Een leven met 3 paarden en 2 katten leek me een stuk gezelliger dan met eventueel nageslacht.
De schattige momenten van kinderen vond ik nog steeds wel leuk, maar het idee om van die stronteigenwijze terroristen (mijn karakter dus) de wereld in te smijten, vond ik tamelijk verontrustend. Vooral voor mezelf. En mijn partner dan. Oké, misschien wel voor de hele maatschappij.
De schok was dan ook groot toen er in mijn stopweek van de pil maar niets kwam. Een totale beroerte volgde toen ik een positieve zwangerschapstest in handen had.
Mijn vriend Klaas en ik wisten niet wat we ermee aan moesten. Ik heb altijd beweerd nooit een abortus te willen ondergaan als ik in een stabiele relatie zat, maar hoe bepaal je wanneer je stabiel bent?
Er zijn koppels die na 15 jaar harmonieus huwelijk kinderen kregen en 10 jaar later uit elkaar gingen, maar ik heb inmiddels ook genoeg verhalen gelezen van koppels die vrij vlug kinderen kregen en alsnog bij elkaar zijn.
Om ons goed te verdiepen in onze opties, hebben wij ons verdiept in beide opties. Optie A, abortus, en optie B, baby.
We zijn bij een abortuskliniek geweest en hebben erg veel gelezen over mensen in vergelijkbare situaties. Voor mijn gevoel is er geen goede of foute keuze, maar voelde de ene keuze wel wat beter dan de andere. Na veel gepieker en veel gesprekken hebben wij besloten om voor ons kind te gaan. Inmiddels voelt het heel onnatuurlijk om terug te blikken op die tijd van twijfel en heb ik nog geen spijt van onze keuze gehad. Ik heb de eerste vier maanden zwangerschap nu achter de rug zonder kleerscheuren en inmiddels begint mijn buik dubieuze vormen aan te nemen. Voor mij hoort ons kind er nu al bij.
Ik ben sinds vandaag 21 jaar, mijn vriend is sinds vorige week 22 jaar. We zijn 9 maanden samen.
Mijn vriend is net begonnen met een master informatica en ik moet de laatste loodjes nog doen van mijn studie moleculaire biologie,
Ik zou het leuk vinden om met mensen in contact te komen die in een vergelijkbare situatie zitten.
Mocht je tips voor ons hebben ookal zit je niet in een vergelijkbare situatie, voel je dan vrij om te reageren!

Mocht je gewoon je mening willen geven (daar heb ik ook wel eens last van), dan kan dat natuurlijk, maar aan reacties als "Ik had een abortus gedaan in jullie situatie" hebben wij natuurlijk niets.

Ik hoop dat ik het bericht in het juist subforum heb gezet.