Hoe val ik in slaap!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Hoe val ik in slaap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 22:45

Goedenavond bokkers!

De laatste paar dagen/weken, zit ik met een probleem. Sinds kort (maand of 1/2) slik ik medicijnen. Maar ik kan niet meer slapen, lig s'nachts wakker en het lukt me niet om in slaap te komen! Ik luister naar regen geluiden omdat ik daar voor mijn gevoel rustig van word, maar dat helpt niet! Heb ook een keer een slaapwekkend pilletje genomen, maar merkte niet veel. Alhoewel ik heel moe ben, en ook op dagen echt veel doe, hele dag gelopen, gerent etc etc, is het vannacht zo erg geworden dat ik tot 3 uur ongeveer wakker heb gelegen voor ik eindelijk in slaap viel.

Vind het heel vervelend en word er vooral ontzettend moe van! Ik ga zaterdag op vakantie en wil dan wel echt kunnen slapen. Iemand die mij kan helpen? :O.

LadyMadonna

Re: Hoe val ik in slaap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:47

Staat er in de bijsluiter dat dit een bijwerking is? Al contact met je arts gehad?
Ik doe het goed op melatomine, gewoon van t kruitvat

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:50

Wat voor medicatie heb je? Bij sommige medicatie kan het helpen om ze op een ander tijdstip in te nemen, wel even kijken of dat een optie is. Ik heb zelf een tijdje bepaalde medicatie geslikt, als ik ze 's avonds innam lag ik met grote ogen naar het plafond te staren de hele nacht omdat ik niet in slaap kon vallen. Ben ze daarna 's morgens in gaan nemen en van slaapproblemen geen last meer gehad :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:51

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ontspannings oefeningen geleerd, heel handig bij het in slaap vallen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:52

Rollebollen met vriend/in wil ook nog wel eens helpen om te ontspannen :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:53

Je bent niet de enige die niet in slaap val. En ik slik alleen medicijnen voor tegen de misselijkheid. Maar anders ook last van. En het is stront vervelend wekker gaat nu drie dagen kwart voor zes. De avond van gister woensdag nacht of donderdag lag ik van 3 tot 5 wakker en wekker ging om 5:30.
Hoop voor je dat het snel anders is. Ik ga nu ook maar eens proberen te slapen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:54

Als ik niet kan slapen, denk ik altijd terug aan leuke momenten van vroeger..
Mijn gedachten dwalen af en val zo in slaap.. :z

Maar als ik ga opletten of ik wel kan slapen, kan ik het juist niet.. :+

Wat ik ook ooit eens heb geleerd, is op je rug gaan liggen met je armen langs je lijf.
En dan vervolgens alle spieren aanspannen die je hebt, om vervolgens alles weer los te laten.
Als je dat een paar keer doet, val je wellicht ook makkelijker in slaap.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:55

Dat kan een bijwerking zijn van je medicatie, overleg met je huisarts hierover.

Zoek ook eens op 'progressive muscle relaxation', wellicht heb je er iets aan. :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:57

ik wordt rustig en slaperig van asmr filmpjes, maar dit lukt ook niet altijd. dus ik lees ook even mee hier

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 23:05

Ik slik citalopram, s'ochtends. Asmr kijk ik ook inderdaad, maar werkt helaas ook niet! Melatomine was dat pilletje die ik toen genomen had. Pff, lastig allemaal zeg haha. Volgensmij is het inderdaad een bijwerking van citalopram, heb gemaild naar mijn arts maar zij werkt niet vanaf donderdag, dus helaas niet mogelijk om beantwoord te worden.

Palmera, ik ben 14 dus rollebollen met een vriend zit er nog niet in hoor, hahaha!

Edit: Heb toch maar weer zo'n pilletje genomen!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:17

Alhoewel ik geen medicijnen slik, kan ik ook niet makkelijk in slaap vallen, mijn hulpmiddel is Comedy Central :')
Stompzinnig naar South Park, American Dad en Jerrycan Seinfeld kijken, duurt soms effe maar voor mij werkt het, vooral als er reclame is :')

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:18

Ik slaap ook niet al te best, ik gebruik melatonine 5 mg via de huisarts. Deze werkt langer door zodat ik niet 's nachts wakker wordt. Dit is misschien een tijdelijke oplossing tot je van die andere medicijnen af bent en zelf het gevoel hebt dat het beter gaat?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 23:23

Helaas zit het er nu nog lang niet in dat ik van de medicijnen af ben, misschien zelfs helemaal niet. Maar hoop echt dat ik iets vind waardoor mijn nachtrust weer normaal word. En dat ik heerlijk kan slapen als ik moe ben, haha.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:25

Doef schreef:
Ik slik citalopram, s'ochtends. Asmr kijk ik ook inderdaad, maar werkt helaas ook niet! Melatomine was dat pilletje die ik toen genomen had. Pff, lastig allemaal zeg haha. Volgensmij is het inderdaad een bijwerking van citalopram, heb gemaild naar mijn arts maar zij werkt niet vanaf donderdag, dus helaas niet mogelijk om beantwoord te worden.

