Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 22:56

Hallo!
ik vraag me af wat precies de juiste manier is om mijn haar te wassen
en hoe vaak, ik heb een vette hoofdhuid en droog van onder, wil dit graag weten
omdat ik het nu om de drie dagen doe en of dat wel echt goed is?!
Brand los
gr hackny

Sharonaa_

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:03

Woow om de drie dagen, kon ik dat maar, ik moet het elke dag wassen. ;(
Moet ook wel met al die paardenlucht...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:05

Om de drie dagen is prima hoor :j hoe vaker je je haren wast, hoe sneller het weer vet wordt. Dus lekker houden zo.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:06

1 x in de week , ondanks dat ik bijna elke dag rij .
En nee , ik loop niet de hele week te geuren naar paard . :') hoe ? Geen idee , geur gaat er eigenlijk alleen zitten als het regend.

Maar over dat 1 keer wassen , dit moet je wel opbouwen .. Zo wordt je haar uiteindelijk ook minder snel vet . Afbeelding

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:06

Ik was m'n haar elke dag, voel me dan een stuk schoner en het zit dan ook mooier!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:07

Er is een topic over zonder shampoo zelfs.

Na heel wat jaartjes 1x/week met milde shampoo en antiklit nu enkel water (dus geen haarlak, serum, droogshampoo of ander chemisch spul) en 2x daags goed borstelen. Ik merk nu veel minder klitten, jeuk, of andere ellende waar weer andere smeersels voor nodig waren (die ook niet echt werkten). Goede borstel is wel erg essentieel en je zal de eerste 4-6 weken door moeten (voor mij niet zo'n probleem met haar eigenlijk altijd in een staart). Hoe meer smeersels je gebruikt, hoe meer je er moet gebruiken is mijn ervaring.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:09

Ik heb een tijd heel geel gesport en toen mijn haar bijna elke dag gewassen. Nu wil ik weer terug naar 2 keer per week, maar haas word het al snel vettig nu en moet ik het toch nog minimaal om de dag wassen. Terwijl ik "vroeger" mijn haren gewoon zonder problemen 1 keer per week kon wassen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:26

Ik ook één keer per week, en dan alleen het deel op mijn hoofd, dus niet het onderste deel. Heb geen zin om uren met een natte kop rond te lopen. Ik föhn liever niet.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:33

Ik was het 1x per week. Ik doe de shampoo dan alleen op mijn hoofdhuid. Dus niet de rest van het haar. Ook omdat ik snel droog haar heb op het einde. Met uitspoelen komt het wel langs de rest van het haar. Daarna cremespoeling erin. Over mijn hele haar. En dan als laatste in de punten nog een masker om die goed te verzorgen. Anders heb ik één en al pluis en nu is het redelijk te temmen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:36

Ook 1x in de week, mijn huid is erg gevoelig en als ik het vaker was word ik gek van de jeuk.
Heb al speciale shampoo maar vaker wassen lukt gewoon niet.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:01

Een keer per week maar, douchen jullie zo weinig :P Ik was het om de dag.
Maar als ik het een keer twee dagen niet gewassen heb, begint het te jeuken en voelt het vet aan bij de hoofdhuid.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:11

Als ik douche doe ik een douchemuts op of hang ik de douche op schouderhoogte, of ik ga in bad. Mijn haren was ik meestal onder de kraan, omdat ik dus niet alles wil wassen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:14

Om de 2 a 3 dagen. Heb het proberen te verlengen maar ze worden dan echt heel erg vet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:20

Gucci_ schreef:
Maar als ik het een keer twee dagen niet gewassen heb, begint het te jeuken en voelt het vet aan bij de hoofdhuid.

