Striae Lotgenoten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Striae Lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:29

Ik kon geen topic vinden over Striae dus besloot ik er zelf maar 1 te maken.

Alles over je Striae kan je hier kwijt.
Misschien kunnen we elkaar helpen door middel van tips en adviezen.

Zelf heb ik sinds ( ik denk ) 1 a 2 maanden last van een Striae op de plek waar je ribben zitten.
Volgens mij heb ik ze gekregen toen ik keihard ben gaan groeien.
Sinds de pubertijd ben ik echt enorm veel gegroeid...meer als een halve meter.
Eerder had ik een kleine Striae op mijn arm maar die is volledig verdwenen alleen deze die ik nu heb blijft en ik word er echt hopeloos van :=

Wees lief voor elkaar en hopelijk kunnen we elkaar een beetje helpen ;)

zonnebloem18

Re: Striae Lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:33

Bereid je maar voor op nog veel meer. Op jou leeftijd zat ik al helemaal onder, vooral op mijn borsten, heupen, billen, bovenbenen en nu na mijn zwangerschap ook op mijn buik.
Ze gaan nooit meer weg, ze worden uiteindelijk wel lichter en daardoor minder zichtbaar, ik zit er niet zo mee.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:35

Ik heb het ook op m'n bovenbenen en billen. Het is niet echt mooi nee, maar het boeit me ook niet zoveel eigenlijk. Niet te druk om maken!

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:37

Op mijn arm zat ik er ook niet echt mee, maar opeens had ik een hele vlek bij mijn ribben.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat ik ben begonnen met buiktraining en dat ik daardoor mijn huid een soort van "gescheurd" heb ?
Niemand in onze familie heeft het en van de vorige is niets meer te zien :(

Ben nu 17 en ik vind het echt niet mooi, verre van !
Soms smeer ik er Aloe Vera op en dat werkt echt heel goed, van paars zijn ze nu al minder zichtbaar en het voelt ook beter aan alleen het is (nog) niet helemaal weg.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:38

Ook ik heb ze, bij mijn borsten, ribben, bovenarmen en benen.
Ik zit er niet heel erg mee, maar heb ze wel liever wit dan rood :P

ben ook 17 jaar

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:38

Sinds de puberteit heb ik ze op mijn borsten, billen en dijen. Eerst waren ze rood en ze zijn nu beetje zilverkleurig. Gaat helaas nooit meer verdwijnen bij mij ben ik bang. Je ziet ze bijna niet, tenzij je voelt of dichtbij komt.
Ik heb mij er bij neer gelegd. Het is niet mooi nee, maar bijna elke vrouw krijgt ze wel of heeft ze al.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:40

Ik ben een man :+
Maar na hoeveel tijd worden ze lichter ongeveer, of ligt dan er maar net aan hoeveel geluk je hebt?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:46

excuus :o ,
Maar veel mannen kunnen ze inderdaad ook krijgen. Soms van over trainen maar sommige mannen krijgen ze ook in de puberteit. In feite blijft het principe het zelfde, de huid kan de groei niet bijhouden en scheurt. Bodybuilders hebben hier ook last van als ze te veel spiermassa in een korte tijd "aankomen".

Edit: tijd van lichter worden verscheeld heel erg. Van elke weken tot jaren tot soms nooit. Mijn moeder heeft er een aantal die nog steeds een beetje rose kleur hebben. Terwijl elke van die van mij nu al zilverachtig zijn. Kan van huidtype, plek en oorzaak van de striae heel verschillend zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:50

Ze werden bij mij na 2 jaar pas echt veel lichter, als je wilt dat ze een beetje onzichtbaar blijven moet je straks niet te bruin worden, want ze kleuren niet mee in de zon.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:52

Dan komt het door de groei en trainen denk ik :S
Baal er echt van, gelukkig heb ik Aloe vera dat helpt echt heel goed.
Ze zijn nu niet meer fel paars maar meer rood/roze aan het worden dus het gaat er beter op worden.
Ik vind het gewoon heel erg rot want ik loop in het zwembad en mensen kijken me echt zo aan alsof ik een ezelkop heb ofzo... ;(
Gelukkig valt mijn arm erover dus is het niet heel goed te zien maar ik vind het zeer onprettig _-:(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:54

Men schijnt idd te vergeten dat mannen ook last hebben van striae... mijn ex had een hele mooie plek op z'n rug, gekomen toen hij op twaalfjarige leeftijd van klein opdondertje uitgroeide tot kerel van 1.93 in korte tijd :=

