Food baby's ...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Food baby's ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:23

Yup ... sinds mijn eetstoornis, waar ik nu herstellende van ben - op dit moment gaat het redelijk stabiel, heb ik last van food baby's na het avondeten (aardappel/groente/vlees+pudding/kwark). Deze zijn pas de volgende morgen weg. Wanneer ik laxtiva misbruik heb ik echt de perfecte buik maar ik weet dat dit inmens slecht is op de langere termijn en mijn spijsvertering juist tegenwerkt.

Maar, er zijn vast wel meer mensen die hier last van hebben. Wat helpt er bij jullie?

Ik heb het idee dat het allemaal in de spijsvertering zit. Het is zelfs zo dat wanneer ik een eetbui heb, ik daardoor naar het toilet moet, dat dat buikje er dan niet meer is - na een eetbui!! Too bad (haha, ben juist hartstikke blij ermee!) heb ik niet meer echt last van eetbuien. Ik weet niet of je je spijsvertering kan boosten? Heb vaak 't idee dat dat gewoon fabeltjes zijn.

Maar ik zit enorm met die buik. Het is helemaal bloated. Het gaat zo ver dat ik afspraken met "mijn vriend" gewoon afzeg omdat ik me er zo erg schaam. Ik weet dat er vetjes op de baarmoeder zitten, maar dat heeft hier niks mee te maken, om die comments alvast eventjes voor te zijn. Ik hoop hier ook andere slachtoffer tegen te komen.

Nog een gepaste instagrampost van Jelmer de boer:
https://instagram.com/p/5FY8Ongq_D/?taken-by=geentroep
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 26-07-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:26

Huh!? Wat wil je nou met dit topic? Het klinkt niet helemaal lekker namelijk, icm een eetstoornis. Bespreek dit alsjeblieft met ouders/psycholoog en niet op bokt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:27

Kijk even goed naar wat je eet. Ik had het ook. Niet zo erg dat ik er dingen voor afzegde, maar wel dat ik me er aan stoorde. Sinds ik gestopt ben met alle melkproducten, en ben gaan minderen met brood of andere zwaardere dingen (pasta, aardappel etc) gaat het me een stuk beter. Als ik nu een glas melk drink heb ik er instant weer last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:27

Wat zijn food baby's? :?

Eloya

Re: Food baby's ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:29

Ik gok, maar weet niet zeker dat dit gaat over een opgeblazen buik na het eten?

Ik heb geen tips, maar hoop dat je wel wat tips van anderen vind

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:29

Tja, een opgezette buik is niet heel raar na het eten, en het gaat vanzelf weer weg...

En ik zou dit toch met iemand bespreken, je topic klinkt niet goed icm je eetstoornis :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:31

Pluttersput schreef:
Kijk even goed naar wat je eet. Ik had het ook. Niet zo erg dat ik er dingen voor afzegde, maar wel dat ik me er aan stoorde. Sinds ik gestopt ben met alle melkproducten, en ben gaan minderen met brood of andere zwaardere dingen (pasta, aardappel etc) gaat het me een stuk beter. Als ik nu een glas melk drink heb ik er instant weer last van :)

Dit. Was bij mij precies zo.
Niet geminderd met brood enz, wel op compleet koemelkvrij.

Opeens was ik mn buikje kwijt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:32

Ik denk dat je je zorgen maakt om het verkeerde probleem, namelijk de zogenaamde 'foodbabies'. Het echte probleem is niet je opgezette buik, maar jouw reactie erop en de paniek die doorklinkt in jouw bericht, ga daar alsjeblieft mee aan de slag.

Yv_

Foodbaby's :? ?

SweetVanille

Uh, het zou vreemd zijn als je dat niet had... we zijn allemaal mens en iedereen heeft het...

Edit: Sunrise idd..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:34

Pluttersput schreef:

Ik denk, ook gezien eerdere topics van ts, dat zij meer op haar voedsel let dan goed is voor haar en dat de door jou genoemde producten juist heel hard nodig zijn in haar dieet.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:38

Nou, met de eetstoornis gaat het goed, echt geen last van op dat gebied qua handelen. Qua denken wel maar dat is ALLEEN nog maar als ik die buik zie. Ik heb er nu nog steeds last van, inmiddels al veel uren na het avondeten. Het remt me op sociaal (en seksueel) gebied. Nu ik het zo beschrijf zit er inderdaad een stuk "eetgestoorde" gedachten achter. -O- Maar al was het ietsjes minder, dan zou ik al niet zeuren.

Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen, hoe die ermee omgaan, wat hun merken aan hun lichaam of wat voor hun helpt.

