Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:Top zeg, kijk wel uit dat je niet te snel wilt?
Je kunt ook een paar dagen 8 blikjes, en dan weer een paar dagen 7 drinken in plaats van elke dag 1 minder te doen.Kijk ook dat je tussendoor ook eens wat water drinkt![]()
Ik heb hier op bokt wel al een topic voorbij zien komen in het verleden met lotgenoten van je.
Succes!!
eenitraM schreef:Pfoeeeh, heftig hoor! Hoe is het gekomen dat je zo veel van dat spul drinkt? De nodige dorst die je had, hoe heb je die weggekregen? Hopelijk door water of aanmaaklimonade? Ben je juist aangekomen, of afgevallen? Hoe is je gebit?
Ik wens je heel veel succes! Je kunt het!
Ik ben van 14 kopjes koffie en 2 blikjes redbull naar 4 maanden alleen maar thee, water en aanmaaklimonade gegaan. Gewoon pardoes gestopt. Maar ik begon de koffie zo te missen dat ik inmiddels koffie drink. Met beleid en na 6 uur drink ik alleen nog maar thee.
Nogmaals succes!
Ilja000 schreef:Als je verstandig bent ga je even langs je huisarts. Heel misschien wil hij bloed testen om te zien of het goed gaat met afkicken.
Bambolina schreef:Sjeumpie. Zeker niet banketstaaf bedoeld, maar ik geloof niet dat je lichamelijk zo verslaafd aan caffeïne kan zijn, wel geestelijk, wat de lichamelijke klachten kan veroorzaken. Ik zou als ik jou was de huisarts opzoeken en eventueel met begeleiding van een psycholoog verder gaan. Wil je in ieder geval veel sterkte wensen en respect dat je de stap hebt gezet!
Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".
Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
WendyLotte schreef:Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.
LindyH schreef:Ik weet niet of je het lust, maar ik zou elk blikje vervangen door bijvoorbeeld cola. Dat is ook niet gezond, maar bevat wel minder caffeïne, en daar moet je in eerste instantie van afkicken. Later kun je dan die cola weer minderen, of vervangen door bijvoorbeeld sinas. Dat is weer een stapje minder slecht.
Elke dag een blikje redbull minder gaat best wel hard. Dat betekent dat je in een week vrijwel helemaal afkickt. Ik ben bang dat dat te snel is. Dat is niet genoeg om lichamelijk af te kicken.
Je zou ook flesjes kunnen maken waar bijvoorbeeld driekwart blikje in past, en die elke keer drinken als je normaal een heel blikje zou drinken.
Ik zou het dus langzamer doen, en goed nadenken over vervanging, dan heb je meer kans van slagen. Het is net als met diëten... Het gaat niet om minder eten, het gaat om het aanleren van nieuwe gewoonten.
Veel succes! Ik ben benieuwd hoe het gaat.
senna21 schreef:Succes, het gaat je lukken!
Ik vind het onbestaanbaar dat die rommel als onschuldige frisdrank wordt verkocht in de winkel.
Echt een erg ongezond goedje. (Lichamelijk en mentaal)
Jade schreef:10 blikjesik wist niet eens dat je er verslaafd aan kon raken, maar ook niet dat er mensen waren die er zo veel van drinken
![]()
hoe lang drink je dit al in die hoeveelheden?
succes met afkicken!
WendyLotte schreef:Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Wat denk je dat zoveel redbull doet met je hart..... ?!
Zou er maar niet te makkelijk over denken.