Toch maar eens weer gaan sporten!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_SnowBall

Toch maar eens weer gaan sporten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:22

Hoi mensen,

Ik ben opzoek naar een leuke verslaafde sport. Ik heb laatst een topic hiervan gezien, met andere eisen dat wel, maar het maakte me wel even wakker! Ik heb namelijk een enorm slechte conditie/uithoudingsvermogen. Ik vind sporten leuk. Maar de sporten die ik heb beoefend bevielen me niet zo en toen had ik het soort van 'opgeven'. Maar nu begint het toch wat te kriebelen. Ik wil dus weer gaan sporten! Maar nu zat ik me een beetje te verdiepen en kwam ik erachter dat ik best veel eisend ben :') Daarom vroeg ik me af of jullie paar sporten weten? Dit zijn een beetje mijn 'eisen' :

- Niet tijdrovend ivm school. Heb wel tijd over van het huiswerk maar het moet niet 4x in de week kunnen
- Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n groepsmens. Dus ik doe graag wat in mijn eentje.
- Ik heb hele zwakke knieën
- Het mag best wat kilootjes eraf gooien 8-) :o Niet dat het hoeft, maar het zou wel een +punt zijn
- Een sport waar jezelf kan zijn, en alles van je af kan laten glijden.

En verder heb ik niet echt wat... Ik hoop dat jullie me zouden willen helpen! Ik ben nu ook al een beetje aan het rondkijken in de buurt. Turnen is hier populair, maar dat gaat dus niet zo lukken met mijn zwakke knieën... En tennis, voetbal en hockey. Maar dat zijn hele bekende sporten. Misschien zijn er sporten die ik helemaal niet ken? Die juist heel leuk zijn! Ik ben benieuwd :)

Felicxa

Re: Geschikte sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:26

Ik zou zeggen boogschieten, maar daar word je niet fit van en je valt er ook niet van af. Maar het is wel alleen en je kan redelijk zelf beslissen hoe vaak je ermee bezig wilt zijn.

Vero

Re: Toch maar eens weer gaan sporten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:30

Boogschieten, motorcross, vechtsport :))

Verder zal ik t ook niet weten Melissa :P

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:30

Finliox schreef:
Ik zou zeggen boogschieten, maar daar word je niet fit van en je valt er ook niet van af. Maar het is wel alleen en je kan redelijk zelf beslissen hoe vaak je ermee bezig wilt zijn.

Je hoeft er ook niet van aftenvallen, dat is een kleine detail. Verder lijkt boogschieten mij een best leuke sport! Je moet je heel erg focussen, en zoals je al zegt kan je alles doen wat jezelf wilt. Ik zet hem op mijn lijst!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:31

Hardlopen! Ik met mij zwakke rug en nek, whiplash en zwakke enkels had nooit gedacht dat ik het zou kunnen volhouden zonder blessures, maar ik loop alweer 2 jaar hard. Begonnen met een hardlooptraining die heel langzaam is opgebouwd en nu zelfstandig uitgebreid. het is gemakkelijk, je kunt het alleen doen en zo je schoenen aandoen als je een uurtje over hebt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:32

Ik bedenk me net iets, atletiek! Meeste onderdelen zijn zelfstandig.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:33

Weet niet of hardlopen met je 'zwakke knieen' gaat lukken want weet niet wat het probleem is met de knieen . Veel knieproblemen zijn prima te handelen door de bovenbeen spieren extra te trainen. Maar als de schok belasting van hardlopen toch te groot is zou je kunnen gaan kangoo jumpen dat geeft 80% minder schokbelasting dan hardlopen. En behalve er gewoon mee rennen kun je er ook mee jumpen op muziek, hindernissen mee nemen. Kan op elke ondergrond.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:34

zwemmen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:35

Zwemmen is als je echt de wedstrijd sport in wilt wel tijdrovend hoor...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:36

Ik zou lekker gaan bootcampen. Dat kan je in groepsverband maar ook prima alleen doen (al is het wel aan te raden een paar lesjes te volgen zodat je weet hoe je de oefeningen goed moet uitvoeren).

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:38

Marrit89 schreef:
Hardlopen! Ik met mij zwakke rug en nek, whiplash en zwakke enkels had nooit gedacht dat ik het zou kunnen volhouden zonder blessures, maar ik loop alweer 2 jaar hard. Begonnen met een hardlooptraining die heel langzaam is opgebouwd en nu zelfstandig uitgebreid. het is gemakkelijk, je kunt het alleen doen en zo je schoenen aandoen als je een uurtje over hebt.

Klinkt ook we goed, vraag me alleen af wat je dan doet in de winter... Neem aan dat je niet met die kou en gladheid naar buiten gaat :brr: Of heb ik dat verkeerd?

BeSen schreef:
Ik bedenk me net iets, atletiek! Meeste onderdelen zijn zelfstandig.

Hmm ja dat kan inderdaad ook. Trekt me alleen niet zo. Maar bedankt voor het meedenken! ;)

Greetje63 schreef:
Weet niet of hardlopen met je 'zwakke knieen' gaat lukken want weet niet wat het probleem is met de knieen . Veel knieproblemen zijn prima te handelen door de bovenbeen spieren extra te trainen. Maar als de schok belasting van hardlopen toch te groot is zou je kunnen gaan kangoo jumpen dat geeft 80% minder schokbelasting dan hardlopen. En behalve er gewoon mee rennen kun je er ook mee jumpen op muziek, hindernissen mee nemen. Kan op elke ondergrond.

Nooit van gehoord! Ik zal anders zo even gaan googelen. Klinkt interessant!

Eloya schreef:
zwemmen?

