Van een jong paard afstappen en een scheur in je kniegewricht oplopen, je rechter schoen aantrekken en dan links doorzakken en die voet op 4 plekken breken. Hek dichtdoen en duimtop scheuren. Dat soort stomme dingen.
Vandaag nog veel zinlozer

Op het moment dat ik wegdraai een heftige pijnscheut in mijn rechterknie die meteen ermee stopte ook. Wat blijkt, aan de zijkant zit een rechthoekig profiel waar het scharnier aan vastzit. Dit profiel is hol van binnen. En daar past kennelijk precies een knieschijf in.

Deze schiet dan van zijn plaats en voila een ontwrichte knie als gevolg. Man wat doet dat zeer. Heb een kwartier zitten bekijken wat ik zou doen, flauwvallen of overgeven van de pijn.

Ik mocht meteen door naar de spoedeisende hulp gelukkig. Er is geen botschade maar verder doet ie niet veel. Strekken gaat niet, buigen wil ook niet, de schijf stond weer op zijn plek maar alle pezen en banden hebben een fikse opdonder gehad of zijn mogelijk kapot.
Voor nu een ingepakte knie van lies tot enkel en maandag mag ik me melden op de gipskamer.
Alleen het is mijn goede been helaas. Links is de boel al blijvend aan gort, knie is volledig op, beschadigd en een puinhoop. Gaat meerdere keren per weer op slot, heb daar trombose aan gehad, post traumatische dystrofie en ik zak er regelmatig doorheen. Ben daardoor erg afhankelijk van rechts. Die het nu dus niet doet.

Blij met mijn toch al standaard krukken, rolstoel, aangepaste woning. Maar sta er sinds kort alleen voor met oa honden. Ben bezig met paarden verhuizen ook. Kan niet autorijden zo, scootmobiel kan wel maar echt handig is het niet. Mag er eigenlijk niet op leunen, maar ja moet iets. Een soort zijwaartse krabschuifel gaat nog net zodat ik niet heel onthand ben. Rolstoel zit niet comfortabel omdat de klittenband spalk tot bijna onder mijn zitvlak loopt. Kan alleen op het puntje van mijn bil zitten.
Pffffff heel fijne onhandige planning weer. Hopelijk blijkt maandag dat de boel alleen flink is opgerekt en is er geen schade die gerepareerd moet worden, dan ben ik flink de pineut.