Nog meer diepe slapers??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Nog meer diepe slapers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:01

Hallowww :wave:
Ik lig net in bed en ik was aan het denken, wat jammer als ik vannacht zou slapen en het onweert (ben dol om het vuurwerk te zien).
Ik slaap namelijk echt als een baksteen. Ik wordt bijna nergens wakker van. En ik praat in mijn slaap. Ik sla mensen in mijn slaap. Ik word heel vaak wakker met blauwe knieën (dus ben ik weer eens tegen de rand van het bed aangeknalt) en ga zo maar door :')
Iemand anders die wild en/of diep slaapt?? Gooi Hier je verhalen neer dan kunnen we lekker kletsen over slapen. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:03

Ja hier nog 1, praten aan de andere kant van het bed gaan liggen en het smorgens niet meer weten. Vroeger deed ik aan slaapwandelen nu niet meer.

ziamara

Re: Nog meer diepe slapers??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:05

Ik half haha. Telt dat ook? Word nooit wakker van onweer/regen/knallen.
Maar als onze puppy ook maar een piepje geeft vanuit een paar kamers verder ben ik gelijk klaarwakker. Misschien is dat een moederinstinct of zo haha?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:05

marleen_usar schreef:
Ja hier nog 1, praten aan de andere kant van het bed gaan liggen en het smorgens niet meer weten. Vroeger deed ik aan slaapwandelen nu niet meer.

O daar was ik ook altijd goed in :')
Ik heb zels een keer gepresteerd dat ik onder het slaapwandelen over mijn nachtkastje geen wilde stappen :')
En ik droom ook veel. Meestal weet ik ze dan na de loop van de dag niet meer maar in de ochtend weet ik bijna altijd mijn droom nog :P

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:06

ziamara schreef:
Maar als onze puppy ook maar een piepje geeft vanuit een paar kamers verder ben ik gelijk klaarwakker. Misschien is dat een moederinstinct of zo haha?

Zou best kunnen. Ik slaap letterlijk bijna overal doorheen. Ik moet in de ochtend 3 wekkers zetten om te voorkomen dat ik er doorheen slaap :')

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:08

drawerlover schreef:
ziamara schreef:

Zou best kunnen. Ik slaap letterlijk bijna overal doorheen. Ik moet in de ochtend 3 wekkers zetten om te voorkomen dat ik er doorheen slaap :')

Haha nou zo erg heb ik het niet :')
Heb het idee dat m'n lichaam nog aardig goed kan filteren van oke , regen; onbelangrijk , puppy/wekker; belangrijk.

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:12

Ben ook een diepe slaper, krijg ook niks mee. Eerder was ik altijd heel druk in me slaap. Rare bewegingen maken en met mijn hoofd op het voeteneind wakker worden enz...

Nu had ik laatst gegoogeld op dromen en diep slapen. Omdat ik mijn dromen niet weet en me afvroeg of ik wel droom. Maar het blijkt vrij normaal te zijn dat je de dromen niet meer weet omdat je zo diep slaapt. En daardoor minder vaak wakker word 's-nachts. Je slaat je dromen op in je wakkere brein ofzoiets
Hebben jullie dat ook? Of weten jullie je dromen nog wel als je wakker word.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:13

Zolang ik met oordoppen kan slapen, slaap ik als een blok!!
Niemand die mij zo ff wakker krijgt.
Tot de rookmelder gaat of mijn telefoon... in 1 klap.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:14

olanis schreef:
Ben ook een diepe slaper, krijg ook niks mee. Eerder was ik altijd heel druk in me slaap. Rare bewegingen maken en met mijn hoofd op het voeteneind wakker worden enz...

Nu had ik laatst gegoogeld op dromen en diep slapen. Omdat ik mijn dromen niet weet en me afvroeg of ik wel droom. Maar het blijkt vrij normaal te zijn dat je de dromen niet meer weet omdat je zo diep slaapt. En daardoor minder vaak wakker word 's-nachts. Je slaat je dromen op in je wakkere brein ofzoiets
Hebben jullie dat ook? Of weten jullie je dromen nog wel als je wakker word.

