Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ginootje schreef:Ik heb mijn grote teen gebroken en zit in gips, mag van de dokter dan dus ook niet fietsen of iets![]()
Mag absoluut niet fietsen om half 6 in de ochtend rijden er geen bussen.
Ik zit in persiepe gewoon in de ziektewet dus dan ben ik toch niet verplicht om te komen?!
Ginootje schreef:Weet niet wat er allemaal nog meer speelt, maar als dat is hoe jij je voelt over je werk kan je misschien beter wat anders gaan zoekenBedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
WowAmigo schreef:Nee hoor, heeft niks met oud vuil te maken, maar het zou ook een beetje vreemd zijn als je als werkgever voor iedereen in elke situatie passend vervoer zou moeten regelen toch? Wellicht helpt het meer als je je situatie voorlegt en ze even vraagt mee te denken, wellicht weten ze een collega waar je mee kan rijden.
Mijn moeder werkt ook in de zorg en die vertelde mij dat mijn werk moet regelen dat ik er kom hun willen dat ik aangepast werk kom doen. Kiwipitje schreef:Ginootje schreef:Weet niet wat er allemaal nog meer speelt, maar als dat is hoe jij je voelt over je werk kan je misschien beter wat anders gaan zoekenBedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Ginootje schreef:WowAmigo schreef:Nee hoor, heeft niks met oud vuil te maken, maar het zou ook een beetje vreemd zijn als je als werkgever voor iedereen in elke situatie passend vervoer zou moeten regelen toch? Wellicht helpt het meer als je je situatie voorlegt en ze even vraagt mee te denken, wellicht weten ze een collega waar je mee kan rijden.
Ik heb de situatie voorgelegd maar als nog krijg ik dan een antwoord is geen zorg van ons je zorg maar dat je er komtMijn moeder werkt ook in de zorg en die vertelde mij dat mijn werk moet regelen dat ik er kom hun willen dat ik aangepast werk kom doen.

Ginootje schreef:Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Sonja schreef:Ginootje schreef:Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Hoezo word je als oud vuil behandeld als je werkgever, die gewoon jouw loon door moet betalen bij ziekte, van je verwacht dat je in ieder geval doet wat je kunt voor je geld?
Is er niet méér aan de hand? Heb je het wel naar je zin op je werk?
Ginootje schreef:Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Rocamor schreef:Ginootje schreef:Bedankt iedereen, ik lees het ik heb geen poot om op te staan en moet me weer als oud vuil laten behandelen jammer... Dacht misschien gelijk te hebben
Pas op, je ene teen is al gebroken, als je al geen poot meer hebt om op te staan, kom je helemaal nergens![]()
Alle gekheid op een stokje. Volgens mij hoor je zelf op te lossen hoe je op je werk komt. Omdat je geen verzorgend werk zult kunnen doen, zal het administratief werk worden neem ik aan. En daarvoor hoef je vast niet om half zes weg.
Probeer een beetje in oplossingen mee te denken, in plaats van je zo slachtofferig op te stellen. In mijn ogen word je niet als oud vuil behandeld, maar wordt je (terecht) gewezen op je plichten tav je werkgever.
Kijk eens naar mogelijke oplossingen
- kun je je werktijden zo aanpassen dat je met OV kunt
- kun je met vriend / familie meerijden als je de werktijden wat aanpast
- kun je evt met collega's poolen
- kun je een taxi huren
- misschien kun je wel gedeeltelijk thuis werken,.
Kortom, er zijn vast genoeg oplossingen te verzinnen.
Ik ben der gewoon een beetje klaar mee!
Citaat:Als de werknemer zelf als gevolg van – bijvoorbeeld – een gebroken been niet kan autorijden, noch met het openbaar vervoer kan reizen, moet de werkgever voor passend (taxi)vervoer zorgen.
Brainless schreef:Hiervoor is de werkgever WEL verantwoordelijk!Citaat:Als de werknemer zelf als gevolg van – bijvoorbeeld – een gebroken been niet kan autorijden, noch met het openbaar vervoer kan reizen, moet de werkgever voor passend (taxi)vervoer zorgen.
https://aanhetwerk.wordpress.com/2010/0 ... rtwachter/