Ik zal hier graag dan ook mijn verhaal willen uitleggen en ik hoop dat mensen tips en of raad voor mij hebben!
Ik val zins 1,5 jaar regelmatig flauw of ik voel me licht in mijn hoofd en wordt zwart voor mijn ogen maar dan kan ik mijzelf snel genoeg rust geven doodmiddel van te gaan zitten zodat dit weer weg kan trekken.
De eerste keer dat ik flauwviel was met een buitentheater zo'n 2 jaar geleden. Na die tijd gebeurd het steeds vaker en val ik snel flauw wanneer het erg druk is op 1 plek ( feesten in de stad bijvoorbeeld ) Of wanneer ik in rooklucht sta dan gaat het ook snel mis. Een andere situatie waardoor ik snel flauwval is wanneer ik gesport heb en daarna ga douchen, dit gaat ook nooit erg goed

Dit was even een klein stukje over mijn flauwval geschiedenis wat ook met mijn grote probleem te maken heeft!
Ik schaats namelijk zins dit seizoen 4 keer per week minimaal. Dit zijn 3 trainingen en ik geef 1 keer training. Maar nu elke keer met mijn eigen trainingen gaat het mis. Ik wordt midden in de training erg duizelig en wordt licht in mijn hoofd. Hierdoor ga ik even langs de kant zitten tot dit redelijk weg trekt en daarna ga ik weer door met trainen. Mijn trainingen zijn inmiddels al aangepast, rustiger, omdat ik ook nog met een buik probleem zit( maar dit is een ander verhaal, als je dit verhaal wil weten zeg het maar haha) ik merk aan mijzelf dat ik ook energie mis die ik voorgaande jaren wel had en daardoor mijn training beter kon rijden. Ook ben ik dit jaar aan een nieuwe opleiding begonnen en dit kost natuurlijk ook veel energie want ik vind hem best pittig maar erg leuk!
Nu komt eigenlijk mijn grote vraag, zouden jullie enig idee hebben waarom ik elke keer duizelig ben wanneer ik aan het trainen ben? Ik zelf denk dat het misschien aan mijn voeding ligt maar ik zou graag van anderen willen horen waar hun aan denken.
Ik zal mijn week nog even hier omschrijven zodat jullie een idee hebben hoe alles gaat en dit misschien kan helpen bij jullie conclusie.
Maandag :
6:30 opstaan
7:30 op de fiets naar het station
8:30 school begint
17:00 klaar met school en door naar de ijsbaan ( bij de ijsbaan maak ik huiswerk )
18:30 training begint
19:40 klaar met trainen, omkleden en met de trein naar het station en dan naar huis fietsen
20:30 thuis, soms nog even met school bezig en anders bankhangen
22:00/23:00 naar bed
Dinsdag
16:30 klaar met school en door naar muziekles
18:20 klaar met muziekles
19:00 thuis, nog met school bezig en als ik geen huiswerk/ leerwerk heb tv kijken.
Woensdag
14:45 klaar met school en door naar de ijsbaan ( bij de ijsbaan maak ik huiswerk )
17:00 training begint
18:10 klaar met trainen, omkleden en met de trein naar het station en dan naar huis fietsen
19:30 thuis, nog even met school bezig
Donderdag
16:30 klaar met school en door naar de ijsbaan ( bij de ijsbaan maak ik huiswerk )
19:40 klaar met trainen, omkleden en met de trein naar het station en dan naar huis fietsen
Vrijdag
8:00 op de fiets naar het station
9:00 school begint
15:30 klaar met school en door naar de ijsbaan ( bij de ijsbaan maak ik huiswerk )
geen vaste bedtijd.
In het weekend werk ik in de horeca en rust ik uit.
Qua eten is het elke ochtend brinta op een school dag eet ik 6 boterhammen. Als ik moet schaatsen eet ik een maaltijd salade en thuis soms nog wat warm eten. Wanneer ik niet moet schaatsen eet ik een gewone warme maaltijd thuis.
Ik hoop dat jullie een idee hebben waar het mis gaat waardoor ik me vaak met trainen zo slecht voel.
Als er vragen zijn stel ze dan gerust!!
Groetjess
Ps. Ik wil niet afvallen of ben daar mee bezig!