Het zit zo:
Al een aantal jaar heb ik last van buikpijn. Het begon gok ik zo'n 6 jaar geleden, en was toen slechts zo'n 2 keer per jaar dat ik er last van had. Dat is het laatste jaar veranderd naar 4 keer per jaar zo ongeveer, maar de laatste maand lijkt het wel bijna elke week raak te zijn.
Het is een stekende pijn, alsof het kramp is. Iedere beweging doet pijn; helemaal waarbij je je buikspieren gebruikt. Pijn varieert van irritant tot 'lopen is stapje voor stapje strompelen'. Bewegen doet pijn, ademhalen doet pijn, zitten doet pijn..... Alleen liggen laat de pijn afnemen. Zodra ik een uur of 2 achter elkaar lig lijkt de druk af te nemen en verdwijnt het uiteindelijk compleet. Buik lijkt wat opgezwollen en hard, erin drukken verergert het.
Daarom vind ik het allemaal zo raadselachtig. Het is eens in een korte/lange periode; begint vaak als ik op sta (van nachtrust of even op de bank liggen); houdt niet op voordat ik een periode lig.
Huisarts heeft een jaar of 2 terug gezegd dat ik een keer moest komen op een moment dat ik er last van had. Alleen komt het keer op keer totaal niet uit

Bij deze dus.. Komen de symptomen iemand bekend voor? Moet ik denken aan darmen of maag? Een allergie? .....
- Nee, het is geen ongesteldheid
- Ik heb lang gezocht, maar nog geen relatie tussen voeding en de buikpijn kunnen ontdekken, of stress
- Duurt nooit langer dan 1 dag
- Ik wacht een keer af dat ik er last van heb en verplichtingen ga laten vallen voor de huisarts
Heeft er iemand enig idee?