Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 19:58

Hey bokkers,

Hier iemand die met regelmaat hoofdpijn heeft. Ik heb het minstens zo'n 3-4 keer per maand en dan 1 a 2 dagen stevige hoofdpijn achter elkaar. Het enige wat (soms) bij mij helpt, is ibuprofen.

Bij mij is het veroorzaakt doordat ik ooit een hersenschudding heb gehad als kind. Ik ben als klein meisje op een tuinstoel geklommen (de rugleuning), de stoel viel voorover en toen ben ik zo met mijn hoofd op de stenen geklapt. Kan mij hier zelf niks meer van herinneren, maar heb daardoor mijn hele leven al regelmatig hoofdpijn.

Ik kan me echt gewoon nergens op concentreren als ik erge hoofdpijn heb, en kan bijna nergens positief over zijn :')

Wie heeft hier nog meer last van, wat is jullie grootste ergernis en wat doe je om het te verhelpen?

Misschien kunnen we hier een beetje ons ''leed'' delen :Y)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:19

Heb ook heel vaak hoofdpijn, maar dan door een hele andere reden. Ik had voorheen echt nooit hoofdpijn, heel soms eens als ik bijvoorbeeld te weinig gedronken had of iets dergelijks. Nu komt de heftige hoofdpijn door een extreem hoge hersendruk en nu ondertussen zeven keer geopereerd vanaf half maart en november staat de 8e operatie alweer gepland.

Bij mij werkt vrijwel geen enkele pijnstiller, slik morfine en die maakt t af en toe iets draaglijker.

Vervelend dat je door een hersenschudding nog steeds regelmatig zo erge hoofdpijn hebt. Kunnen ze daar nu niets meer mee doen?
Hoe komt t dat je daar nog steeds zoveel last van hebt? Te weinig rust genomen toen?

Wel fijn dat ibuprofen nog enigzins helpt tegen de hoofdpijn. :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 21:30

Hoge hersendruk, nog nooit van gehoord. Dat klinkt wel echt heel rot! Hebben de operaties al wat geholpen?

Gelukkig helpt de morfine wel een beetje.

Ik heb geen idee wat er toen is gebeurd, ik was te klein om me het te herinneren. Maar ik herinner me alleen dat ik al van kleins af aan veel kamp met erge hoofdpijn. Niet dagelijks dus, maar wel zeker eens per week. Ik kan ook naar bed gaan met zware hoofdpijn en daarna gewoon weer wakker worden met net zo veel hoofdpijn. Dat is vooral frustrerend. Meer drinken helpt ook niet.

Ik denk niet dat je na een hersenschudding nog iets kunt doen aan de hoofdpijn. Gewoon pijnstillers nemen denk ik.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:35

Nee helaas hebben de operaties nog niet opgebracht wat moest. Ik heb drains (gehad) die hersenvocht naar de buik afvoeren. Dat ging telkens niet goed en nu doet de drain van mijn hersenen naar de buik het ook niet meer en gaan ze er een tweede drain bij plaatsen in de hoop dat t nu wel gaat werken...

Wel echt vervelend zeg. Ik weet ook niet of ze daar iets mee kunnen doen hoor, maar misschien wel handig eens langs de huisarts te gaan en te vragen? Elke week hoofdpijn is toch wel heel vervelend en misschien kunnen ze wel wat er mee! Toch? :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:37

Hier ook vaak hoofdpijn (spanningshoofdpijn dat kan omslaan naar migraine).
ik ben zowiezo erg gevoelig voor lichtinvloeden (bv een zon dat schittert op een mes in mijn ogen kan leiden tot migraine), geuren en temperatuurverschillen (net een maand in een slagerij gewerkt, van de warme keuken naar de koude keuken naar de frigo's, geen strak plan).
Ik heb zeker 2-3 maal per week hoofdpijn, en een 6tal migraine aanvallen per jaar. De laatste 5 weken heb ik al 5 migraine aanvallen gehad door mijn werk.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:47

Ik heb sinds de laatste maanden ook vrij veel last van hoofdpijn. Gauw 2 dagen per week, erg vervelend! Ik denk dat het spanningshoofdpijn is, maar ik weet verder niet hoe of wat. Pijnstillers gebruik ik niet, omdat ik geen pillen kan slikken en een oplosbare niet door mijn keel krijg :')
Opzich valt het mee als ik buiten bezig ben, maar zodra ik 's avonds binnen zit of op school ben, heb ik het helaas veel last van.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:48

