Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wat ontzettend knap dat je nu naar je eigen aandeel en rol hierin kunt kijken in plaats van de ander de schuld in de schoenen te schuiven en diegene van je weg te duwen. Het lijkt me ontzettend naar om het gevoel te hebben dat je door iedereen verlaten kan worden en wat goed te lezen dat je nu een lieve vriend hebt die ook op de hoogte is van hetgeen je schrijft.
Je kan het!
En onthoud dat een labeltje niks verandert aan wie jij bent. En als het iets gaat veranderen zal dat uiteindelijk in positieve zin zijn.
Dan heb je al zoveel gewonnen in je therapie. 
Heb veel op forums gelezen over mensen die leven met iemand met borderline en zo mijn "eigen" therapie gestart. Hier is professionele hulp namelijk nooit goed bevallen. Afspraken die verzet werden/niet nagekomen werden etc.
Maar dit zal per persoon verschillen en ook de hulp die aangeboden word. Hier werd er nl totaal geen hulp aangeboden.
En zodra je die voelt stort je dan op iets wat je dusdanig bezig houd dat die gevoelens weg ebben.

Dan word hij alleen maar groter.. Zeg tegen jezelf dat je sterker ben dan dat en dat je de wereld aan kan. Positief je dag beginnen
blackandgrey schreef:Dat is een goede tip dankjewel! Ik merk nu al dat ik heel veel weg laat omdat het gewoon een zootje in mn hoofd is... het opschrijven en meenemen is een goed idee.
De reden dat ik een SA heb is trouwens niet zozeer omdat ik me schaam of iets.. Maar omdat veel mensen het gewoon niet weten. Ik heb het eigenlijk maar 1 persoon verteld. En verder niet. Ook op het werk niet. Ik ben toch ontzettend bang voor de 'stempel.' Ik werk graag en hard. Maar heb om me heen gezien dat mensen met borderline zo enorm gekaderd en in een hokje gestopt werden dat ze geen andere keus hadden dan zich te laten afkeuren en met een wajong verder moesten. Ik wil dat niet. Heb toch ook ambities en doelen.. wil graag uiteindelijk voor mezelf gaan werken.. Als dat verrekte monster een keer uit mn hoofd weg kan....
) en stelde me hierna allemaal vragen. Hij heeft diezelfde tekst gebruikt om een dosier op te stellen voor de psychotherapeut die mij ging behandelen.

Zo word iets vervelends iets minder vervelend
. Bij het medicijn dat ik nu slik zit ik ook weer aan de hoogste dosis, en het doet waarschijnlijk nog net iets te weinig voor mijn paniekklachten, want exposure lukte alsnog niet. Nu heb ik andere gedragstherapie erbij en komt de exposure later pas, spannendddd
) zei er zijn erg goede therapieen waaronder praatgroepen en 1 op 1 gesprekken. Dat voelt sowieso al fijn. Ik moet er echt over praten. Dat helpt.

Ben er zo aan gewend dat ik bang word als die er niet is
Inmiddels is hij voor kleine kindjes ipv voor grote mensen
Maar goed, dat komt ook omdat ik een stuk rust heb. Maar het is inderdaad echt heel persoonlijk.