Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nanda schreef:Hindo,
Welke klachten had jij van de Strumazol?
Nanda schreef:Voordat Graves bij mijn dochter ontdekt werd, was ze heel huilerig en snel van slag en kon slecht slapen
Nanda schreef:Hindo,
Welke klachten had jij van de Strumazol?
WendyLotte schreef:Niet zozeer van de medicatie maar wel iets wat me nu pas opviel. Bij verschijnsel van de ziekte :
Psychosociale aspecten bij de schildklieraandoening
Het schildklierhormoon regelt de stofwisseling. Bij een snel werkende schildklier is de hele stofwisseling opgejaagd, dit heeft overactiviteit van lichaam en geest tot gevolg. Daar kunnen verschijnselen bij horen als: nervositeit, prikkelbaarheid, overgevoeligheid, ongeduldigheid, slechte concentratie, vergeetachtigheid, wisselende depressieve stemmingen en angsten. Deze klachten lijken op overspannen zijn en kunnen door artsen dan ook als zodanig worden gediagnosticeerd. In zeer ernstige gevallen kunnen zich psychiatrische ziektebeelden voordoen.
Weet niet of jullie daar ervaring mee hebben, maar bij mij viel zo juist een kwartje denk ik.....
Dochter is voor die tijd onderzocht door de GGZ vanwege "klachten". Kwam Asperge uit.
Als ik dit nu lees, zie ik nu ineens ook iets heel anders.
WendyLotte schreef:Heb haar zojuist de link van dit forum gestuurd. Kan ze zelf ook lezen en/of reageren. Anders heb ik het straks gedaan en wil niet roddelen maar vind het wel erg leerzaam.........![]()