Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
jorika1986 schreef:Je schijnt na een miskraam (of een abortus) extra vruchtbaar te zijn omdat de baarmoeder dan schoner is dan na een menstruatie.
Suzanne F. schreef:Het is maar waar je zin in hebt vlak na een miskraam.![]()
Maar goed, het is te hopen dat het nu wel allemaal blijft zitten. Wacht de echo af met 8 weken, dan weet je precies hoeveel weken je echt bent.
Pieteritus1 schreef:Niet dat ik je van streek wil maken, maar na een miskraam heb je vaak nog een tijdje HCG in je lichaam. Dat kan een paar weken duren om af te breken, maar dan test je nog vals positief.
Na mijn miskraam en bijgaande curretage had ik ook nog een tijd een hogere HCG, maar met bloedprikken in het ZH zag je het minderen.
Citaat:Na een miskraam
Het hormoon verdwijnt na een miskraam niet direct uit het bloed. Gemiddeld duurt het vier tot zes weken voordat de HCG-waarde weer is gezakt naar 5 of minder dan 5 IU/L. Pas dan is het lichaam klaar voor een volgende zwangerschap. Zolang de HCG-waarde hoger ligt, is het lichaam niet in staat om zwanger te worden, omdat er geen eisprong plaats zal vinden.
Pieteritus1 schreef:Voor de zekerheid kun je dus het beste begin deze week en eind deze week HCG laten prikken. Dan weet je meteen of je zwanger bent of niet meer.