Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 11:26

Ik kom voor de zoveelste keer van de dokter af.
Al sinds 2003 loop ik geregeld voor vage klachten bij de dokter, de hoofd oorzaak is vreselijk pijn in vooral de onderrug en heupen/bekken.
In de loop der jaren zijn hier nog best wat klachten bij gekomen, zoals vaak pijnlijke dikke vingers, elle bogen, enkels enz.
Ik ben veel te zwaar en ik krijg t er niet af, zelf s niet met diëtiste en 3 a 4 keer per week sporten, dit maakt het lichamelijk natuurlijk ook niet makkelijker.
Ik ben gauw moe en krijg mijn dag niet goed ingevuld als ik veel dingen moet doen, begin smorgens met goede moed en kan de hele wereld aan maar naarmate de dag vordert wordt het minder.
Ik ben dan moe, kan me niet goed concentreren, kort lontje en ben compleet futloos.
Het is dan net alsof ik een marathon heb gelopen en niet herstel.
Nu heb ik al verschillende keren slijmbeursontstekingen en zo afgelopen week ook en vorige week uit het niks een behoorlijk dikke ontstoken grote teen.
Ik kon wel aandelen hebben bij ibuprofen zoveel heb ik nodig en de dokter vind het allemaal wel prima.
Afgelopen dagen heb ik dagen ertussen dat ik 2400mg op heb en gewoon koppijn heb en duizelig ben, maar eindelijk de pijn een beetje baas ben.
In het bloed zijn al vanaf 2003 een te hoge bezinking te vinden en de laatste jaren een hoge ana+ maar dit zegt niks volgens mijn dokter, hebben wel meer mensen.
Ook reumatologen weten het niet en zien het nu als een aanloop naar iets waar nu nog geen echte diagnose voor te stellen is :o? :?

Ik loop bij het UWV inmiddels na al jaren ziek te zijn geweest en nu is het bedrijf waarvoor ik werkte dicht.
Ik moet re-integreren en dus zoeken naar ander werk maar zit bij uwv in de zw.
Ik moet mijn eerste gesprek daar nog hebben, maar goed zij zullen gaan vragen wat ik heb, maar goed ik heb vanalles maar het beestje heeft geen naam dus hoe serieus gaan ze me nemen.
Mijn paardrijden heb ik jaren geleden al op moeten geven, maar ook een avond stappen is niet vanzelf sprekend.
Het beïnvloed mijn hele leven en doen en laten.
Ik ben blij als ik thuis het huis gepoetst krijg en de dagelijkse dingen, effe bij paardje ben geweest.
Anderzijds wil mijn lijf vaak rusten maar ik moet nog zoveel.
Daarbij zou ik graag weer aan het werk willen, mijn eigen geld verdienen en me weer een beetje volwaardig en voldaan voelen.

Is een beetje een lang verhaal geworden, maar kom net weer van de dokter af en moest het even kwijt.
Misschien dat iemand het herkend of een goed adres voor het e.a. heeft.

Zonnebloem

Re: Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:51

Wat voor onderzoeken zijn er verder gedaan?
Ik kan je helaas niet helpen. Wil je wel heel veel sterkte wensen

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:58

PB verstuurd :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:16

Inderdaad wat voor onderzoeken heb je al gehad of wat voor therapieën al geprobeerd?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:30

Ik heb rontgen gehad van rug, mri van onderrug, botscan (is wel al een aantal jaar geleden) Buikonderzoek met contrast, vele bloed onderzoeken.
revalidatietherapie, mensendieck, fysio, ortho manuele, chiropractie, ergo, fysiofitness.
Ben vast nog wel wat vergeten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:43

Is er al gekeken naar Fibromyalgie?

Mijn moeder heeft ook de (huis)arts platgelopen, ze konden niet veel vinden maar ze bleek dus Fibromyalgie te hebben. Medicijn? Leer ermee leven, de eene dag gaat het super met haar, de andere dag kan ze weinig en heeft ze meer pijn. Ze kan overigens niet een hele dag vol maken, vaak als ze erg druk is geweest, moet ze even gaan zitten of even op bed gaan liggen. In de zomer gaat het voor haar makkelijker dan in de herft/winter.

Ze loopt ook erg moeilijk maar dit is wel in combinatie met een versleten heup.. :(

Mocht je specifieke vragen hebben, kan ik vragen aan moeders of ze het een en ander uitgebreider kan vertellen maar op dit moment is ze opgenomen in het ziekenhuis vanwege een Nierbekkenontsteking..

