Sinds 4 maanden heb ik een nieuwe baan waarbij ik 3 tot 8km per dienst loop, ongeveer 5 diensten per week. 2 maanden geleden is daar ook nog een hond bij gekomen die ook 4x per dag (waarvan 1x een lange wandeling van een uur) uitgelaten wordt. Hiervan doe ik eigenlijk doordeweeks altijd de lange wandeling en 1x een korte (en mijn vriend de andere 2 plus de wandelingen in het weekend). Verder rij ik nog 2/3x per week paard en doe ik het hele huishouden.
Nu begrijp ik dat mijn energiebehoefte wat omhoog is gegaan en dat is ook prima, maar ik weet niet hoe ik het moet opvangen en ik heb het idee dat ik ergens iets te kort kom omdat ik de HELE DAG honger heb en dan het liefst naar suiker en vet. Ik eet in principe suikervrij behalve de suikers die van nature in fruit en groente voorkomen.
Zoals mijn voedingsschema eruit ziet:
O: 60-80gr haver granola met biologische yoghurt (125gr) en een glaasje sap + multi vitaminen pilletje.
L: Of een goed gevulde salade met noten, gekookt ei, avocado, olie, rauwkost, met een koolhydraat zoals pasta/rijst/quinoa etc of 3 boterhammen met hartig beleg (tartex, vega pate, pindakaas) en een stuk fruit.
T: Fruit + handje nootjes of een pakje LU crackers.
A: 1x p/w vis, 2x p/w vlees en de rest meestal vega. Altijd voldoende groente (200+gr per persoon) en ongeveer 60/70 ongekookte koolhydraat pp. De vega dagen vang ik op met bonen/noten of een vleesvervanger van lupine of gefermenteerde soja.
Als ik goed heb gegeten eet ik na het avondeten niks meer en daar heb ik ook geen behoefte aan.
In de eerste 2mnd ben ik 4kg afgevallen, wat op zich ook wenselijk was want ik ben 1.74 en ik woog 72kg. Ik weeg nu dus 68 en daar mag van mij eventueel nog wel 5kg vanaf want normaal ben ik rond de 63kg en dan ben ik gewoon 'goed' (maatje 36/38). (Door blessure tijd stilgezeten en aangekomen.)
Helaas ben ik na die 2 mnd ineens enorm honger gaan krijgen en dan voornamelijk in koek, suikerwafels, cola en andere troep die ik normaal nooit eet. Ik heb dus het idee dat ik ergens iets te kort kom want ik heb normaal gesproken nooit zo'n vreselijk hongergevoel en nu lijkt het wel dweilen met de kraan open. Als ik om 8u ontbijt heb ik om 10u alweer honger. Dan neem ik een stukje fruit en dan krijg ik NOG MEER honger, incl knorrende maag en licht in m'n hoofd. Dan neem ik iets anders bijv. een cracker of een ontbijtkoek of notenreep of iets dergelijks en dan ben ik even een half uurtje van het hongergevoel af maar daarna kan ik wel 6 boterhammen eten. Gevolg: ben weer een kilo aangekomen.
Overige info: ik ben aan de pil, al ruim 1,5jr dezelfde. Verder slik ik nog magnesium voordat ik ga slapen. Ik kan dus geen melk drinken en geen producten eten of drinken met melkeiwit of melk of lactose. Ik ben niet zwanger.

Wie helpt?