Slapen in de bus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Slapen in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:49

Binnenkort ga ik met een vriendin een dagje met de bus naar Disney. De bus gaat om half 3 's nachts weg, zodat we rond een uurtje of 9/10 bij het park aankomen. Maar nu mijn probleem: ik kan echt absoluut niet slapen in een bus/vliegtuig/trein/auto.. -O-
Nu zie ik het niet zitten om de hele nacht wakker te blijven, aangezien ik dan halverwege de middag heel moe word en dan heb ik nergens meer zin in, en dat vind ik zonde van mijn dag :+ De bus gaat om 8 uur weer terug, dus tegen die tijd ben ik dan onwijs moe. (Bijkomend voordeel: misschien kan ik dan wel slapen op de terugreis :D ) Als we normaal gesproken naar Disney gaan gaan we een paar dagen, dus om dan de eerste dag iets korter te gaan vind ik dan niet zo'n probleem. Maar nu is het maar 1 dag, dus dat is wel jammer.
De avond ervoor werk ik van half 6 tot 9, dus ik weet niet wat dan handig is om te doen. 's Middags slapen? Of na mijn werk nog een paar uurtjes?

Ik ben dus op zoek naar zo veel mogelijk tips om goed in slaap te vallen in de bus. Ik heb op internet al het een en het ander gezocht, maar dat zijn allemaal van die standaard dingen die ik al 1000x heb geprobeerd maar die nog steeds niet werken :D Ik hoor graag jullie tips!

Anoniem

Re: Slapen in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:52

melatoninepilletjes & je eigen kussen + fleecedekentje meenemen! :) evt rustige muziek op je telefoon zetten en dan lekker dommelen. Of je dan in slaap valt is geluk hebben of niet, dan zie je dan wel! Maar dan heb je wel voldoende eraan gedaan

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:59

gehe dit zei ik vroeger ook '' nee ik kan niet slapen in de auto ofzo'' nog geen half uurtje later lach ik te slapen :+

je eigen kussentje mee nemen , beetje muziek op zetten en oogjes dicht doen ?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:04

Pillen heb ik ook al aan gedacht, maar ik weet niet of ik er dan de rest van de dag nog slaperig van ben! Ik heb ze nog nooit gebruikt, en ik heb geen idee hoe ik erop reageer :D

Bedankt voor de reacties!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:05

ik zal zeggen koop ze eens en probeer eens uit :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:09

Hmm, vraag me af of dat nou wel zo'n goed idee is.. Schijnt nogal verslavend te werken en over het algemeen val ik goed in slaap. Wil niet het probleem hebben dat ik straks zonder pillen niet meer in slaap val.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:16

mhh ja klopt , als je gevoel zelf zegt dat het niet goed voelt ook niet doen .

ik zal dan voor het werk ff gaan liggen en na het werk dat je igg slaap gehad heb mocht je niet in slaap vallen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:18

Ik slik reispillen wegens wagenziekte, maar werkt ook heel goed om slaperig te worden! (wilde de rit wakker blijven zodat ik wat kon zien.. Hield het geen 5 min vol.. Maar goed, was al moe voor ik hem slikte _O-).

Misschien dat er iets bestaat dat je moe word zodat je makkelijker kan slapen? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:19

Melatonine is een stofje wat je normaal gesproken zelf aanmaakt en daardoor is het niet verslavend, zeker niet als je het eenmalig gebruikt. Het helpt alleen voor inslapen en niet voor doorslapen maar een voordeel daarvan is dat je er overdag dus niks meer van voelt.

Mocht je dus een pilletje overwegen zou ik dus melatonine nemen, niet van dat drogeerpul :P

Verder ga ik op vakantie altijd gewoon met mijn ogen dicht verhalen verzinnen, dan val ik vanzelf in slaap. Maar ik slaap makkelijker in in de auto dan in bed :=

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:21

Esmee_98 schreef:
Hmm, vraag me af of dat nou wel zo'n goed idee is.. Schijnt nogal verslavend te werken en over het algemeen val ik goed in slaap. Wil niet het probleem hebben dat ik straks zonder pillen niet meer in slaap val.

