Ik word er onderhand he le maal gek van!
Ongeveer een jaar geleden begon ik allerlei ruwe rode plekken op mijn lichaam te krijgen, die jeukten als een gek. Helaas ben ik bekend met het vervelende kwaaltje en herkende ik de plekken dus ook meteen als eczeem. Ik hoopte dat het vanzelf weer weg zou trekken met behulp van vaseline, maar helaas trok het niet weg. Naar de huisarts gegaan en daar hormooncrème meegekregen (hydrocortisonzalf) Hierdoor trokken sommige plekken weg, maar anderen bleven helaas. Weer met vaseline gesmeerd en zo ging het af en aan, de plekken bleven er wel zitten maar soms had ik er geen last van, soms begonnen ze weer ontzettend te jeuken. En nu zijn we dus ongeveer een jaar verder en je raad het al, heb ik er nog steeds (en weer) last van

Wat ik al heb geprobeerd:
- Lauw douchen (hielp helaas alleen tegen de jeuk en roodheid bij het douchen, plekken bleven alsnog)
- Melkarm dieet (hielp helaas totaal niet)
- Vaseline
- Hydrocortisonzalf (helpt alleen tegen roodheid, zwelling en jeuk, plekken blijven)
- Fexofenadine (had ik nog een halve strip van liggen vanwege plekken vanwege allergie, hielp niet)
Ik denk dat de huisarts mij niet meer verder kan helpen, aangezien de zalfjes en crèmes alleen maar symptoonbestrijding zijn.
Dus wie heeft dé tip voor mij? Hoe kwamen jullie van eczeem af?