Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

claudiadvx

Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:44

Hoi bokkers.
Ik ben begonnen met yakult drinken omdat ik steeds verkouden en ziekjes was. Dit is toen heel hele tijd goed gegaan! Ik ben in de vakantie van mei een paar dagen in interne training geweest waar ik dus geen yakult gedronken heb de week naarna was ik gelijk weer verkouden! Datzelfde probleem heb ik nu ook weer heb een tijdje hele erge kriebelhoest gehad dat was gelukkig over en nu ik weer eem poosje geen yakult drink begin ik gelijk weer te snotteren en te hoesten!
Hoe zou dit toch kunnen?
Ik weet me niet echt raad meer. Levenslang yakult blijven drinken om maar niet ziek te worden?

Doef

Re: Zonder Yakult gelijk weer verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:46

Misschien weet je huisarts iets?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:46

Heb je niet een tekort aan bepaalde vitaminen? Lijkt me inderdaad niet gezond om je leven lang Yakult te drinken, omdat je anders niet ziek wordt...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:48

Ik moet eigenlijk ook nogsteeds naar de huisarts ook voor mijn hoofdpijn. Ik slik ook een vitaminen pilletje bij hey ontbijt!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:49

Ik drink het zelf van tijd tot tijd, gewoon omdat het lekker is. Ik kan niet zeggen dat ik er voordelen van heb kunnen ontdekken.

Wellicht toch een verminderde weerstand?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:49

Dit is wel erg apart... Ik dacht dat yakult was als hulpmiddel voor je darmstelsel, gek dat het dan je verkoudheid oplost.
Misschien even goed kijken wat er in yakult zit en of er iets (van vitaminen ofzo) in zit dat je verder niet binnen krijgt? En idd aan de huisarts vragen als je langdurig verkouden/ziekjes bent.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:51

Ik denk dat als ik geen yakult was gaan drinken ik van vorig jaar tot nu met vlagen heel erg verkouden was geweest

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:53

Ik zou inderdaad naar de dokter gaan als je telkens maar verkouden wordt.
Je lichaam kan dus niet optreden tegen de infectie, lage weerstand?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:56

Hmm, ik zit te denken aan een placebo-effect.

Yakult bevat bacteriën die het darmsysteem aanvullen. Een verkoudheid is een virus die niet via de darmen binnen komt. Ingewikkeld gesproken zou je kunnen zeggen dat de yakult jouw darmsysteem ondersteund waardoor je immuunsysteem minder zwaar belast is waardoor het gemakkelijker andere indringers aan kan pakken.
Of je zou iets tekort moeten komen zonder yakult wat met yakult wordt aangevuld. Maar logisch vind ik het niet echt..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:57

Ik kan me niet voorstellen dat yakult drinken jouw verkoudheid spontaan beter maakt. Lijkt me echt stomtoeval.
Ik zou er wel mee naar een dokter gaan want afhankelijk zijn van yakult en vitaminepillen lijkt me niet gezond.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:58

Klinkt niet echt logisch inderdaad :+ maar toch ervaar ik het zo. Binnenkory toch maar een afspraak maken

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:01

Hoe vaak was je per jaar verkouden en in welke mate?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:16

ik was redelijk vaak verkouden zeker wel eens per maand. mate verschilde soms zo erg dat ik echt niet meer naar mijn stage kon

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:17

Heb je toevallig geen behoefte aan probiotica omdat je weerstand laag is?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:23

Yakult is probiotica die de slechte bacterien in je darmen vervangen door de goede, dus als je steeds teveel slechte bacterieen in je darmen hebt als je het niet gebruikt kan dat best een aanslag op je weerstand zijn.
(heb er gewerkt ;-) )

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:29

mijn weerstand is inderdaad erg laag heb ik het vermoeden. alhoewel is bijna wel zeker.
ga me even verdiepen in probiotica want daar heb ik nog nooit van gehoord :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:33

Silly1972 schreef:
Yakult is probiotica die de slechte bacterien in je darmen vervangen door de goede, dus als je steeds teveel slechte bacterieen in je darmen hebt als je het niet gebruikt kan dat best een aanslag op je weerstand zijn.
(heb er gewerkt ;-) )

Hoe doet ie dat dan?