Als ik het maar 1x per week was, betekend toch niet dat ik ook maar 1x per week douch?
Rare reactie

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:33

ik doe mijn haar om de dag wassen.
Van elke dag wordt het vet, en na 1,5 dag ook dus dan moet het weer :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:44

SindyKaya schreef:
Gucci_ schreef:

Als ik het maar 1x per week was, betekend toch niet dat ik ook maar 1x per week douch?
Rare reactie

2 vierkantjes die naast elkaar leven. Wat je niet kent buiten je vierkantje kun je je ook niet voorstellen.
Als je volgende keer zo'n opmerking ziet staan bedenk dan dat die ander dus in zijn eigen vierkantje zit maar er ook een rechthoek van kan maken met meer kennis.
Als je dan daar een grapje van maakt, voelt de ander zich niet gekwetst/geirriteerd of wat dan ook maar juist verreikt met nieuwe kennis ;)
Het is simpel de manier hoe je het brengt.

Ik heb ook even moeten nadenken hoe jullie dat dan deden. Ik sta ook gewoon onder de douche en was mijn haar dan ALTIJD. Heb wel shampoo wat eigenlijk geen shampoo is. En tijd ertussen wisseld aan wat ik heb gedaan aan sporten e.d.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:57

Hier 2x per week :-)
Zou nog minder kunnen, maar ik zit vaak aan m'n haren te frunniken waardoor het sneller vet wordt :+

Inderdaad de opmerking 'ik MOET elke dag wassen' gaat quasi nooit op. Als je haren snel vet worden ligt dat net aan het vaak wassen: je hoofdhuid gaat in de aanval tegen het chemische spul door talg aan te maken. Als je even een paar weken doorbijt kan je gewoon afbouwen! :j

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 01:09

Dat inderdaad, en het ligt ook aan je definitie van vies. Mijn haar is na twee dagen ook niet meer zoals het was direct na het wassen, maar dat maakt het imo nog niet vies. Pas als het echt donkerder en slierterig begint te worden is het echt vies (en zelfs dat is subjectief :D).

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:26

Ik was m'n haar om de dag, als ik een dag langer wacht dan loop ik de hele dag met een vette kop rond en dat ziet er niet uit. :x
Maar zo te lezen zal ik er toch een keer doorheen moeten, hopelijk kan ik dan uiteindelijk terug naar zo'n 2 keer per week..

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:30

Ik was mijn haar ook 2x in de week.
Deed het vroeger elke dag, maar sinds ik weet dat dat helemaal niet nodig is niet meer.
Ik douche wel elke dag en doe dan gewoon een douchemuts op zodat mijn haar niet nat wordt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:31

Hier 1 keer in de week, juist omdat het met vaker wassen alleen maar sneller vet wordt. En ja ik loop soms wel eens met een vette kop rond, maar heel goed borstelen en je haar in een staart doet wonderen. Mijn haar is ook gewoon ontzettend vervelend om te wassen, duurt zo lang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:34

Ik was het tegenwoordig om de dag, hiervoor elke dag.

Om je lange haar wat minder droog te maken: was alleen je hoofdhuid, niet je lokken. Doe je lokken alleen behandelen met cremespoeling/haarmaskers.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:35

Ik weet het eigenlijk niet.. Sowieso op dagen dat ik met paarden werk, dan gaat mijn haar ruiken naar paard en dat is niet echt fris :o maar ik denk zo'n 3 keer per week.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:37

Kon ik het maar minder doen.
Ik heb roos, eczeem en nog wat, heb er medicijnen voor 2 soorten en moet beide 1x per week gebruiken, dus al minimaal 2x en dan ook elke dag wassen anders word het zo'n "we-bakken-een-ei-op-nienkes-haar"-effect :(
Heb eens gelezen dat als je het minder wast het in het begin een drama is, maar je haar daarna een soort van leert zichzelf schoon te houden en dat je niet veel mee hoeft te wassen.

Lijkt me leuk om te doen, maar die eerste dagen wil ik echt niet op school hoor XD

Is wel een goed idee rtuowens hoor,.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:37

Ik was het doorgaans 2x per week, of ik moet een feestje oid gehad hebben waardoor er veel product ingegaan is. Maar meestal is dat met gewoon uitspoelen ook wel weer zo goed als weg.

Let bij het gebruiken van cremespoeling/conditioner/maskers e.d. er goed op dat je het pas vanaf halverwege de lengtes aanbrengt. Anders is je haar bovenop snel weer vet