Ik heb ook ong 4 keer per week wel stevige hoofdpijn... Enige wat dan helpt is zitten of liggen... Kan dan niks verdragen... Net of er dan een enorme druk op staat... Hoe het komt? Geen idee, dokters schuiven het af op spanningshoofdpijn/stress

Edit: nou moet ik wel zeggen dat ik 24/7 nadenk... Over alles... Dit heb ik al van kinds af aan... Ik kan gerust met iemand praten, en ondertussen nadenken.... Misschien heeft het er wel mee te maken?
Laatst bijgewerkt door SharonIndezz op 04-10-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:51

Ik heb clusterhoofdpijn. Verschrikkelijke gruwelijke pijn. "Gelukkig" in clusters/periodes, heb twee keer per jaar een maand of 2/3 last van zo'n 12 aanvallen per dag/nacht

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:54

Ja ik ook spanningshoofdijn en als ik teweinig gedronken heb
Ik kan het nog onderdrukken met paracetamol en veel slapen, maar soms worden colleges er wel moeilijk door

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:56

Veel last van spanningshoofdpijn. Eerst lange tijd echt 24/7 last van. Toen hele tijd niet. Nu krijg ik er vaak in de avond (moe?) weer last van. Osteopathie werkt erg goed voor mij.

Ts misschien eens door je huisarts door laten verwijzen naar de hoofdpijnpoli?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:59

Meld me ook dagelijks hoofdpijn. Dag en nacht. Waarschijnlijk het gevolg van een hersenvliesontsteking maar dit kunnen ze niet zeggen. Conclusie chronische onverklaarbare hoofdpijn.

Pijnstillers helpen helaas niet. Verschillende ziekenhuizen gehad verschillende pijnpoli's uit eindelijk iets gevonden waarmee het iets dragelijker is geworden op de goede dagen. Helaas nog steeds veel last.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:01

Ik heb nu sinds anderhalf jaar ook regelmatig spanningshoofdpijn na een flinke hersenschudding. Na meerdere malen bij dokter te zijn geweest doorverwezen naar fysiotherapeut/manueel therapeut. Deze heeft me geleerd om mijn eigen nekspieren te masseren. Dagelijks even minuutje masseren en als hoofdpijn opkomt masseren en heb er heel veel minder last van.

Periodes waarin ik veel stress heb en gewoon veel te doen zijn stuk heftiger. Daarnaast merk ik het heel erg als de zon schijnt of met fel licht.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:02

Ik heb regelmatig hoofdpijn gehad de afgelopen jaren, maar dat is omdat mn rug telkens vast zat :') uiteindelijk vorig jaar naar de masseur gegaan en na n paar behandelingen merkte ik echt veel verschil. Alleen tsja...dan moet je dus wel regelmatig gaan en niet pas weer als je zo'n last krijgt dat je weer te ver bent XD beetje eigenwijs geloof k.

Pijnstillers werkte ook amper. Enige die wat verlichting gaf was een pijnstiller tegen spierpijn. Maar dat komt dus weer doordat het dan in mijn rug wat ontspant en het niet meer doortrekt naar mn hoofd

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:07

Hier ook iemand die erg veel last heeft van hoofdpijn. Gelukkig wel al een stuk minder dan het was!
Het begon 6 jaar geleden. Had toen iedere dag hoofdpijn en ongeveer 5 a 6 keer per maand een goede migraineaanval. School werd er wel heel moeilijk door en ook sociaal heeft het veel invloed gehad helaas.
Ben uiteindelijk na veeeeel (!!!) zeuren eindelijk doorverwezen naar de hoofdpijnpoli. Ze hebben me nu al enorm geholpen en ik ben nog niet helemaal klaar daar. Heb nu misschien nog maar 2 keer per week last van hoofdpijn en 2 tot 3 keer per maand migraine. Vind het nu al super *\o/*

