Super rare nachtmerries..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Super rare nachtmerries..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 11:38

Hallo bokkers,

Ik droom de laatste tijd steeds zó raar, dat ik het echt even kwijt moet. Nu ben ik niet zo zeer benieuwd naar een zweverige betekenis of metafoor achter deze dromen, maar wel erg benieuwd hoe mijn brein het toch iedere keer weer verzint. Ik heb de laatste tijd dus een soort 'milde' nachtmerries, in de zin dat er niet bepaald plezierige dingen in gebeuren, maar niet dat ik badend in het zweet wakker word of dat het mijn ochtend echt verpest ofzo.

Om even een paar voorbeelden aan te halen: laatst droomde ik dat éen van mijn bijrijdpaarden opeens moest verhuizen naar een stal hier in de omgeving die niet zo goed bekend staat. Zodra ik het nieuws hoorde kreeg ik een onbehagelijk gevoel, alsof die stal zo slecht was dat hij ieder moment dood neer kon vallen. Dus ik sprong op mijn fiets, vloog er als een gek heen, en ja hoor: paard lag dood in de wei, met eigenaren er helemaal hysterisch huilend naast.

Ook droomde ik dat ik op twee jongetjes (die heel erg leken op de zoontjes van Britney Spears :') ) moest passen. We moesten boodschappen gaan doen met de auto. Op het parkeerterrein van het winkelcentrum aangekomen realiseerde ik me opeens dat ik helemaal geen auto kan rijden, en dat ik bij god niet wist hoe ik de auto moest inparkeren. Ik stapte dus uit om iemand te zoeken die de auto voor me wilde parkeren. Éen van de jongetjes dacht dat ie het wel kon, klom op de voorbank, en voor ik het wist lag de auto op z'n kop: jongetje dood. Er volgde een heel gedetailleerd proces, van het vertellen aan de ouders tot de begrafenis, waar iedereen tegen me stond te schreeuwen omdat het mijn schuld was :/ ikzelf was ook weer de gehele droom hysterisch aan het janken. Maar écht overdreven, als een soort klaagvrouw.

Wat ik vannacht droomde was echt de klapper op de vuurpijl. Ik was op een of andere conferentie over babies (why..) naar een verkooppraatje aan het luisteren van een man die autostoeltjes verkocht. Hij had iets nieuws uitgevonden, een soort hondenmandje waar je een baby in kon leggen, en die kon dan in de kofferbak. Om te demonstreren wat een geweldig idee het was, kreeg ik van hem een baby mee in zo'n mandje, en dan mocht ik het in zijn auto een dagje uittesten. Ik dus die baby in de kofferbak gedaan (ja i know, super realistisch allemaal) en mijn dagelijkse bezigheden gaan doen, effe langs de paarden. De stal was opeens heel erg veranderd, een soort paddock paradise geworden. Ik pakte éen van de paarden en ging grondwerken in een stuk paddock aangrenzend aan een stukje wei, een smal doorgangetje en dan een groot stuk wei. Terwijl ik bezig was stond de rest van de kudde in het kleine stukje wei toe te kijken. Ik weet niet meer precies wat er gebeurde, maar het paard brak opeens uit, en ging dwars door het draad heen waar de kudde stond. Die raakten in paniek en probeerden met z'n allen door het smalle doorgangetje te rennen, en dat ging helemaal fout; 1 paard met een gebroken been en 1 paard met een gebroken nek. Je hoorde de botten gewoon kraken. Vanaf daar weer het zelfde proces als bij de jongetjes: eigenaren vertellen, hysterisch klaagvrouw-huilen, iedereen boos op me. Ik 2 dagen in depressieve staat in m'n bed gelegen (nog steeds in de droom) toen ik me realiseerde dat die baby nog steeds in de kofferbak lag. Die was wonderbaarlijk genoeg nog net niet dood, maar uiteraard weer de hele wereld boos en ik hysterisch.

In het kort; what. the. fiets. Ik snap niet waarom ik deze dromen heb.
Zijn er meer bokkers die wel is periodes hebben met dit soort rare dromen, waarbij alles wat je doet dood en verderf veroorzaakt? Of weet iemand wat voor psychologische/neurologische verklaring daar achter zou kunnen zitten?
Ben heel benieuwd naar jullie verhalen!
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 19-08-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:43

Wauw, dit zijn wel erg extreme dromen...