Nee ik droom juist heel veel :')
O en ik ben ook wel eens vaker wakker geworden met mijn hoofd aan het voeteind. Ik lig ook wel eens dwars of ik val er bijna uit. In een 1-persoons bed donder ik er altijd naast. Hoe dan ook :')
Laatst bijgewerkt door LoveGlove op 31-08-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:14

Ruilen? Ik word overal wakker van. Ben een slechte slaper. Ik zou zo graag eens heel diep slapen, ik heb het er zelfs voor over dat ik anderen sla en met blauwe plekken wakker word :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:17

Ik had het ook altijd, heerlijk! Okee, op het hele leven tijdens mijn slaap na dan. Toen ik nog samenwoonde, had ik weleens knallende ruzie 's ochtends, zonder dat ik wist wat er aan de hand was. Maarja, als je gewoon rechtop zit, je ogen open hebt, gewoon duidelijk praat en antwoord geeft en er handgebaren bij hebt, snap ik dat de ander niet ziet dat je slaapt :=..
Maar sinds een maand slaap ik echt vre-se-lijk slecht, word van elk geluidje of regendruppeltje wakker. vreselijk! Wil weer diep slapen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:17

Goof schreef:
Ruilen? Ik word overal wakker van. Ben een slechte slaper. Ik zou zo graag eens heel diep slapen, ik heb het er zelfs voor over dat ik anderen sla en met blauwe plekken wakker word :D

Ja op sommige gebieden wil ik wel ruilen :')

Wil je dan ook dat je van alles in het rond gooit?? Ofja ik heb sierkussens aan het voeteinde liggen en vaak als ik wakker word heb ik er blijkbaar mee in het rondgegooit ofzo. Ze liggen altijd op de grond of op de bank. Er is er zelfs eens een op mijn keyboard beland. Dus ja wat ik er 's nachts mee doe :')

huckellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:18

Door onweer, luidruchtige jongeren, harde muziek etc. slaap ik allemaal doorheen. Ik kan altijd heel hard trekken in mijn slaap en als ik dan koude voeten krijg word ik wel heel snel wakker :') Ook kan ik altijd van alles uit mijn bed gooien s'nachts (vooral de kussens rondom mijn bed). Onweer lijkt me heel spectaculair om te zien vooral 's nachts, beetje jammer dan weer dat ik het altijd mis :P

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:21

Ik ben ook echt een hele diep slaper, heb dan ook hele gesprekken 's nachts soms :')
Maar sliep altijd overal doorheen behalve onweer en nu sinds een paar jaar daar ook door heen. Zelfs door het brandalarm wakker worden is al lastig, heb dus ook geregeld problemen met de wekker :Y)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:22

huckellover schreef:
Door onweer, luidruchtige jongeren, harde muziek etc. slaap ik allemaal doorheen. Ik kan altijd heel hard trekken in mijn slaap en als ik dan koude voeten krijg word ik wel heel snel wakker :') Ook kan ik altijd van alles uit mijn bed gooien s'nachts (vooral de kussens rondom mijn bed). Onweer lijkt me heel spectaculair om te zien vooral 's nachts, beetje jammer dan weer dat ik het altijd mis :P

Ja dat bedoel ik. Dan mis mee gewoon al het vuurwerk en lig je gewoon te dromen over iets misschien wel stommers. :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:23

TanjaxBas schreef:
Ik ben ook echt een hele diep slaper, heb dan ook hele gesprekken 's nachts soms :')
Maar sliep altijd overal doorheen behalve onweer en nu sinds een paar jaar daar ook door heen. Zelfs door het brandalarm wakker worden is al lastig, heb dus ook geregeld problemen met de wekker :Y)

Ja die gesprekken herken ik. En dan soms heel luid en duidelijk en soms echt alleen maar gebrabbel :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:23

Ik heb dan wel weer hele aparte dromen, echt over de raarste dingen. Soms is een droom zo echt dat ik er overdag achter kom dat ik iets bv niet heb/kan want in mijn droom wel zo was :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:24

Onweer, knallen, vuurwerk.. Ik slaap overal doorheen en praat ook in mijn slaap. Maar hoor ik bijvoorbeeld de hond beneden piepen, dan ben ik direct wakker.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:26

TanjaxBas schreef:
Ik heb dan wel weer hele aparte dromen, echt over de raarste dingen. Soms is een droom zo echt dat ik er overdag achter kom dat ik iets bv niet heb/kan want in mijn droom wel zo was :')

Herkenbaar :')

Proficiat trouwens Y)(^)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:31

Dan wil ik ook wel ruilen Goof :=

Al zo lang ik me kan herinneren slaap ik overal doorheen. Zelfs een keer door een aardbeving, heel lang geleden.. Ik was zo boos daarna, iedereen in Brummen had grote verhalen en ik had niks gemerkt ^)

