Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:35

(Er is een topic met hetzelfde onderwerp geweest, maar niet in de vorm van een challenge)

Beste Bokkers,

Omdat ik regelmatig op het internet dingen voorbij zie komen hierover, wil ik het gaan proberen!
Het lijkt me leuk om samen met jullie een maand lang, 3 liter water per dag te gaan drinken.

Waarom?
- Het schijnt je huid enorm te verbeteren
- Je schijnt er vanaf te vallen
- Je zou je er gezonder en fitter door voelen

Wie doet er mee? *\o/*

Het lijkt me vooral leuk om de voor/na foto's te zien qua verbetering van de huid
Laatst bijgewerkt door Minoes op 20-09-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:37

Ik wil het ook wel proberen! *D

Je weet wel dat je in de titel 1 L water per dag hebt staan en in je post 3 L water per dag?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:38

Ik doe mee :D Ik drink zelf best slecht en moet mezelf er ook echt aan herinneren om wat te drinken. Denk dat zo'n challenge een mooie manier is om mezelf aan te leren meer te drinken :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:38

Janine001 schreef:
Ik wil het ook wel proberen! *D

Je weet wel dat je in de titel 1 L water per dag hebt staan en in je post 3 L water per dag?

oeps...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:38

Absoluut niks voor mij, ik drink überhaupt al geen liter per dag, laat staan 3. :')

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:39

Heb die drie liter een tijdje geprobeerd, was best haalbaar ook al drink ik vaak weinig. Ben het nu alleen alweer een tijdje vergeten, dus wil ook wel weer beginnen. :)
Enige nadeel is dat je zo vaak naar de wc moet.. :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:40

geen liter per dag is wel echt te weinig hoor.

Gnome

Ik raad je aan om een dopper te kopen. Dan drink ik veel meer! Drink ook al genoeg om deze reden.

Anoniem

1-2 liter kan ik wel aan, maar 3? :wow:

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:41

Let wel dat als je iedere dag zo veel drinkt, je ook goede voedingsstoffen en je mineralen weg drinkt en uit plast. Daar kun je last van krijgen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:42

Ik heb de afgelopen maanden veel water extra gedronken en geen verbetering ondervonden.
niets afgevallen of fitter.
ook aan mijn huid zie ik geen verandering, indien dat er zou zijn eerder een verslechtering (drogere huid iets waar ik in het verleden nooit of nauwelijks last van gehad heb)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:42

Ik drink met gemak 3 liter water per dag :D je moet alleen wel heel vaak naar de wc.

- Het schijnt je huid enorm te verbeteren
Zou best kunnen ik heb een hele zachte huid en weinig last van puistjes. Of laat maar zeggen, geen puistjes.

- Je schijnt er vanaf te vallen
Was dat maar zo. Ik geloof wel dat als je anders altijd frisdrank drinkt dit zeker beter is. Maar ik geloof niet dat je er van af valt... dan was ik nu een stuk slanker geweest en dat ben ik nou niet echt.

- Je zou je er gezonder en fitter door voelen
muwha ik denk dat dit persoonlijk is voor iedereen. Ik voel het niet echt :P

Minoes

Re: Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:44

Ik wil het met name gaan proberen om te kijken of het iets doet voor mijn huid, heb last van mee eters/puistjes maar mijn huid is ook erg snel droog.
Ben dus heel erg benieuwd!

Ik ga er morgen mee beginnen *\o/*

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:45

In water zit niet veel waar je je fitter van gaat voelen. Mits je altijd alleen maar cola drinkt ;-)
Ook qua huid, dat hangt helemaal er vanaf wat de rede is van een onrustige huid. Als dat hormonaal is kun je drinken tot je een ons weegt. Dan ben je iig wel veel afgevallen :P

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:47

Marlou_ schreef:
In water zit niet veel waar je je fitter van gaat voelen. Mits je altijd alleen maar cola drinkt ;-)
Ook qua huid, dat hangt helemaal er vanaf wat de rede is van een onrustige huid. Als dat hormonaal is kun je drinken tot je een ons weegt. Dan ben je iig wel veel afgevallen :P

:')

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:48

Info vanuit het voedingscentrum:

Drinken tegen verstopping (constipatie): er wordt wel beweerd dat je moet drinken om verstopping tegen te gaan. Dit is niet wetenschappelijk bewezen.
Drinken als ontgifting of ontslakking: Dat is onzin en niet gebaseerd op wetenschappelijke feiten. Voldoende vocht is wel belangrijk om de urineproductie op gang te houden en daarmee voor de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam.
Drinken voor de huid: er is niet of nauwelijks bewezen dat de zogenaamde beauty waters een gunstig effect hebben op de huid.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:48

Marlou_ schreef:
Let wel dat als je iedere dag zo veel drinkt, je ook goede voedingsstoffen en je mineralen weg drinkt en uit plast. Daar kun je last van krijgen.

Ik ben het met bovenstaande eens. Waarom niet gewoon de aanbevolen 1,5-2 liter?
Dat je afvalt van water is een fabel. Je komt er niet van aan en geeft je enkel een voller gevoel. Dus als je normaal 3l frisdrank op een dag drinkt zul je er waarschijnlijk flink van afvallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:49

Is het dan ook de bedoeling dat je geen fris/koffie/thee meer drinkt en alleen water of?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:49

Het eerste wat in me opkomt;
All day zeiken.... :')

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 19:50

Danique schreef:
Is het dan ook de bedoeling dat je geen fris/koffie/thee meer drinkt en alleen water of?

Zolang je ook die 3 liter water drinkt, mag je naast dat nog wel wat anders drinken. :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:51

Je dagelijkse behoefte aan water is 39ml per kilo lichaamsgewicht.. Ik drink per dag al ca 3 liter water.. En ben onder begeleiding van een orthomoleculair diëtiste.. Het afvallen gaat best goed.. De centimeter
centimeters vliegen eraf..

Samiyah

Re: Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:31

Waarom 3 liter, waar heb je dat vandaan? Ik vind het bizar veel, heb al moeite met 1.5-2L per dag. :=

@tones daar dacht ik ook gelijk aan :')

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:34

rainbow8 schreef:
Je dagelijkse behoefte aan water is 39ml per kilo lichaamsgewicht.. Ik drink per dag al ca 3 liter water.. En ben onder begeleiding van een orthomoleculair diëtiste.. Het afvallen gaat best goed.. De centimeter

shiit serieus?? Dan moet ik echt bizar veel meer gaan drinken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:35

daisssx schreef:
Danique schreef:

Zolang je ook die 3 liter water drinkt, mag je naast dat nog wel wat anders drinken. :D

Maar dan zou ik dus aan 4 liter komen terwijl de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 2 liter is...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:36

rainbow8 schreef:

Maar dan zal je ook wel je voedingspatroon aangepast hebben. Daar zullen die kilo's van zijn? Water is dan in combinatie wel goed om je afval stoffen uit te scheiden.