Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Liiene schreef:Misschien een stomme vraag, omdat ik er zelf na jaren nog steeds niet zo goed mee om ga.
Hebben jullie het ook heel erg dat jullie de 'reactie-bewegingen' tijdens de behandeling tegen proberen te gaan?
Ik heb bijvoorbeeld dat als ik in mijn schenen geprikt word, dat mijn voeten gaan bewegen. Of als ik op mijn buik op de tafel lig en in m'n onderrug geprikt word, dat mijn rug helemaal samen trekt (als in m'n stuitje wil richting mijn kruin). Die bewegingen probeer ik zelf op een of andere manier tegen te houden, hoewel ik weet dat dat geen zin heeft en niet nodig is.
En hoe houden jullie dan die ontspanning vast?
Cemlys schreef:_Liiene schreef:Misschien een stomme vraag, omdat ik er zelf na jaren nog steeds niet zo goed mee om ga.
Hebben jullie het ook heel erg dat jullie de 'reactie-bewegingen' tijdens de behandeling tegen proberen te gaan?
Ik heb bijvoorbeeld dat als ik in mijn schenen geprikt word, dat mijn voeten gaan bewegen. Of als ik op mijn buik op de tafel lig en in m'n onderrug geprikt word, dat mijn rug helemaal samen trekt (als in m'n stuitje wil richting mijn kruin). Die bewegingen probeer ik zelf op een of andere manier tegen te houden, hoewel ik weet dat dat geen zin heeft en niet nodig is.
En hoe houden jullie dan die ontspanning vast?
Als zo n naaldje in een triggerpoint komt trekt die spier samen, kun je weinig aan doen