Ik heb ook wel eens enge dromen gehad: dat ik achterna werd gezeten en niet kon stoppen, of dat ik kon vliegen, maar niet meer wist hoe ik moest landen (die heb.ik vaker gehad, maar uiteindelijk leerde ik mezelf landen :')).

Ik weet zelf niet zo goed er wat tegen te doen, maar ik hoop dat je er gauw vanaf bent :(:)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:45

Heb je de laatste tijd veel stress, of zijn er dingen gebeurt waar je moeite mee hebt?

Ik droom ook wel eens hele vage, maar heel gedetailleerde, nachtmerries met inderdaad veel dood erin. Dan heb ik de periode daarvoor het heel druk gehad in mn hoofd of veel stress. :j
Hersenen zijn rare dingen :')

Goof

Re: Super rare nachtmerries..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:47

Jeetje wat droom jij absurd en gedetailleerd zeg!
Herkenbaar, ik droom ook de meest idiote dingen en ook zeer gedetailleerd, maar bij mij zijn het geen nachtmerries.
Vervelend, hoop dat je er weer snel vanaf bent. Het enige dat ik inderdaad kan bedenken dat het een gevolg is van stress.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:49

Misschien dat je wat aan lucid dreaming oefeningen hebt(google maar), daardoor realiseer je je dat je in een droom/nachtmerrie zit waardoor je zelf sturing kan geven aan de droom/nachtmerrie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

Anoli schreef:
Heb je de laatste tijd veel stress, of zijn er dingen gebeurt waar je moeite mee hebt?

Of situaties waarvan je denkt: ik zit dit nou wel te doen maar eigenlijk kan ik dit niet/ben ik er helemaal niet klaar voor.

En ja, dat is een beetje Traumdeutung van de Koude Grond..... :+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

LZP -> MWS

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:54

Wauw. Jouw dromen zijn wel echt vreemd.. die details..

ik droom de laatste tijd ook niet erg prettig, maar dat is vooral te wijten aan stress. Dat hysterische gehuil herken ik wel.. :') Lijkt een beetje op dat gehuil in de film Avatar (die blauwe wezens dan..) Ook zo raar.

Misschien even googlen idd. Daar kan je ook meestal de 'betekenis' van je droom vinden.. Niet dat het echt zo is hoor. Maar heel soms kan je er wel wat aan hebben. Kan misschien net de doorslag geven als je er net niet op kan komen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:56

Dat zijn een soort angst-dromen, heel vervelend..
Ik heb daar ook last van. Heel naar allemaal, zou ook niet weten wat je er tegen kan doen. Hoop dat je er snel vanaf bent!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 11:56

Vorig jaar een periode van stress, burnout en depressie gehad, maar op dit moment ben ik eigenlijk heel goed in balans. Ik heb routine, slaap goed, eet goed en heb goed overzicht. Wel een paar grote veranderingen (1 heel positief, 1 bitterzoet om het maar even zo te noemen) in mijn leven, denk ook dat het daar mee te maken kan hebben.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 11:59

Tillie20 schreef:
Misschien dat je wat aan lucid dreaming oefeningen hebt(google maar), daardoor realiseer je je dat je in een droom/nachtmerrie zit waardoor je zelf sturing kan geven aan de droom/nachtmerrie.

Ik heb ook wel is een periode gehad dat ik mijn dromen voor een groot deel kon controleren, omdat ik dat weer wilde ben ik toen ook dat soort oefeningen gaan doen, maar haalde bij mij niks uit. Helaas, want ik zou dat super graag willen. Misschien moet ik het weer is gaan proberen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:00

Bambolina schreef:
Vorig jaar een periode van stress, burnout en depressie gehad, maar op dit moment ben ik eigenlijk heel goed in balans. Ik heb routine, slaap goed, eet goed en heb goed overzicht. Wel een paar grote veranderingen (1 heel positief, 1 bitterzoet om het maar even zo te noemen) in mijn leven, denk ook dat het daar mee te maken kan hebben.