En ik heb alles al geprobeerd, maar er is ook geen wekker die me consequent en goed wakker kan maken. Een wekker kan een keertje werken, maar dan wen ik er al snel aan.
Wat wel helpt is als iemand me goed wakker maakt, ook al kan dat wel moeilijk zijn.
Mijn moeder deed dat vroeger, maar ik antwoordde regelmatig heel opgewekt (of juist heel chagrijnig :=), terwijl ik dus nog gewoon sliep. Maar als ik echt wakker was, dan kon ik nog eventjes omdraaien en vervolgens op de, door mezelf gezette tijd, wakker worden en uit bed gaan, dan is er geen probleem meer.

Mijn vriend doet dat nu ook. Hij gaat vaak om 6 uur 's ochtends weg en maakt me dan even goed wakker. Dan sta ik vervolgens om half 8 zelf op.

Als ik het zelf moet doen, wat vaker voorkomt, dan heb ik op mijn telefoon 7 verschillende wekkers. Dat is dan nog de beste manier. Maar ik ga er vaak over dromen, dan verwerk ik die geluiden in mijn droom en het uitzetten van de wekker/telefoon wordt dan een soort van spel of een opdracht in die droom. Verder weg leggen helpt niet, want dan hoor ik het gewoon niet of het wordt alsnog een deel van de droom.
Leuker wordt het nog als die droom inhoudt dat ik wakker word, me aankleed, mijn rituelen doorsta en onderweg naar werk ga. Dan heb ik al helemaal niet het idee dat ik op moet staan :=

Het heeft vele problemen opgeleverd: tentamens gemist, bijna ontslagen worden vanwege te vaak te laat, irritatie van familie, etc. etc.
Het is een wonder dat ik tot nu toe op mijn huidige werk (nu bijna 3 jaar), nog maar 2 keer echt te laat ben geweest. En dat ik daarmee een vast contract heb gescoord :=

Daarnaast vind ik het ook altijd erg jammer dat ik absoluut niet wakker word van onweer. Vannacht heb ik weer niks gemerkt. En mijn collega's vonden dat allemaal maar erg raar -O-

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:31

Nynke1 schreef:
Onweer, knallen, vuurwerk.. Ik slaap overal doorheen en praat ook in mijn slaap. Maar hoor ik bijvoorbeeld de hond beneden piepen, dan ben ik direct wakker.

High five :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:32

Meld zich! Ik dacht altijd dat ik erg licht sliep, aangezien ik een tijd lang op zaterdagochtend wakker werd als mijn moeder fluisterde:ssssttt, Maaike slaapt nog.' Dat was altijd het eerste wat ik dan hoorde haha.
Maar afgelopen zomer ben ik een week als leiding mee geweest op kamp. Ze konden me 's ochtends haast niet wakker krijgen... 's Nachts heeft een meisje mij geprobeerd wakker te maken, maar zij kreeg me niet wakker en heeft zolang aan mij geschud totdat de andere leiding er wakker van werd. En dat hoorde ik pas de volgende ochtend. Ben overal door heen geslapen.
Gisteravond kwam het onweer snel deze kant op, dus ik dacht: laat ik snel gaan slapen voordat het hier is. En dat lukte, ik sliep toen het onweer bijna hier was en werd pas 's ochtends wakker. Helemaal verbaasd dat het echt zo'n noodweer is geweest.
Wel trouwens vaak hele levende dromen, dat ik 's ochtends echt wel eens af vraag of ik nou gedroomd heb of niet. Gelukkig vergeet ik ze altijd weer snel.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:35

Als ik uiteindelijk een keer slaap, dan slaap ik ook als een blok en ben ik niet zomaar wakker te krijgen. Onweer, regen, vuurwerk, blaffende honden. Ik hoor niets.

Helaas slaap ik heel slecht in en duurt het soms uren voordat ik slaap òf word ik door onbekende oorzaak midden in de nacht wakker en lig dan uren wakker...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:37

Hier nog een diepte slaper.

Door 3 wekkers wil ik heen slapen , ooit in de kamer naast me met de compressor een luchtbed opgeblazen middag in de nacht .. niets vernomen en het ergste misschien nog wel dat ze ooit iemand met ambulance en brancard uit huis hebben gehaald en ik niets gemerkt heb

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:42

drawerlover schreef:
TanjaxBas schreef:

Herkenbaar :')

Proficiat trouwens Y)(^)

Dankje! :D