Ze worden vanzelf lichter, ik weet niet of smeren helpt (ik heb het nooit gedaan, heb er niet zo'n moeite mee), maar daar gaat wel 1-2 jaar overheen. Bij mij in ieder geval wel :j

Oh, en dat mensen je aankijken: volgens mij zit dat vooral tussen je oren. In het zwembad is iedereen zich veel te bewust van z'n eigen lijf om ook nog op anderen te kunnen letten :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:58

*Google* volgens mij heb ik dat ook. Op m'n dijen is het een stuk minder, maar ik heb het wel erger gehad.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 28-07-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 22:58

Ja ik ben ook van iets in de 1.60 opeens naar de 1.80 gegroeid en nu nog in de groei |o
Maar die op mijn bovenarm wat precies hetzelfde en die is helemaal weg...geen streepje, geen witte lijntjes te zien niets...zo vreemd. :j

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:32

Ik zie er na mijn zwangerschap uit als een zebrapad, mijn buik en bovenbenen zitten onder. Ik was maar 12 kilo aangekomen maar toch. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet mee zit, het hoort inmiddels bij mij. Wel heb ik gemerkt dat smeren met bio oil het wel iets verbeterd heeft.

Mijn zoon krijgt ze ook op zijn benen ivm snel groeien.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:41

Ik heb het ook, op mijn bovenbenen en op mijn billen.. Heb er eerst heel erg mee gezeten, nu nog steeds maar wel minder... Het was eerst best wel duidelijk zichtbaar, maar het is gelukkig al wat lichter geworden. Het begon rond m'n 12e, en ben nu ongreveer een week 14. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:41

Ik heb ze overal. Vind het echt totaal niet storen. Wat mij pas stoort is als iemand striae zo lelijk vind. Het hoort erbij.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:42

Ik heb het ook, aan de binnenkant van mijn bovenbenen... Mijn benen zijn nagenoeg wit, dus je ziet het eigenlijk niet _O- :'). Jammer dat het niet weggaat, want ik vind het nou niet echt mooi.. Maar ach... Je leert er mee leven denk ik :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:05

Mijn vriend heeft t ook, op zn rug en armen door n flinke groeispurt. Ik heb zelf op mn bovenbenen een aantal strepen zitten, maar die zijn gelukkig wit en vallen daardoor niet heel erg op, terwijl je dat wel zou verwachten met mijn bruine kleurtje.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:23

Heeft niet (bijna) iedereen dit? Ik ben in ieder geval nog nooit iemand tegen gekomen die geen last heeft van striae. Heb zelf een paar mooie witte strepen op m'n billen en bovenbenen en dat maakt mij verder ook helemaal niets uit eigenlijk. Zoals al gezegd, het hoort erbij :) .

Vriendjes van mij hadden het ook altijd hoor, eentje had wat last van overgewicht en zijn buik en rug zaten onder. Een ander had van zichzelf gewoon erg dikke billen en daardoor erg veel striae. Die riep altijd dat hij er trots op was en dat hij liever dikke billen met striae had dan platte billen zonder :') .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:42

Ik heb ze op mn billen

Je kan ze weg laten halen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:54

Aahjoh, maak je niet druk! Mijn vriend is net een tijger met z'n strepen op zijn ribben. Je ziet ze bij hem echt heel goed. En eerlijk? Ik vind het best wel mooi staan :o Ik heb er zelf ook veel, maar die van mij zijn zo licht geworden dat je ze eigenlijk niet meer ziet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 01:03

Hier ook op mijn bovenbenen en billen, mede door eetstoornis en het snelle herstel ervan.
Had er vroeger heel veel moeite mee, maar nu denk ik ach, niks aan te veranderen :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 01:33

Ik heb het best behoorlijk op mijn billen en borsten, maar ach... Het hoort erbij, hè? ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:43

Ik heb ze vanaf mijn knieën tot onder mijn kin :+
Ben er niet blij mee, lijk wel een uitgescheurde panty maar het hoort nou eenmaal bij me.
Niemand is perfect.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:10

Ik heb ze ook door het snelle groeien van medicatie... afgelopen jaar. Om zwaar depressief van te worden. Weg gaan ze niet, lichter word het wel. Soms jeukt het en blijf ik er lekker aan krabben..
Geef mij de tijd maar weer dat ik tegen anorexia aan zat, nu heb ik door het groeien boulimia eraan over gehouden.. :(