Maar vervelend ts dat je dat hebt overgehouden aan je hersenschudding. Zal wel een flinke val zijn geweest.
Je moet niet al te veel pijnstillers nemen (al helemaal geen paracetamol, dit kan juist hoofdpijn veroorzaken) daarbij wil aleve ook nog wel eens helpen. Zou je ook niet doorverwezen kunnen worden naar de hoodpijnpoli?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:11

Ik heb ook vaak hoofdpijn. Nummer 1 is vaak dat ik niet genoeg drink.
Nummer 2 is de maandelijkse periode
Nummer 3 is stress
En de nummer 4 is waarschijnlijk door meerdere herschuddingen en trauma's.. Vaak ligt het ook in combinatie met elkaar

Ook ik kan me nergens op concentreren als ik hoofdpijn heb, maar dat is volgens mij heel normaal. Meestal neem ik niks in, drink ik veel en lig ik. Vaak gaat het dan over. Als het echt niet overgaat stop in er meestal 2 paracetamol in 1x in. Bij mij is dit over het algemeen lichte migraine, vaak door stress.

Ik weet natuurlijk niet wat het bij jou is.. maar als het heftig is zou je ook best migraine kunnen hebben
Laatst bijgewerkt door KellyR op 04-10-15 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:13

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:19

Helaas ben ik ook een hoofdpijnklant.
Voorheen sowieso 1x per maand last van migraine.
Maar sinds de bevalling van de oudste 3.5 jaar geleden waar ik een fikse complicatie van de ruggenprik had (lekkage ruggenmergvocht) heb ik chronische migraine.
Via de hoofdpijnpolie/neuroloog ben ik nu ingesteld op het gebruik van een bètablokker . Zolang ik dit trouw slik dan heb ik geen last, anders ben ik dagelijks ziek vd hoofdpijn.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:21

Hier ook
Heb bijna elke dag hoofdpijn en pijnstillers werken niet.
En minimaal 1 x per maand zware migrane aanval.
Oorzaak heb geen idee helaas.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 22:25

Hmm, ik heb soms gewone hoofdpijn en soms aura migraine. Merk het verschil wel echt. Bij de auramigraine krijg ik voorafgaand vlekjes in mijn ogen en daarna nog erger dan normale hoofdpijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:15

Hier ook een hoofdpijn klant.
Kan na jaren nog steeds niet zeggen waar het vandaan komt.
Voeding triggert wel maar wat allemaal?
Aspartaam is er 1 maar ook een appel.

Als ik hoofdpijn heb is het altijd 3 dagen.
Soms zit het in de holte links en achter het linker oog. Dan zit het weer bij de rechter slaap en kaak gewricht.
Dan voelt mijn hoofd alsof het tussen de bankschroef staat en fijn gedrukt wordt.
Dus niet 1 soort hoofdpijn.
Dan heb ik weken geen aanval. Dan weer 2 in een week. Kan er geen pijl op trekken.
Simutriptan kan het gelukkig meestal wel onderdrukken.

Ondertussen alle paten wel geprobeerd maar nog nergens resultaat.

Dus lees hier graag mee.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:10

Bah hier ook een hoofdpijn patient het is zo naar om hoofdpijn te hebben, als er toch een wonder middel was.
Ik lees dus zeker weten eventjes mee mischien komt voor mij ook de goude tip voorbij.

Ikzelf ben een behoorlijke hoofdpijn patient, spanningshoofdpijnen heb ik dagelijks ook al heb ik naar mijn idee geen spanning, dan heb ik minimaal 2 keer per week migraine.. en dan af en toe word er nog een clusterhoofdpijn aanval in de nacht doorheen gegooid.

Kluster kan je zoiezo hlaas weinig aan doen, daarbij voor de andere hoofdpijnen is het voor mij lastig, asprintjes helpen niet en ik heb een erfelijk nierprobleem dus mag haast geen enkele van de medicijnen die regulier zijn.

Op het moment slik ik propanolol dit helpt af en toe een beetje want op sommige dagen voel ik de migraine maar zet hij niet door, en ander ekeren zet het wel door helaas maar ja toch winst.

Nadeel van deze pillen die ik gemerkt hebt.. ik ben opeens soms angstig heb soms enorme nachtmerries en daarbij zie ik vooral in het donker ook halucinaties x0x waarschijnlijk omdat ik zonder mijn lenzen zo blind als een bat ben lol en dan mijn hoofd spelletjes gaat spelen.