Sterkte! Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het is om "pijn" te hebben maar nergens erkenning voor te krijgen.

:(:)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 29-09-15 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:44

wat rot voor je zeg. Ik wil even aanhaken op iets wat je noemt: overgewicht. Ik weet niet hoe erg het is maar een redelijk aantal van je genoemde klachten kunnen (direct of indirect) voortkomen van je overgewicht. Ik was zelf ca 90 kilo te zwaar en herken die gewrichtspijn, de moeheid en futloosheid, de onbestemde pijntjes (altijd en overal maar geen duidelijke oorzaken), etc.
Als afvallen niet makkelijk gaat (en ook niet met een dietist) kan het eens nuttig zijn om te kijken naar een maagverkleining. Dat wordt vooraf gegaan aan een heel traject waarbij ze je binnenste buiten keren om te zien of de operatie voor jou ook de beste oplossing is en mocht je onderliggende problemen hebben dan proberen ze die eerst op te lossen. Het grappige is dat problemen als hoge bloeddruk en diabetes vaak ook opgelost worden door een maagverkleining. Ik weet uiteraard niet of jouw overgewicht gaat om een kilo of 10 of veel meer zoals bij mij, maar hou het eens in je achterhoofd.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:51

Het klinkt als klachten die mensen met lipoedeem of lymfoedeem hebben. Ben je daar al eens op onderzocht?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:57

Schildklier of lyme?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:58

Ben je al wel eens op de pijnpoli geweest?

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:27

Is je vitamine B12 al wel eens geprikt. Veel van jou klachten passen bij een vitamine B12 tekort oftewel wel addison Biemer.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:32

Erg vervelend voor je. Maar zoals hierboven al eens aangehaald: is het niet allemaal terug te voeren op je overgewicht? Als je je gewrichten erg lang te zwaar belast, opstaan er ontstekingen. Als je het er met sporten niet afkrijgt, moet je misschien eens erg kritisch naar je voeding kijken en (klinkt banketstaaf dan ik bedoel) naar je discipline daarin. Voorbeeld: ik heb eens met een meisje in het zh gelegen die ook zwaar overgewicht had. Ze werd daar begeleid door een psycholoog en een dietiste, maar 's avonds in het donker kwamen de zakken chips boven de dekens. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik bedoel te zeggen dat "begeleiding door een diëtiste" nog niets zegt over iemands discipline.

Al met al een vervelende situatie voor je en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:36

Ik had de klachten al voor ik zwaarder werd en het gaat niet om 10 kg maar echt wel om meer.
Klachten zijn door de jaren heen wel verergerd.
Ik ga geen maagverkleining laten doen, ik heb daar bij 4 verschillende mensen een hoop ellende van gezien, dat zou ik echt niet nog eens bij willen hebben en ik heb het idee dat daarmee niet alles opgelost gaat zijn.

Fibromyalgie is idd genoemd maar daar komen normaal geen verhoogde bloedwaardes bij naar voren.
Daarbij geven ze die diagnose al eens gauw als ze het niet meer weten, er worden wel steeds meer dingen bekend maar geen hond die er iets mee doet.
Het probleem is gewoon dat het met een baan niet te doen is.
Mij boeide het verder nog niet zoveel wat het is.

B12 zit wel wat laag als ik internet geloof maar volgens mijn dokter in een laagnormaal waarde.
Schildklier was goed.
Suiker ben ik pas ook nog helemaal op getest, dat was bij dit dikkertje gewoon allemaal netjes in orde :D

Dat van wendeltje ga ik even nakijken.
Pijnpoli wel eens geweest idd maar voor mijn voet, denk dat ze daar niet weten waar ze moeten beginnen :o

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:37

chevax schreef:
Erg vervelend voor je. Maar zoals hierboven al eens aangehaald: is het niet allemaal terug te voeren op je overgewicht? Als je je gewrichten erg lang te zwaar belast, opstaan er ontstekingen. Als je het er met sporten niet afkrijgt, moet je misschien eens erg kritisch naar je voeding kijken en (klinkt banketstaaf dan ik bedoel) naar je discipline daarin. Voorbeeld: ik heb eens met een meisje in het zh gelegen die ook zwaar overgewicht had. Ze werd daar begeleid door een psycholoog en een dietiste, maar 's avonds in het donker kwamen de zakken chips boven de dekens. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar ik bedoel te zeggen dat "begeleiding door een diëtiste" nog niets zegt over iemands discipline.