Ik eet de laatste tijd best veel pudding/kwark inderdaad. Ik kan daar wat mee experimenteren (weer terug naar mijn yoghurt met fruit), want dat is de laatste tijd en ik heb er ook pas echt de laatste tijd last van. Dont get me wrong, een opgeblazen buik na het eten is heel normaal en heb ik ook altijd al gehad, maar het begint (nogal) erger te worden de laatste tijd. Mijn buik steekt meer uit dan mijn borst, als ik naar leeftijdgenootjes kijk is dat nu niet echt geval. :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:54

Pudding, kwark, yoghurt kun je toch niet op leven?
Wat maakt het uit hoe je eruit ziet als je gegeten hebt, dat trekt wel weer weg.
En meestal is het toch meer het gevoel dan dat je het werkelijk ziet.
Maar goed, als het zo'n probleem voor je is, zou ik toch hulp zoeken voor de eetstoornis weer helemaal de kop op steekt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:55

Yv_ schreef:
Foodbaby's :? ?

Dat je een buik hebt van eten dat het lijkt of je zwanger bent.. Dus baby in je buik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:07

Ik zou eerst eens stoppen met alle melkproducten en daarnaast mentale hulp zoeken.
Als een opgeblazen buik je leven gaat domineren gaat er iets echt mis.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 23:19

Ik zou dit probleem, of hoe jij dit als probleem ervaart, bespreken met je arts of psycholoog. Voor mijn gevoel klink je te paniekerig op een opgezette buik. Dit klinkt in je herstelproces best alarmerend.

Tuurlijk is een opgezette buik niet leuk. Dit kan echter van allerlei voedingsmiddelen komen: rauwkost, fruit, zetmeel, gedroogd fruit, zuivelproducten, frisdrank, ...
Mss kan je een voedingsdagboek bijhouden en noteren wanneer precies je een opgezette buik krijgt. Mss krijg je dan zicht op wat je reageert? Je kan moeilijk alles schrappen uit je voeding.

Na je ES lijkt het me evenmin abnormaal dat je darmen zich weer moeten aanpassen aan meer en ander eten.

Neem aub geen laxeermiddelen. Die leggen je darmen stil en verergeren je probleem!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 06:49

Als je je vriend niet onder ogen durft te komen vanwege dit, dan is het probleem niet je buik.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:13

Meid, dit is de eetstoornis die praat. En dat ik je dit zeg, wil je vast niet horen, maar het is het enige juiste in mijn ogen.

Je geeft aan dat het goed gaat en dat dit je enige probleem is. Kan het niet heeeel iets opgelost worden? En dan nog iets wellicht?
Het klinkt hard, maar dit is een excuus zoeken om met je eten te kunnen rommelen.

Bespreek dit met je behandelaar :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:52

Ieder voedingsadvies wat hier gegeven is is fout. Ga geen voeding schrappen of zelf experimenteren met je voeding maar overleg dit met je behandelaar.

Het is echt je eetstoornis die naar jouw buik kijkt.
Een opgeblazen buik is vervelend, maar of hij voor jou borsten uitsteekt is een subjectieve meting, Bij een AA cup steekt hij sneller uit dan bij een DD cup.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:22

Ieder gezond!!! Mens heeft (zo nu en dan) een opgeblazen buik na het eten. Dat zijn je darmen, dat eten moet ergens verwerkt he. Bepaalde producten kunnen het wat erger maken omdat je darmen daar op reageren door wat meer gas aan te maken. Letterlijk een eten + lucht buik en daar is he-le-maal niks mis mee, integendeel het geeft aan dat je darmen functioneren.
Alsjeblieft praat hierover met je therapeut, want dat je er zo mee zit is echt nog onderdeel van je eetstoornis :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 08:28

Ik had op de top van mijn fitness niveau food babies. Gewoon een teken dat je dun genoeg bent om je maag te kunnen zien na een dag eten. De reactie hierop duidt aan dat er nog een stuk stoornis bij je zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:02

phormicola schreef:
Ik had op de top van mijn fitness niveau food babies. Gewoon een teken dat je dun genoeg bent om je maag te kunnen zien na een dag eten. De reactie hierop duidt aan dat er nog een stuk stoornis bij je zit.

Precies. Ik zou het probleem niet in de buik zoeken maar in het feit dat je het een probleem vindt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:19

phormicola schreef:

Helemaal mee eens!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:19

NIET!!! Gaan rommelen met je eten. Zoals al eerder genoemd kijk je echt vanuit de eetstoornis naar je buik, dáárom oordeel je er zo hard over. Waarom mag je buik niet even opgezet zijn? Wat is daar erg aan? Denk je dat het ongezond is? Of doet het juist iets met je zelfbeeld als je een voller buikje ziet wat daar eerst niet was?

Ik heb tot een paar jaar terug een hele platte buik gehad en bij mij zag je ook altijd food babies. Nu ik een gezond gewicht heb, heb ik ook geen food babies meer. Als je heel dun bent, valt het gewoon meer op als er eten in je buik zit. Dat is alles.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:40

Je eerste stap moet zijn om objectief te (laten) beoordelen qat het probleem is. Is het idd je maag zoals phormicola zegt? Of normale opgeblazenheid. Of heb je echt een dikkere buik dan gezond is na het eten.
ik zie je spreken over laxantia, wat ook prima de oorzaak kan zijn.
Maar eerst objectief kijken wat je probleem is..