Palmera, ik ben 14 dus rollebollen met een vriend zit er nog niet in hoor, hahaha!

Edit: Heb toch maar weer zo'n pilletje genomen!

Is inderdaad een vervelende bijwerking, heb precies hetzelfde gehad als jou. Gelukkig hielp het bij mij wel om ze 's morgens in te nemen in plaats van 's avonds. Hoelang slik je ze nou? Kan ook naar verloop van tijd dat het vanzelf beter gaat als je lichaam aan het stofje is gewend :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:25

Inderdaad even overleggen met je arts, waarschijnlijk is er wel een alternatief dat je kunt proberen wat wellicht je slaapproblemen doet verdwijnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:30

Hoe lang slik je dat al? En als je eenmaal slaapt, slaap je dan ook goed door? Hoe laat sta je op?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:38

Ik had dit in het begin ook met cit, is bij mij na een tijd toch weer weggetrokken. Kijk het nog eventjes aan, anders overleggen met je HA. Hier zijn geen kunstjes voor omdat het duidelijk door je medicatie komt :) .

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:42

Ik gebruik dat spul ook maar slaap er juist goed op.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:06

Ik slik het sinds 4 juni, en sinds kort 10 mg meer dan in het begin. Als ik eenmaal slaap, slaap ik inderdaad wel door, maar word wel vroeg wakker, maar dat komt geloof ik omdat mijn moeder dan naar haar werk gaat.

Gisteren melatomine genomen en kon nu wel wat beter slapen gelukkig!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:16

De melatomine niet in nemen op de rand van je bed. (bij wijze van spreken maar een half uur tot een uur voor je naar bed gaat. En ook dat pilletje heeft ff tijd nodig. Dus na 1x kan je niet zeggen of het werkt. Eerst een weekje proberen.
Citalopram is al een rustgever, maar je lichaam zal ook daar aan moeten wennen.
Dan kan soms wel 3 maanden duren.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 10:20

Heb een keer eerder dat pilletje genomen, en toen werkte het niet. Maar vannacht heb ik toch echt wel goed geslapen, werd vanochtend ook vroeg wakker door mijn moeder, maar kon daarna gewoon weer verder slapen. Wat eerst dus echt niet kon.

Kan ook tussen mijn oren zitten hoor, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:13

Doef schreef:
Heb een keer eerder dat pilletje genomen, en toen werkte het niet. Maar vannacht heb ik toch echt wel goed geslapen, werd vanochtend ook vroeg wakker door mijn moeder, maar kon daarna gewoon weer verder slapen. Wat eerst dus echt niet kon.

Kan ook tussen mijn oren zitten hoor, haha!

Ik denk dat het bijwerkingen zijn omdat je dosering verhoogd is. Iedere keer als het verhoogt duurt het een aantal weken voor het oké is. Tot die tijd anderhalf uur voor het slapengaan geen tv/computer/frisdrank e.d. en wat melatonine pakken. Toen ik met escitalopram (vergelijkbaar) begon had ik ongeveer hetzelfde maar het trekt vanzelf bij.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:40

Citalopram kun je het beste 's avonds innemen. Het maakt je suf/slaperig en helpt je ook om 's nachts beter te slapen. Als je de pil rond 20.00 uur inneemt, zul je merken dat je rond 22.30/23.00 uur slaperig wordt, als je dan niet al slaapt.
En zo ben je ook overdag minder suf!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:18

Laura1589 schreef:
Citalopram kun je het beste 's avonds innemen. Het maakt je suf/slaperig en helpt je ook om 's nachts beter te slapen. Als je de pil rond 20.00 uur inneemt, zul je merken dat je rond 22.30/23.00 uur slaperig wordt, als je dan niet al slaapt.

Het kan je ook slapeloos maken. Verschilt echt per persoon. Ik hoefde ze niet 's avonds in te nemen, werd er absoluut niet slaperig van, in tegendeel zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:28

Leverage schreef:
Laura1589 schreef:

Het kan je ook slapeloos maken. Verschilt echt per persoon. Ik hoefde ze niet 's avonds in te nemen, werd er absoluut niet slaperig van, in tegendeel zelfs.

Dit inderdaad. :) Het verschilt per persoon. Zoals gezegd zou ik voorlopig gewoon even alles houden zoals het is en melatonine bijpakken. Kijk het zo aan voor een maandje en mocht je dan alsnog slapeloos blijven even contact opnemen met de psychiater en dit aangeven.