Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ballard_L schreef:hmmm zo heb ik ook een keer gehad dat mijn moeder belde naar de huisarts voor mij (ik woonde in Leeuwarden en mijn huisarts was nog in Capelle aan den IJssel) voor een afspraak. Ik had het namelijk heel erg benauwd door allergie van katten en bij mijn vriend thuis hadden ze net jonge katjes gekregen. Ik wilde een puf, zodat ik makkelijker kon ademen, maar de assistente zei: 'Dan moet je daar gewoon niet meer komen'.
Mijn ervaring is dus ook dat ze je soms niet serieus nemen of niet echt inlevingsvermogen hebben, maar ze kunnen je niet een afspraak weigeren. Heb je wel uitgelegd dat je slaapproblemen hebt en hier bij de vorige huisarts slaapmiddelen voor kreeg? Anders denkt ze misschien dat je alleen maar stress hebt
Leffroi schreef:Op zich vind ik het niet een hele rare reactie, maar ze mag je niet onthouden van een afspraak als je deze wel wilt, denk ik dan.
vuurneon schreef:Je hoeft inderdaad niets te zeggen, daar kies ik zelf ook wel eens voor. Ik snap dat ze het vragen om te kijken of het ook urgentie is en dus ook op korte termijn gezien moet worden maar ben afgeknapt na het geweldige advies van 'neem maar gewoon een paracetamol en wacht af' van de assistente die meent dat ze de magische arts is die via de telefoon alles kan zien(en die houding heeft ze altijd dat ze zichzelf tot arts bombardeert en sowieso compleet klantonvriendelijkheid is
)
Dus als 'ik had dokter moeten worden' opneemt, geef ik niets door en vraag om een afspraak. Bij de andere dames geef ik wel antwoord.
En nee haar reactie is niet normaal, het is niet aan haar om eruit te knallen dat de arts toch niets voor je kan betekenen als het om stress gaat. Maar gelukkig ga je naar de arts zelf toe![]()
Dat ze vraagt naar waarvoor je wil komen is wel normaal.
Herman97 schreef:Ik ben doktersassistente en weet wel dat zoals zij reageert naar jou toe je dat niet zo leert op school of cursus. Ten alle tijde is en blijft de patiënt/cliënt koning. Je hoort netjes en correct te blijven en ik vind dat je echt te veel info aan haar hebt moeten geven. Idd zoals hier boven al beschreven staat ... volgende keer zeggen dat het privé is en dat je een dubbele afspraak wil. Wat denkt die assistente wel niet !!!
purny schreef:Ik vind niet dat een assistente moet gaan bepalen of jij wel of niet naar de dokter mag gaan.
GrumpyCat schreef:Ik begrijp inderdaad dat ze plekken over moeten houden voor spoedgevallen, en dat ze daarom de reden van de afspraak vragen. Dat vind ik geheel terecht, maar ik vond de reactie van de beste mevrouw niet zo heel netjes. Ik wil er niet te gedetailleerd op in gaan op een openbaar forum, maar mijn klachten zijn niet dat ik even niet kan slapen en dat ik daarom maar even de huisarts bel. (Ben ook gediagnosticeerd met PTSS)
Volgende keer zal ik inderdaad aangeven dat dit privé is..
Nee stom genoeg heb ik er niet bij gezegd dat het ook om slaapproblemen zijn. Ik was een beetje verbaasd waardoor ik er verder niet op in ben gegaan (stom achteraf). Maar ik heb wel vermeld dat het gaat om meer dan stress en mogelijke medicatie.
vuurneon schreef:Gewoon zeggen tegen de huisarts, al is het alleen al omdat jij het dan kwijt bent en het in die zin overdraagt aan hem. Waarnemend arts of niet, ook die arts zit niet te wachten op dergelijke assistentes.
Assistente heeft beperkte toegang, mijn volledig medisch dossier kan ze niet in zien maar wel wat ik gebruik aan medicatie en wanneer ik langs ben geweest als het goed is. Dus een hele beperkte versie ervan. Tenminste, als het goed is. Wat ik zelf kan zien op het scherm als ik meekijk.