Ik ben gek op melk en eet eigenlijk ook best veel melkproducten nu ik er over nadenk.
Maar na een gesprek met een dermatoloog ben ik gaan nadenken. Ik kamp met wat eczeem, in perioden van stress veel en bij rustige perioden bijna niets. Nu icm rouwverwerking dan behoorlijk veel, maar dat heeft dan ook tijd nodig. Nu heb ik bijna dé combinatie van verzorgingsproducten om het in zijn gareel te houden van buitenaf.
Natuurlijk speelt voeding ook mee, ik probeer zo gevarieerd en puur mogelijk te eten en daarmee zijn mijn huidklachten dan ook een stuk verminderd. Maar die ene (of 4) glas melk.

De dermatoloog gaf aan dat ik eens kon proberen een tijd lang melkproducten te vermijden. Want koemelk is voor kalfjes om te groeien en niet voor onderhoud voor volwassen mensen. Daardoor zouden veel gezondheidsproblemen ook aan overconsumptie van koemelk verweten kunnen worden.
Maar net als veel andere hypes binnen voedsel ben ik sceptisch. Een mens is immers een omnivoor en melk wordt al eeuwen gedronken toch?
Ik weet van mijzelf dat ik echt veel melkproducten consumeer dus ik ga zeker kijken wat het effect van vermindering/vermijding is (eerst kijken voor gezonde alternatieven).
Maar wat denken jullie ervan? Hebben jullie bijvoorbeeld baat bij het vermijden ervan icm huidproblemen?