Maar zonder zou ik dus weer nog vaker hoofdpijn hebben ... mijn oplossing.. ehrm nou ja opossing poging tot verminderen van .. een ooglid correctie, de dokter vertelde me dat dit zeker 30% hoofdpijn vermindering voor mij gaat opleveren waarschijnlijk nog meer.
Hier in de familie heeft iedereen wat zwaare bovenoogleden , dokter legde uit dat dat niet met gewicht te maken heeft maar met genen.

Hoop dus dat operatie voor mij de oplossing is, laat ik weten zodra ik geholpen ben.

TS heb je toevallig ook overhangende oogleden ? hoeft niet zo enorm te zijn dat je geen ooglid meer ziet , probeer ontspannen voor de spiegel te staan en rechtvooruit te kijken en dan zonder je hoofd te bewegen omhoog te kijken zonder wenkbrauw op te trekken ( lastig lol).. als je dan dus zwart ziet ( overhangend deel) dan zou het kunnen helpen om deze operatie te overwegen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:12

[quote="bruintje123"]Hier ook een hoofdpijn klant.
Kan na jaren nog steeds niet zeggen waar het vandaan komt.
Voeding triggert wel maar wat allemaal?
Aspartaam is er 1 maar ook een appel.

Hier ook gevoellig voor voeding waar ik tot nu toe gevoelig voor ben zijn:
Ananas
Oude kaas
Chocolade
Citroen

Helaas nog geen heele lijst maar dit zijn voor mij haast instant headaces x-x

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:20

Hier ook patientje veel hoofdpijn.
Deze week al 2 keer hoofdpijn gehad.
Heb van 3 neurologen elk een andere verklaring gekregen. Stress, spanningshoofdpijn en clusterhoofdpijn. Migraine niet want dat hebben ze alle 3 ook getest (blijkbaar kunnen ze dat testen). Helaas zeggen veel mensen dat ze migraine hebben zonder voorafgaande testen te ondergaan.
De pijnen die ik voel zijn die dat bruintje ook vernoemt. Dus niet 1 pijn maar meerdere soorten pijn.
Naast neurologen ben ik ook al onder een MRI scan geweest aangezien ik geopereerd ben geweest aan een huidcyste achter mijn rechter trommelvlies (rechteroor is donor materiaal dus hamer, aambeeld, steigbeugel en trommelvlies).

Ik heb nu bij pearl mijn ogen laten testen omdat de pijn ook vaak achter de ogen zit of op de slapen. Wat blijkt? Ik heb links +0,50 en rechts +0,75 nodig wat brilsterkte betreft.
Dus van geen bril moet ik ineens naar wel een bril. Ik hoop dat een bril oplossing biedt. Want dafalgan, aspirine of andere tabletten hebben bijna geen werking meer terwijl ik ze ook totaal niet veel inneem alleen als ik het echt niet uithou van de pijn.

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 00:34

Ja hoor hier ook. Bijna altijd spanningshoofdpijn wat doorgaat naar migraine.

Op dit moment is het bij mij ongeveer eens per maand wat gelukkig een hele verbetering tov vorig jaar waar ik dit 1 tot 2 keer per week had.
Ik kan op dat moment alleen maar in het donker boven op bed niets doen en proberen te slapen. Als ik opsta en even iets ga doen dan moet ik ook overgeven. Als ik blijf liggen gaat het goed. Ik heb gelukkig geen last van aura's

Nu heb ik (als het pakje niet leeg is, hier kom ik vaak te laat achter) medicijnen hiervoor maar daar krijg ik dan weer bijwerkingen van. Maar na 2 uur is dan wel de migraine vaak weg dus heb het er maar voor over..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:33

Ik meld me ook. Soms dagelijks hoofdpijn en soms aantal weken niet. Migraine ook, soms 2 keer per maand en dan weer een half jaar niet. Soms komt de pijn ook vanuit mijn nek, maar dat is de laatste tijd gelukkig wel minder.
Als ik echt heftige hoofdpijn heb (vaak dus) kan ik ook weinig als alleen maar zitten/liggen op de bank en hopen dat de pijnstiller wel een keer werkt. Slapen helpt ook vaak niet, word 's ochtends weer gewoon wakker met hoofdpijn.