aften in mond

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

aften in mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:00

Afbeelding

wie komt mij redden? zijn er mensen met goede tips?

voor de pijn oid het verdwijnen van de aften.
daarnaast ook opgezette klieren in de hals

12rebel

Re: aften in mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:05

Even laten testen op b-12 en vitamine D. Dit veroorzaakt dit.

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:06

Volgens mij kan je bij de apotheek daar iets voor krijgen. Iets wat je op de aften kan smeren. Misschien kan je het ook bij de drogist kopen. Of anders lang de HA gaan. Beterschap :(:)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:09

Bij de apotheek kun je pyralvex halen. Dit is spul dat je op aften kan smeren en dan zouden ze sneller weg trekken. ik heb aften zo vaak dat ik me niet eens aan het spul waag, als de ene weg is komt er al weer een nieuwe :(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:10

ik heb op dit moment lidocaine van de dokter. dat mag je maximaal 5 x daags gebruiken. al moet ik het al 5 x per uur gebruiken. daarnaast heb ik evisense van de kruidvat. dit verdoofd het iets anders maar het helpt wel voor 10 minuutjes...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:11

Ik heb laatst afta-med of zoiets gebruikt, is te halen bij de drogist.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:12

en wat doet dat precies??

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:13

Ik las net in een ander topic dat iemand een aluin blokje gebruikt om de aft aan te stippen. Misschien ook een idee?
Ik ga het zeker in huis halen!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:14

wat is aluin?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:15

Even de verpakking er bij gepakt: Directe pijnverlichting en versnelde genezing.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:18

Aftamed gel werkt erg goed tegen aften!
Ik had vroeger vaak aften en dan smeerde ik dat spul er altijd op het verlichte meteen qua pijn en genas ook redelijk snel als je dat een paar keer per dag smeerde.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:37

Een kennis van mij eet op zulke momenten veel kiwi's en daardoor geneest het snel.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:42

Hee Marieke.
Ik heb ook vaak aften en kreeg de tip om met paradontax te gaan poetsen. Sinds ik daarmee poets heb ik nog maar één keer een aft gehad. Terwijl ik normaal toch wel regelmatig eentje had. Misschien helpt het voor jou?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:49

Ja owja dat doe ik ook al.... vergeten te vermelden. toch bedankt voor de tip!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:50

Perio-aid tandpasta. Kan je halen bij een goede drogist :).

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:54

hoe veel chocolade eet je?
als je dit eet stop er mee dan zal het verdwijnen
en om het te verdoven kun je kruidnagelpoeder gebruiken (prikt eerst als een gek) maar het werkt erg goed je hebt er dan minder last van.
had laast ook een aftum en dit gedaan :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:27

Ik heb er 3 weken geleden voor het eerst 1 gehad en ik heb gespoeld met waterstofperoxide. Prikt wel als een malle, maar hielp snel en de aft was met 3 dagen weg. Wel woest irritant anders, had er nog nooit 1 gehad...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:32

lolotjeh schreef:
hoe veel chocolade eet je?
als je dit eet stop er mee dan zal het verdwijnen
en om het te verdoven kun je kruidnagelpoeder gebruiken (prikt eerst als een gek) maar het werkt erg goed je hebt er dan minder last van.
had laast ook een aftum en dit gedaan :+

hahah bijna niets. af en toe een brownie

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:35

Ik heb ooit de tip gehad dat ik hem kapot moest poetsen met m'n tandenborstel en parodontax, tot het gaat bloeden en inderdaad was hij daarna met een paar dagen weg. Prettig is het alleen niet.

Vaak zijn aften een teken dat je een vitaminetekort hebt, de tip van veel kiwi's eten is dus een goeie want kiwi's zijn echte vitamine bommetjes. Verder zou ik als ik jou was gewoon even langs de apotheek en vragen of ze niet iets van een zalfje hebben.

Om te voorkomen dat je ze weer krijgt moet je dus zorgen dat je genoeg vitamines binnenkrijgt. Misschien heb je een tekort aan een bepaalde vitamine en om daar achter te komen moet je dus eigenlijk bloedprikken.

Je hebt dus een aantal opties, succes ermee. Aften zijn erg irritant en pijnlijk, hopelijk ben je er snel vanaf.

Trouwens... Ik heb ooit mijn hele mond ermee vol gehad, ik had toen pfeiffer en m'n hele lijf was er van in de war. Heb nog nooit zo'n pijn gehad in m'n mond en kon echt niks eten!
Houd dus ook pfeiffer in je achterhoofd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:36

Bij de apotheek of de kruidvat moet je even kijken of ze er spul voor hebben dat je erop moet doen, helpt vaak. Anders gewoon even wachten tot hij weggaat. Hoe het komt dat je aften krijgt is trouwens nog onduidelijk, het hoeft helemaal niet met je eten te maken te hebben, dus daar moet je je niet druk over maken. Het kan ook komen door een wondje in je mond, stress, hormonen ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:33

Het enige wat echt helpt tegen aften in je mond (en dan vooral het voorkomen ervan) is meer vitamine C binnen krijgen. Wat je nu zou kunnen doen, aangezien het ook zeker helpt met het genezen, is wat fruit inslaan dat hoog in vitamine C zit (mandarijntjes, sinaasappelen, citroenen uitknijpen en door je water doen, kiwi's) en die gewoon netjes twee keer per dag gaan eten. Bij mij was het dan altijd met een paar dagen weg.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:37

Zendium erop smeren. Is tandpasta, maar werkt bij veel mensen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:41

Oh ik heb ook zo'n vreselijk last van aften. Op het moment heb ik ook een hele grote aan de binnenkant van m'n lip en echt niks helpt :=
Poetsen met Paradontax doe ik meestal al, veel chocolade eet ik niet, dat aanstip spul prikt als een gek maar dan zit 'ie er alsnog een week... Kapot poetsen heb ik ook wel eens gedaan maar dat is echt niet zo fijn.
Kiwi's ben ik helaas een beetje allergisch voor :+ Gele kiwi's bevatten minder vitamine C denk ik he? Daar kan ik wel tegen namelijk. Ga maar sinaasappels inslaan denk ik.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:43

Fruit eten :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:53

sinds ik elektrisch poets, heb ik er veel minder last van. Maar vroeger schraapte ik het witte weefsel eraf (dood/ontstekingsweefsel en dode witte bloedcellen) en "brandde" het daarna met een wattenstaafje gedrenkt in mondwater.
brand als hel, maar erna is de ergste pijn door en 2 dagen later zie je er al niets meer van.