Al met al een vervelende situatie voor je en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

Hier dacht ik ook aan, daarnaast hebben mensen met overgewicht een verhoogde kans op diabetes.
De klachten die jij beschrijft kunnen duiden op een hypo. Heb je je suiker weleens laten prikken?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 15:44

chevax schreef:

Mijn discipline vind ik zelf goed, al zwicht ook ik wel eens.
chips eet ik zelden en als uit een puddingkommetje en al zeker niet meer snachts.
Ik drink 2 glaasjes fris/ranja per dag de rest water, misschien niet goed maar soms komt het water me de neus uit.
Smorgens koffie.
Chocola kan ik me wel eens aan vergijpen, dat breng ik bewust niet mee met boodschappen.
En verder kook ik netjes en eten we ook wel eens gewoon een dag sla met tonijn ofzo.
Als ik zie wat andere weg schranzen is dat wat ik eet voor een dwerg.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:51

jesito schreef:
chevax schreef:

Mijn discipline vind ik zelf goed, al zwicht ook ik wel eens.
chips eet ik zelden en als uit een puddingkommetje en al zeker niet meer snachts.
Ik drink 2 glaasjes fris/ranja per dag de rest water, misschien niet goed maar soms komt het water me de neus uit.
Smorgens koffie.
Chocola kan ik me wel eens aan vergijpen, dat breng ik bewust niet mee met boodschappen.
En verder kook ik netjes en eten we ook wel eens gewoon een dag sla met tonijn ofzo.
Als ik zie wat andere weg schranzen is dat wat ik eet voor een dwerg.

Tel je dan ook je kcal? Want gezond eten hoeft niet per direct gelijk te zijn aan afvallen als het te grote hoeveelheden zijn.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:41

Bij een laag/normaal waarde b12 kan je heel veel klachten hebben. Ik zou toch je waarde eens opvragen. Zoek anders even op Facebook op b12. Dan kom je bij een groep waar heel veel info te vinden is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:52

Ja daar heb ik toen gekeken en die vonden mijn waarde te laag (was in zo'n forum) Mijn huisarts vond het laagnormaal.
na lange morren kreeg ik 1 b12 injectie.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:55

Ik heb een vriendin met lipoedeem en lymfoedeem. Zij heeft dezelfde symptomen als jij. Wat haar erg goed helpt is een koolhydraatloos/-arm dieet. Maar laat het onderzoeken. Het lost het probleem niet op, maar alleen al weten wat het is, geeft heel veel rust.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:57

Schildklier onderzocht? Beter is bij de gynaecoloog bloed laten afnemen, die behandelen sneller dan een huisarts het nodig vind.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:05

Ben je toevallig ook hypermobiel in je gewrichten?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:13

Het enige wat ik je aan kan raden is, breng eens een bezoekje aan een goede osteopaat

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:17

Ik heb een combinatie van hypermobiel, fibro, artrose en daarbij zit er altijd wel ergens een ontsteking en een zenuw klem. Geen reuma factor in mijn bloed dus RA viel af.

Jouw symptomen komen wel redelijk overeen. Ik heb toen wel baat gehad bij een multidisciplinair programma wat ik toen heb gekregen va een ex werkgever. Ik heb daar de tools gekregen om mijn draagkracht te vergroten en veel geleerd over energiemanagement.

Ik kan inmiddels weer 32 tot 36 uur werken en goed voor mijn eigen huisje, boompje en beestjes zorgen. Ik heb daarvoor wel een redelijk strak schema en moet in de weekenden ook echt mijn rust pakken. Ik ben misschien maar 60% de vrouw die ik ooit was, maar ik heb er mee leren leven en geniet weer van de grote en kleine dingen die ik wel kan.

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:20

Heb je stress? Dat kan uiteindelijk die symptomen veroorzaken (ook ontstekingen). Bijnier raakt dan uitgeput.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:24

annnepannne schreef:
chevax schreef:

Hier dacht ik ook aan, daarnaast hebben mensen met overgewicht een verhoogde kans op diabetes.
De klachten die jij beschrijft kunnen duiden op een hypo. Heb je je suiker weleens laten prikken?

Dat is klinkklare onzin, een hypo krijg je alleen als je bloedglucose-verlagende medicijnen gebruikt (zoals insuline). Je kunt als niet-diabeet zijnde best een keertje een lage bloedsuikerspiegel hebben, maar je gaat nooit onder de 4.0 (en dan mag je het pas een hypo noemen).