Het is niet mn eerste operatie maar het lijkt wel of ik er per keer banger voor word.
Wie stelt me gerust

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cynn schreef:Je gaat onder volledige narcose?
Ik moet in oktober ook en zou willen dat het volledige narcose was, daar ga ik veel relaxter in dan een plaatselijke.
Gewoon... lekker gaan slapenniks aan het handje!
Zonnebloem schreef:Inderdaad volledige narcose.
Ik vind het zo eng omdat je geen controle hebt erover. Ze spuiten dat goedje in en dan voel je dat je niks meer kan doen.
De vorige keer vertelde ik trouwens een verhaal over roze olifanten met rubber hamers toen ze dat eerste spul naar binnen spoten![]()
Quir schreef:Er zijn verschillende narcose. Standaard is gas narcose, dan krijg je of een kapje op met de narcose of je wordt via het infuus onder narcose gebracht en zodra je weg bent gaat t verder op gas.
Ik wordt heel erg ziek van gas narcose, eerste operatie ook alles via gas gehad en ook onder narcose via gas omdat ze na 9 keer prikken nog geen infuus er in kregen. Tijdens t ontwaken begon ik te braken en kwam ik bij terwijl ik nog aan de beademing en alles lag.
Sinds dien mag ik alleen nog maar propofol narcose, zowel het inleiden, onderhouden als t uitleiden gaat met propofol en niet meer met gas.
Dat is dus eigenlijk t verschil. Inleiden is erg afhankelijk van het ziekenhuis of dat via t infuus gaat of via gas. Gas duurt wel langer voor je weg bent dan via het infuus (met gas kwam ik makkelijk tot tien/vijftien, via het infuus meestal niet verder dan acht).
Infuus vind ik overigens ook prettiger om onder narcose te raken dan gas. Gas stinkt zo! Haha. En van t infuus voel of merk je helemaal niets.
Nayomie schreef:Prikje? Ik kreeg geen prikje naar mijn weten maar ging alles door het mondkapje.
Eigenlijk valt narcose reuze mee. Voor je het weet ben je al 'weg'. Je zou ook kunnen denken van 'goh, als ik het zonder narcose doe, zal ik heel veel pijn krijgen'.
Tabaluga12 schreef:Quir schreef:Er zijn verschillende narcose. Standaard is gas narcose, dan krijg je of een kapje op met de narcose of je wordt via het infuus onder narcose gebracht en zodra je weg bent gaat t verder op gas.
Ik wordt heel erg ziek van gas narcose, eerste operatie ook alles via gas gehad en ook onder narcose via gas omdat ze na 9 keer prikken nog geen infuus er in kregen. Tijdens t ontwaken begon ik te braken en kwam ik bij terwijl ik nog aan de beademing en alles lag.
Sinds dien mag ik alleen nog maar propofol narcose, zowel het inleiden, onderhouden als t uitleiden gaat met propofol en niet meer met gas.
Dat is dus eigenlijk t verschil. Inleiden is erg afhankelijk van het ziekenhuis of dat via t infuus gaat of via gas. Gas duurt wel langer voor je weg bent dan via het infuus (met gas kwam ik makkelijk tot tien/vijftien, via het infuus meestal niet verder dan acht).
Infuus vind ik overigens ook prettiger om onder narcose te raken dan gas. Gas stinkt zo! Haha. En van t infuus voel of merk je helemaal niets.
Een kapje mag bij ons niet meer vanaf een bepaalde leeftijd.
Nayomie schreef:Dat zou ook nog kunnen, maar infuus zat er al in dus daar had ik verder geen idee van. Weet wel dat ze ook een stofje in dat kapje hadden gedaan waardoor ik duizelig werd. Maar meende dat narcose ook via mondkapje ging, van wat ik me nog herinner dat ze me verteld hebben.