook bloeddruk) weg als degene overeind komt.