LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 19:43

Hallo allemaal!
Ik maak de laatste tijd wat topics aan maar deze is denk ik toch de belangrijkste er uit. Vorige week woensdagavond ontdekte ik dat ik luizen had. En veel. Heel veel. Maar het was echt al heel laat dus de dag erna zijn mam en ik meteen in de weer gegaan met alles wassen, mijn haar met dat luizen spul wassen, netenkam er een miljoen keer doorheen, nog een keer mijn haar met dat spul wassen (er zaten nog heel wat levende beestjes in) en nog een miljoen keer met die netenkam er doorheen. Nou dan zal het nu wel goed zijn. Toen kwam de zaterdag. Ik keek in mijn borstel en ja hoor weer een luis. MAM IK HEB NOG STEEDS LUIZEN!! Dan maar weer een keer mijn haar wassen met dat spul, weer de netenkam er een miljoen keer doorheen. En ja hoor vandaag was het alweer raak. Ik zat op school en ik ontdekte dat ik nog steeds luizen heb. Toen ik thuis kwam weer meteen haar wassen, nog een miljoen keer met de netenkam er doorheen. Dit keer met ander luizen spul en een andere netenkam. Moest een afspraak van mijn vriendin afzeggen. En nu net nog eens met de netenkam erdoorheen gegaan en wat vinden we?? Juist, een levende luis -:(-. We worden er beide helemaal hondsdol van. En het erge nog is dat we er nog duizenden miniluisjes uit vissen waarbij je niet kunt zien of ze leven of niet want je kunt geen pootjes zien of niks. En oké ik heb enorm veel en enorm dik haar maar het moet evengoed toch weg gaan of niet dan?? Iemand die hier ervaring mee heeft?? O en nee ik ga mijn haar niet afscheren ofzo want ik ben 4 jaar bezig met mijn haar laten groeien en ik ben nog niet bij mijn doel. Wel bijna maar dan alsnog.

Kermis

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:45

Hebben jullie de omgeving wel behandeld?
Alles moet gewassen worden. Kleding, dekbedden noem het maar op!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:46

je kan bij de kapper zaak een speciale lotion halen, deze moet je een aantal keer door je haar dien en uitspoelen, werkt vele malen beter dan die shampoo's;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:46

Je moet minstens twee weken kammen...Sorry...

Lees even de info op de site van de GGD, dat is het makkelijkste :)

Omgeving behandelen is niet meer zo; luizen overleven niet/kort buiten hun gastheer.

iiSunshine

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:47

Wij wasten altijd al het beddengoed en deden alle borstels in de vriezer

MamaMiesje

D__S

Luizenshampoo werkt niet tegen de luizeneitjes, wel tegen de luizen zelf. De eitjes komen ongeveer na een week uit. Je moest je haar dus na een week nog eens herwassen met luizenshampoo om de luizen te doden die uit de eitjes gekomen waren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 19:49

Kermis schreef:
Hebben jullie de omgeving wel behandeld?
Alles moet gewassen worden. Kleding, dekbedden noem het maar op!

Ja daar trommel ik mam ook de hele tijd op maar het enige wat ze doet is de dekbedden, De kleren die ik vandaag aan had en mijn pyjama. Terwijl ik ook al eens heb gezegd, mam doe de kussens op de bank nou want daar heb ik ook op gezeten. Mam doe die jas nou want die heb ik ook aan gehad. En dan zegt mam zo, ja maar ik hoor van mensen dat je helemaal niets meer hoeft te wassen. Mam denk je serieus dat je dat moet geloven?? Maar goed na het wassen kammen we met die netenkam en vangen we nog van alles :n

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:50

mijn eerste insteek is ook: is de omgeving ook behandeld? je kan nog zo vaak je haren behandelen maar als jij savonds op je ongewassen kussen of bed gaat liggen of de handdoek van gisteren pakt, dan herbesmet je jezelf enkel maar.
Dus: Was nog eens je haar met lotion (prioderm) en gooi alles in de (hete!60 graden) was.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 19:50

dollyspikkel schreef:
Luizenshampoo werkt niet tegen de luizeneitjes, wel tegen de luizen zelf. De eitjes komen ongeveer na een week uit. Je moest je haar dus na een week nog eens herwassen met luizenshampoo om de luizen te doden die uit de eitjes gekomen waren.

Klopt dat staat er ook. Maar het is bijna precies een week geleden dus dan zouden ze nu toch langzaam allemaal weg moeten zijn

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:51

Alleen met shampoo wassen werkt niet. Je moet echt iedere dag gedurende 2 weken je haar nat kammen met een netenkam om de eitjes eruit te halen. De lotion van Prioderm werkt goed, die kun je ook eens proberen. En ook herhalen na 10 dagen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:51

MamaMiesje heeft gelijk, je hoeft niet alles te wassen en doen, is achterhaald

Gewoon even googlen wat het beste is. Daarbij schrijf je telkens dat je wast. Waarmee?

Het heeft geen zin ze x op x met dat spul te behandelen.

1x goed behandelen (ik gebruik gel voor de kids die 15 min moeten intrekken) daarna wassen en conditioner erin. Daardoor kan je de neten goed verwijderen.

Daarna 2 weken blijven kammen, iedere dag! Neten verwijderen etc.

De neten zijn niet meer levend zodra ze ze behandeld, maar wel blijven controleren. Alleen neten dicht op de hoofdhuid zijn 'nieuw'. De rest zijn lege omhulsels.

