Wie heeft dé tip.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Wie heeft dé tip.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:57

Tegen eczeem? -O-

Ik word er onderhand he le maal gek van!

Ongeveer een jaar geleden begon ik allerlei ruwe rode plekken op mijn lichaam te krijgen, die jeukten als een gek. Helaas ben ik bekend met het vervelende kwaaltje en herkende ik de plekken dus ook meteen als eczeem. Ik hoopte dat het vanzelf weer weg zou trekken met behulp van vaseline, maar helaas trok het niet weg. Naar de huisarts gegaan en daar hormooncrème meegekregen (hydrocortisonzalf) Hierdoor trokken sommige plekken weg, maar anderen bleven helaas. Weer met vaseline gesmeerd en zo ging het af en aan, de plekken bleven er wel zitten maar soms had ik er geen last van, soms begonnen ze weer ontzettend te jeuken. En nu zijn we dus ongeveer een jaar verder en je raad het al, heb ik er nog steeds (en weer) last van -O-

Wat ik al heb geprobeerd:
- Lauw douchen (hielp helaas alleen tegen de jeuk en roodheid bij het douchen, plekken bleven alsnog)
- Melkarm dieet (hielp helaas totaal niet)
- Vaseline
- Hydrocortisonzalf (helpt alleen tegen roodheid, zwelling en jeuk, plekken blijven)
- Fexofenadine (had ik nog een halve strip van liggen vanwege plekken vanwege allergie, hielp niet)

Ik denk dat de huisarts mij niet meer verder kan helpen, aangezien de zalfjes en crèmes alleen maar symptoonbestrijding zijn.

Dus wie heeft dé tip voor mij? Hoe kwamen jullie van eczeem af?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:10

Zarqa dode zeezout. :j

Drifter

Re: Wie heeft dé tip.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:17

Allergie test laten doen voor de zekerheid?

Verder, werkt hier bij mijn man, die al jaren last heeft van exceemplekken calendula zalf heel goed.
Ik maak zelf een brouwseltje van kokosolie en calendula, goedkoper en werkt net zo goed.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:18

paardenmelk shampoo en bodylotion :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:19

Ook niks aan producten of iets bij gehouden?
Inderdaad paardenmelk spullen heb ik al eens gehoord.

Anders toch eens de alternatieve kant op gaan...?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:20

Door laten verwijzen naar de dermatoloog?

Heb je nu ook stress, spanning of het heel erg druk?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:20

Calendulan zalf :j bijv. van VSM

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:23

Ik zag van de week iemand die een nieuwe zalf gebruikte die ontwikkeld is door een kennis van mij uit wales.

Na 3 dagen 2x daags smeren op de eczeem plekken waren de plekken al de helft verminderd.

Zal ff opzoeken hoe het heet,is nog maar net in de verkoop.

Edit; het heet AlvaMiracle.

Afbeelding

Dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 12-09-15 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:25

Mijn vriend heeft heel erg last van een droge huid, het lijkt zelfs soms exceem. Sinds een paar maanden heb ik ezelinnenmelk in vorm vam bodylotion voor hem gekocht en dat werkt echt heel goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:32

Bezoekje aan een dermatoloog brengen.
Ook om uit te sluoten dat je een allergie hebt.

Ik heb mijn hele (39 jaar) leven al eczeem.
Laatste jaren gebruik ik Elocon zalf. Dat smeer ik standaard 2x per week.
En bij heftige eczeem extra.
Het b-merk zalf werkt dan weer niet voor mij.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:37

Jezelf door laten verwijzen naar een dermatoloog. Verder wil ik je lichttherapie aanraden (via de dermatoloog). Heel mijn lichaam zat onder de krassen van het krabben. Ik durfde geen shirt meer aan en zat gewoon te huilen van de jeuk. Inmiddels al zon twee maanden jeuk vrij!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:45

Net als met mok kan eczeem van buitenaf komen (contactallergie, wasmiddel etc) maar ook van binnenuit. Je zult als je er echt van af wilt, ook naar de voeding moeten kijken anders kun je blijven smeren wat je wilt.
http://www.eczeem.nl/eczeem-en-voeding/

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:49

Huid vet houden met een neutrale creme bv Cremor vaseline cetomacrogol zo bij de apotheek te koop is eigenlijk het belangrijkste meerdere keren op een dag smeren.
En inderdaad als je al langer klachten hebt verwijzing naar dermatoloog vragen zodat de oorzaak van het eczeem uitgezocht kan worden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:50

Floortz schreef:
Net als met mok kan eczeem van buitenaf komen (contactallergie, wasmiddel etc) maar ook van binnenuit. Je zult als je er echt van af wilt, ook naar de voeding moeten kijken anders kun je blijven smeren wat je wilt.
http://www.eczeem.nl/eczeem-en-voeding/