Ik begreep (maar heb me er niet extreem in verdiept) dat yakult gaten in de bacterieflora opvult met de bacteriën die erin zitten. Is er geen plaats, dan zal het ook geen effect hebben. Hoe vervangt het dan de slechte bacteriën?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:34

In yakult zit wat probiotica wat goed is voor je weerstand, maar ik kan me herinneren dat er ooit in het nieuws is geweest dat die probiotica in yakult in zo'n kleine hoeveelheden erin zat dat het eigenlijk weinig effect had.
Misschien is het gewoon toeval geweest dat je opnieuw ziek werd?

Je kan eens proberen om (water)kefir te gaan drinken. Dat zijn bacterieculturen die probiotica aanmaken, maar dan in een veel hogere concentratie en met meer goede bacteriën dan in yakult. Via google is er veel over te vinden, maar vooral de facebook group is een aanrader: https://www.facebook.com/groups/waterkefir.nlbe/
Je kan het zelf maken, dus een stuk goedkoper en makkelijker :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:37

poehhh even graven hoor is lang geleden en ik werkte op de administratie :P
Maar zover ik mij goed kan herinneren zorgen ze ervoor dat de slechte bacterieen geen plek hadden om zich aan te bevestigen, en ja klopt ze vullen de gaten op, maar breiden met "ellebogenwerk' zeg maar uit.
Je moet het zo zien.... goed veroverd altijd het kwaad :-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:37

Annemiek, er zit in elk flesje 65 miljoen bacterien en nee dat is absoluut geen kleine hoeveelheid

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:50

Ik bedoel niet het aantal bacteriën maar het aantal verschillende soorten bacteriën ;) Yakult heeft er maar eentje..
Daarnaast is 6,5 miljard bacteriën helemaal niet zo veel. Met een simpel probiotica suplement krijg je al het dubbele binnen.
http://www.trilogybootcamp.com/262/prob ... e-of-money
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-07-15 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:51

ohhh sorry, zijn inderdaad niet veel verschillende

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:48

RianneH schreef:
Silly1972 schreef:
(heb er gewerkt ;-) )

Hoe doet ie dat dan?

Ik begreep (maar heb me er niet extreem in verdiept) dat yakult gaten in de bacterieflora opvult met de bacteriën die erin zitten. Is er geen plaats, dan zal het ook geen effect hebben. Hoe vervangt het dan de slechte bacteriën?

Ten eerste: wetenschap is gebasseerd op waarneming.
Als jij deze waarneming hebt, dan is dat iets om serieus te nemen: snotverkouden zonder yacult. Kennelijk hebben jouw slijmvliezen jouw darmflora hard nodig.

Er zijn betere bronnen voor goede darmflora om je slijmvliezen te beschermen, zodat je dus niet je hele leven lang dat drankje hoeft te drinken. In zijn algemeenheid: de symbioflor serie " stelt iets voor" (of: stelt veel voor) in dit verband.
Eerst twee flesjes met de groene dop, (prosymbioflor), dan afwisselend een paar flesjes 1 en 2 (rood en blauw). Met name in nummer 2 zit een stofje dat goed werkt om slijmvliezen te beschermen, je hebt groen en 1 nodig, om te maken dat 2 goed werkt.
Ook heel goed (in mijn ervaring, voor jou kan het anders liggen) is bonusan orale probiotica.

En verder wordt gesproken van "kolonisatie" en "verdrijven". Door voldoende lang spul te slikken, ontstaan goede kolonies, dwz: op de aanhechtingspunten in de darmwand zitten dan allemaal goede bacteriën, de minder ideale vinden dan geen aanhechtingspunten meer.
En de betere probiotica maakt, dat je 1x een goede kuur moet doen, zodat de aanhechtingspunten goed zijn bezet. - (En verder 1x per jaar een kleine opfrisser, idem na een antibiotica kuur, en een klein zetje na/ bij diarree. "Echt elke dag moeten slikken", er zijn ergere dingen, maar het zou niet nodig horen te zijn. )

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 23:18

Ik ben sinds vandaag weer begonnen met yakult. Als het nu weer verbetert ga ik naar de huisarts

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:28

Ik zou eens gaan kijken naar je gehele eetpatroon en dan met name wat je precies eet. Waarschijnlijk is dat veel meer van belang dan alleen de yakult :)
Misschien is een bezoekje aan een goede(!) diëtist niet onverstandig.