Dus goed blijven controleren en gebruik verder veel haarlak of gel. Daar houden ze niet van. Ze houden van schonen haren ;)

(en nu heb ik ook jeuk :') )

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:53

Weet het niet precies maar luizen overleven tussen de 48 en 36 uur zonder gastheer/vrouw. Een paar dagen elders gaan slapen, dingen waar je mee in aanraking bent geweest even buiten gebruik stellen zou moeten helpen wanneer je je eigen haar behandeld.

Vlooien zijn helaas een heel ander verhaal.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:54

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:56

Heb ze een tijd geleden ook gehad en dat was een hel! (Krullend haar tot op m'n kont)
Op een gegeven moment voelde ik precies als ze over m'n hoofd liepen en ik zat de hele dag door met m'n nagels luizen te vangen :')
M'n haar een paar keer goed heet gestijld en daarna grondig kammen.
Heeft bij mij best wel een tijd geduurd maar van de 1 op andere dag waren ze weg.

Heb nooit wat aan de omgeving gedaan, al dat gedoe met alles uitwassen en invriezen ben ik niet aan begonnen :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:58

Haren vast, liefst in knot en wekelijks haren nat kammen met een luizen kam.

Heeft idd geen zin om spullen te wassen
KAN IK BESMET RAKEN DOOR BORSTELS, JASSEN OF BEKLEDING?
Nee. Een hoofdluis heeft constant warmte en vocht dat van uw hoofdhuid verdampt nodig. Ook moet de luis 5 maal per dag bloed kunnen drinken. Zonder deze 3 elementen kan een hoofdluis niet langer dan 48 uur overleven maar is ver voor die tijd al te verzwakt om zich te kunnen voortplanten. Een luis heeft dus geheel niets te zoeken op een voorwerp en zal zeker niet het risico lopen om via een voorwerp een nieuwe gastheer te vinden.

Is deze behandeling niets voor jou?
http://luizenkliniek.nl/airalle/
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-09-15 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:59

Prioderm werkt inderdaad uitstekend, blijven kammen, een regenkap over je jas heen doen op school aan de kapstok, je bed blijven wassen. En de rest van je gezin moet ook gekamd worden en eventueel preventief behandelt worden, en gewoon echt volhouden. En jij kunt natuurlijk ook zelf je bed iedere dag verschonen als je vindt dat dat moet (dat je moeder dat moet doen...). Lekker zelf doen dan!

En een lotion dus gebruiken, die stinkt verschrikkelijk (iemand hier voor mij gaf een goeie link!), maar werkt echt wel goed. Shampoo werkt meestal niet zo best. Succes ermee!
Heb je op school ook al gemeld dat je luizen hebt? Dan kunnen ze daar ook een luizencontrole doen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 20:00

Oké daar heb ik al heel wat aan. *rent meteen naar onder om het aan moeders te vertellen*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 20:01

Sandalio schreef:
Prioderm werkt inderdaad uitstekend, blijven kammen, een regenkap over je jas heen doen op school aan de kapstok, je bed blijven wassen. En de rest van je gezin moet ook gekamd worden en eventueel preventief behandelt worden, en gewoon echt volhouden. En jij kunt natuurlijk ook zelf je bed iedere dag verschonen als je vindt dat dat moet (dat je moeder dat moet doen...). Lekker zelf doen dan!

En een lotion dus gebruiken, die stinkt verschrikkelijk (iemand hier voor mij gaf een goeie link!), maar werkt echt wel goed. Shampoo werkt meestal niet zo best. Succes ermee!
Heb je op school ook al gemeld dat je luizen hebt? Dan kunnen ze daar ook een luizencontrole doen?

Mijn school weet er niets van af want dan wordt je meteen naar huis gestuurd en mag je niet terugkomen voordat ze compleet weg zijn. Ja dag. Ik houd mensen die veel met me omgaan wel op de hoogte. En luizencontrole doen ze helaas niet aan. dat deden ze op de basisschool wel

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:29

drawerlover schreef:
Mijn school weet er niets van af want dan wordt je meteen naar huis gestuurd en mag je niet terugkomen voordat ze compleet weg zijn. Ja dag. Ik houd mensen die veel met me omgaan wel op de hoogte. En luizencontrole doen ze helaas niet aan. dat deden ze op de basisschool wel

Heel sociale ingesteldheid van jullie! (Niet dus!) :x

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:32

Smeer je haaraanzet/hoofdhuid eens in met azijn en slaap er een nachtje mee met een handdoek op je kussen.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:43

Lotion gebuiken, elke dag kammen met een goede netenkam en cremespoeling. Verder pakte ik met de stijltang pluk voor pluk bij mijn zoon met mega krullen. Dan kon ik beter kijken/droog kammen. Ooh en de netenkam moet echt vanaf de hoofdhuid door het haar gehaald worden.

Sterkte ermee.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:48

Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit. Y)(^)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:50

liter azijn er in, de neten die tegen de haarschacht zijn aangelijmd worden hierdoor losgeweekt. Dan er voor een uurtje een (hand)doek om het hoofd gewikkeld of een muts opgezet. Daarna het haar uitgespoeld met lauw water en uitgekamt met een luizenkam.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:51

Shenavallie schreef:
Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit. Y)(^)

Omgeving hoeft niet te worden behandeld, is erg achterhaald net als die luuzencapes over jassen heen

Selfies maken met vriendinnen is wel een feest voor luizen :j