Dit wilde ik net zeggen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:52

Kijken naar een allergie bijv melk allergie

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:55

Indd naar een Dermatoloog, of eigenlijk nog beter, naar een allergoloog. Ik heb ook bij een dermataloog gelopen. o.a. om dezelfde klachten als jij. Zat van boven tot onder helemaal vol met rode dikke plekken, die mega jeukten. Maar kon niet allergisch zijn omdat er uit mijn bloed niks was gekomen..
Ben bij allergoloog geweest, ben wel degelijk allergisch. voor een hoop dingen. Als ik dat allemaal niet meer gebruik/aanraak. NERGENS last van...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:01

Jeetje, bedankt voor jullie antwoorden! Helaas denk ik wel dat ik met een allergie te maken heb. Ben sowieso allergisch voor huisstofmijt maar daar heb ik de laatste +- 5 jaar al geen last meer van gehad, denk dat ik daar overheen ben gegroeid.
Ik denk dat mijn kat de 'boosdoener' is. Heb het namelijk sinds dat hij er is (een jaar dus ongeveer) en nu de zomerdeur weer de hele dag dicht zit ivm kou is het erger. Bovendien heb ik afentoe ook last van andere allergieverschijnselen (loopneus, rode ogen, kriebelkeel etc.)

Stress heb ik ook niet (bewust in ieder geval) maar ik ben wel net begonnen met een nieuwe opleiding, misschien is het daar toch een stukje erger door geworden.

Zeezout, ezelinnenmelk, ik ga zo even uitgebreid zoeken! En maandag dan toch maar een afspraak met de ha maken. Ik vind het er vooral viezig uitzien en de jeuk is echt heel erg soms :( Ik schaam me er gelukkig niet voor!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:10

Ow, ja...katten zijn erg allergeen. Ik ben er dol op maar bij een heel kleine krab met spelen of zo krijg ik enorm opgezette strepen en jeukt het als een gek. Vaak spelen er meerdere allergenen een rol (zelden maar 1) en kun je ook last hebben van kruisallergieën. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld pit- en steenvruchten (appel, perzik, meloen) slecht verdragen worden (zere keel, buikpijn) als je allergisch bent voor berkenpollen en bloeiende grassen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:12

Ik heb alleen de openingspost gelezen, ik moet heel erg oppassen met douche producten en deo die ik gebruik, anders krijg ik ook eczeem.
Op dit moment gebruik ik producten van Therme (ben zelf het meest fan van de "Hamam" douche gel.
Sinds ik producten van Therme gebruik nergens meer last van (en mijn ouders moeten het opsturen want het is niet in Frankrijk te verkrijgen).

Hier is het vooral parfum vermeiden, maar producten als Eucerin of Roger Cavailles krijg ik toch last van.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:16

Jes schreef:
Ik heb alleen de openingspost gelezen, ik moet heel erg oppassen met douche producten en deo die ik gebruik, anders krijg ik ook eczeem.
Op dit moment gebruik ik producten van Therme (ben zelf het meest fan van de "Hamam" douche gel.
Sinds ik producten van Therme gebruik nergens meer last van (en mijn ouders moeten het opsturen want het is niet in Frankrijk te verkrijgen).

Hier is het vooral parfum vermeiden, maar producten als Eucerin of Roger Cavailles krijg ik toch last van.

Okay! Ik gebruik inderdaad geen geparfumeerde producten meer. Eigenlijk was ik mezelf alleen maar met water, behalve oksels en down there dan. Dus dat heb ik ook al uitgesloten :) Vaseline heeft gelukkig ook geen parfum oid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:28

Jes schreef:

Ben je dan niet net als ik allergisch voor conserveermiddel(en)? Daarom kan ik ook geen douche spul hebben, behalve neutral of bodyshop..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:50

Zoek eens op koemelk allergie

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 21:06

StalNollie schreef:
Zoek eens op koemelk allergie

Gedaan, ik betwijfel of dat het is. Er staat dat het vooral bij baby's voorkomt, en ik kan ook prima een glaasje melk drinken zonder daar ziek oid van te worden (ook al drink ik nooit melk)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:40

Paardenmelkshampoo of kokosolie. De laatste is aanzienlijk goedkoper.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:47

Vaak komt het van binnenuit toch? Eventueel eens aan ontgiften of een heel clean dieet denken. Misschien is het dan wel handig om het onder begeleiding van iemand die daar het fijne van weet te doen.
Tegen jeuk helpt de combinatie van lavendelolie en pepermunt olie wel goed heb ik het idee! Gewoon die flesjes essentiële olie, van bijvoorbeeld de tuinen. Die moet je dan wel even verdunnen met andere olie, of op je hoofd bijvoorbeeld door je shampoo doen etc. ;)