Hmm, ook wel een idee. Maar ben niet echt een waterrat :\

BeSen schreef:
Zwemmen is als je echt de wedstrijd sport in wilt wel tijdrovend hoor...

Was ook niet van plan om wedstrijden te doen :)
capopjekop schreef:
Ik zou lekker gaan bootcampen. Dat kan je in groepsverband maar ook prima alleen doen (al is het wel aan te raden een paar lesjes te volgen zodat je weet hoe je de oefeningen goed moet uitvoeren).

Toevallig doet mijn moeder dat! Ik zal eens vragen of ik een lesje mee mag doen :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:41

Pilates is ook erg leuk! Niet heel effectief om snel af te vallen, maar je wordt er enorm sterk en lenig van. :)

En ik doe zelf ook nog hoelahoepen. Ik weet niet hoe dat met je knieen zit, omdat je wel steeds een draaiende beweging maakt, maar als je daar geen last van hebt is dat ook erg aan te raden!

En inderdaad hardlopen, fietsen, zwemmen etc

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:42

Oke! Dan zou t kunnen :j
Misschien mag je een keer een paar lessen meedoen met zwemmen en daarna bepalen of t wat word?

Wow! Dat kangoo jumpen is echt gaaf :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:44

Fitness. Lekker in je eentje en wanneer jij wil.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:46

Wielrennen! Kan alleen/in een groep. Super voor je conditie en het is heerlijk om te doen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:20

Snowball natuurlijk ga je ook gewoon in de winter hardlopen. Met gladheid kun je uitwijken naar het bos. Maar hoe vaak in het jaar is het nu echt glad en in de verse sneeuw hardlopen is heerlijk. Koud krijg je het echt niet tijdens het hardlopen.
BeSen ik ben gaan kangoo jumpen toen ik na een operatie niet mocht hardlopen. En ik moest voor mezelf wel een drempel over want het ziet er toch wel wat raar uit en mede hardlopers vinden het vaak maar belachelijk. Maar het is gewoon heel erg leuk en feitelijk veel minder belastend voor het lichaam. (maar zelf vind ik hardlopen wel veel uitdagender)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:41

Fitnessen! :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:09

Crossfit

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:14

Gewoon sportschool? Of anders kanoën? (Kost wel wat meer tijd)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:21

Bootcamp of crossfit?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:37

Hardlopen... En ja, dat kun je ook in de winter doen. :) Kou kun je je op kleden, en glad is het meestal niet heel lang en ook niet overal.
Voor je knieen zou ik dan op een zachte ondergrond lopen (bos, zandpaden). Ik heb zwakke enkels, dus ik loop juist liever op harde ondergrond, maar dat is weer meer belastend voor je knieen.

Heel verslavend, en ben al 5 kilo afgevallen. ;)

Ben begonnen met Evi, en loop inmiddels twee keer per week een half uur.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:42

Niet zo origineel, maar ik zou ook voor fitness gaan. Dat kun je in je eentje doen, wanneer jij wilt. Je kunt dan vragen om een trainingsschema waarbij rekening wordt gehouden met je knieën. Sowieso is een goed (!) trainingsschema belangrijk als je begint met fitness. En als je het leuk vindt kun je natuurlijk ook met groepslessen meedoen!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:49

ik doe bodyboxx :) gezellig met andere mensen, maar niet TE sociaal (binnen enkele minuten wissel je door naar de volgende (en mag je iemand wat minder, sla je wat harder :o ))
Voor mijn slechte knieen voer ik oefeningen soms net even wat minder intensief uit, of maak er een andere oefening van.
En daarnaast nog pilates en fitness.

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:08

Toen ik weer wilde gaan sporten ben ik gewoon naar de sportschool gegaan waar ik steeds andere lessen uitprobeerde. Op een gegeven moment weet je dan welke lessen je leuk vind en wil blijven doen. Ik vind zumba, bodypump, boksen, pilates en bootcamp erg leuk. Bij pilates kan je heel erg jezelf zijn en alles van je af laten glijden zoals je in je op zegt, maar je bouwt wel spieren op, het is intensiever dan bijvoorbeeld yoga. Dan kan je het nog eventueel combineren met nog een les waardoor je afvalt, of gaan hardlopen voor de conditie.

Edit: altijd wel aangeven bij de instructeur dat je zwakke knieën hebt, die kan er rekening mee houden en vertellen hoe jij een oefening kan uitvoeren waardoor deze wat minder belastend is

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:31

Ik heb voor de vakantie gehoord dat ik niet meer mag hardlopen en dat ik echt iets moest gaan zoeken wat een beetje milder was voor mijn gewrichten en banden en pezen e.d.

Ik kreeg van mijn fysio twee opties: Fietsen of zwemmen.

Zwemmen hou ik echt niet van dus ik heb een mooi maar wel goede tweedehands racefiets gekocht en vanaf het allereerste moment dat ik op de fiets stapte was ik verkocht. Ik vind het gewoon echt heel erg leuk. Ik ga vaak alleen en dan zorgt het voor een leeg hoofd en soms de beste ideeën. Met een groep (mijn halve familie fietst) is het erg gezellig en toch word je wat meer uitgedaagd je grenzen wa te verleggen.

In de winter is het lastig inderdaad, maar ik heb vanavond mijn eerste spinning les en dan 1 of twee keer in de week en in het weekend als het weer het toelaat gewoon buiten.

Ik heb zelf niet zo veel met de groepslessen zoals Zumba e.d. Pilates heb ik ook een tijdje gedaan en dat vond ik wel erg leuk. Vooral omdat het gewoon echt goed is voor je lichaam.

Ik merk dat door het sporten mijn lichaam een stuk gelukkiger is. Eigenlijk wil ik naast het fietsen dus ook nog een lesje yoga of pilates in de week mee pakken.