De meest rare dromen kwamen bij mij pas dik 2 jaar nadat we een lange en heftige periode achter de rug hadden in het gezin. Misschien door de verandering in je leven dat onbewust er toch nog wat dingen "boven komen drijven" vanuit je periode van vorig jaar?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:01

Bambolina schreef:
Tillie20 schreef:

Ik heb ook wel is een periode gehad dat ik mijn dromen voor een groot deel kon controleren, omdat ik dat weer wilde ben ik toen ook dat soort oefeningen gaan doen, maar haalde bij mij niks uit. Helaas, want ik zou dat super graag willen. Misschien moet ik het weer is gaan proberen!

Ik heb een paar Ebooks (wel in het Engels) over Lucid Dreaming, misschien dat je daar iets aan hebt? Als je ze wilt hebben stuur je maar even een PB'tje met je E-mail adres :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:04

Je bent niet toevallig zwanger? Over het algemeen ga je dan veel heftiger en realistischer dromen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 12:05

Anoeska27 schreef:
Je bent niet toevallig zwanger? Over het algemeen ga je dan veel heftiger en realistischer dromen.

Nee, ik sta kurkdroog := :o

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:17

Heftig... Ik moet wel zeggen dat ik ook super bizar droom, maar ik heb meestal geen nachtmerries. Het was wel behoorlijk raar en ik heb een tijdje een droomdagboek bijgehouden.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:25

Gebruik je toevallig medicijnen? Zulke bizarre/gruwelijke en gedetailleerde dromen kreeg ik toen ik Malarone (anti-malaria middel) slikte bijvoorbeeld ook..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 15:28

Nope, ook geen medicijnen.. wel van dieet veranderd, maar tenzij hummus en sojamelk hallucinerend werken denk ik dat dat er niet veel mee te maken heeft :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:30

Bambolina schreef:
Nope, ook geen medicijnen.. wel van dieet veranderd, maar tenzij hummus en sojamelk hallucinerend werken denk ik dat dat er niet veel mee te maken heeft :P

Binnen 3, 2, 1 mensen die zeggen dat die nachtmerries komen door een verstoorde hormoonhuishouding door de soja :')

-Dit is een grapje he mensen, niet aanvallend bedoeld-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:32

Ik heb een tijdje terug ook zo'n periode gehad dat ik elke nacht opnieuw hele vreemde en realistische dromen had, is vanzelf weer overgegaan. Ik weet nu nog steeds niet waaraan het toen heeft kunnen liggen..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 15:33

Tillie20 schreef:
Bambolina schreef:

Binnen 3, 2, 1 mensen die zeggen dat die nachtmerries komen door een verstoorde hormoonhuishouding door de soja :')

-Dit is een grapje he mensen, niet aanvallend bedoeld-

Pfwahaha, dan is 't maar goed dat ik geen met soja volgepropte dieren eet, wil niet weten wat ik dan allemaal zou dromen!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:49

Bambolina schreef:
Pfwahaha, dan is 't maar goed dat ik geen met soja volgepropte dieren eet, wil niet weten wat ik dan allemaal zou dromen!

Hahaha, goed bezig! :j
Hoor die opmerking nogal vaak namelijk(jij ook vast), dus kon het niet laten :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:18

Hmm heel herkenbaar. Helaas zou ik ook niet weten wat er aan te doen is.
Wel is het echt vervelend. Vaak durf ik daarna ook niet meer te slapen en lig dan de rest van de nacht wakker. Of ik durf niet te gaan slapen uit angst voor de dromen en val dan pas heel laat in slaap.
Nou heb ik vroeger wel het een en ander meegemaakt dus ik denk dat dat wel een rol speelt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:35

Ik ken het gedetailleerde wel, heb ik zelf ook altijd.
Heb zelf ook regelmatig last van veelvuldig dromen.

Wat mij opvalt is dat je veel droomt over de dood, en volgens mij heeft dit te maken met een periode afsluiten en nieuwe hoofdstukken in je leven.
Tenminste, zo heb ik dat ooit eens vernomen, weet niet of dit helemaal klopt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 19:06

Dromen over de dood kan inderdaad een verandering in je leven symboliseren, in die zin klopt het ook wel met mijn leven op dit moment, alleen het gedeelte waarin ik steeds verantwoordelijk ben voor de ongelukken gevolgd door het hele proces van schuldig voelen, boze mensen etc, dat snap ik niet..