Melatonine is een hormoon die je hersenen aanmaken om te gaan slapen, en de pillen werken absoluut niet verslavend. Heb ze zelf ook gebruikt. Andere slaap- of kalmeringsmedicatie werkt vaak wel verslavend.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 15-07-15 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:23

Ah, dat is fijn om te horen! Waar moet je die pillen halen? Krijg je ze alleen op recept mee of kan je ze ook bij de kruidvat halen? :+

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:25

Esmee_98 schreef:
Ah, dat is fijn om te horen! Waar moet je die pillen halen? Krijg je ze alleen op recept mee of kan je ze ook bij de kruidvat halen? :+

Is gewoon bij de drogist verkrijgbaar :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:27

Esmee_98 schreef:

Dat gebeurt je echt niet na 1 keer hoor, geen zorg. Maar het is wel handig om te weten wat je lichaam er mee doet.

Ik krijg trouwens van melatonine enorme koppijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:28

Bij drogist/kruidvat kun je de lichtere doseringen gewoon zelf halen :j

Zwaardere krijg je alleen op recept, ik heb bv. 5-10 mg terwijl je 0,3 mg zelf kunt kopen.. dat scheelt nogal.
Je hebt ook melatonine spray met een nog veel lagere dosering, ik weet alleen niet of die nou al verkocht worden.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 15-07-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:28

Melatoninepilletjes kun je gewoon halen bij de kruidvat, ik voer mijn vriend altijd die van valdispert "nachtrust extra sterk" werkt prima voor hem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:33

melatonine gebruik ik ook als ik moeilijk in slaap kom. Ik kan prima zonder slapen en ook prima met pilletje dus hardstikke handig voor op reis! een potje met kleine pilletjes werkt bij mij beter dan 1 zo'n grote met o,10 mg

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:37

Melatonine is inderdaad een stof die je lichaam zelf aanmaakt, maar het kan wel degelijk verslavend werken: als je iedere avond melatonine slikt, raakt je lichaam op een gegeven moment gewend aan die bijvoer, en maakt je lichaam zelf minder aan.

Ik slik ook af en toe melatonine en ook zonder slaap ik als een roos :) je moet het alleen niet heul vaak doen, maar dat komt wel goed. Inderdaad even uitproberen voordat je op reis gaat!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:39

Bedenk: melatonine werkt alleen als het stikdonker is.
Doe dus een slaapmaskertje oid om, anders wordt het meteen weer in serotonine omgezet. (...dat is ook een bescherming tegen de rest van de dag suf blijven. )

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:41

Arc_En_Ciel schreef:
Melatonine is inderdaad een stof die je lichaam zelf aanmaakt, maar het kan wel degelijk verslavend werken: als je iedere avond melatonine slikt, raakt je lichaam op een gegeven moment gewend aan die bijvoer, en maakt je lichaam zelf minder aan.

Ik slik ook af en toe melatonine en ook zonder slaap ik als een roos :) je moet het alleen niet heul vaak doen, maar dat komt wel goed. Inderdaad even uitproberen voordat je op reis gaat!

Maar voor een keertje in een bus? Neuh, daar raakt je lichaam niet in een keer aan gewend hoor. :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:44

Janneke2 schreef:
Doe dus een slaapmaskertje oid om, anders wordt het meteen weer in serotonine omgezet. (...dat is ook een bescherming tegen de rest van de dag suf blijven. )

Dat klopt niet, je lichaam maakt het normaal gesproken in het donker aan. Bij die pilletjes word ook aangeraden ze 1-2 uur van te voren in te nemen omdat het in moet werken, dan ben je dus juist niet in het donker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:45

Janneke2 schreef:

Echt? Nooit last van terwijl ik een hele lichte kamer heb! (slechte gordijnen voor de ramen) en ik voel me toch dan al wel slaperig!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:46

Ik pak af en toe ook wel eens een slaappilletje, als je ze alleen gebruikt met reizen is er (in mijn geval) niks aan de hand.

Melatonine moet je ook al een tijdje van te voren nemen? Dat weet ik niet zeker.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:47

Ik zou ook melatonine-pillen of Valdispert halen! Werkt niet verslavend en helpt je om in slaap te vallen, ideaal. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:48

half uurtje :) Verder zou ik wel voor de zekerheid even slapen na je werk! Dan heb je al wat slaap te pakken en misschien blijf je wat suffig! geen energiedrankjes of koffie drinken iig! Dan krijg je een mega inzinker als het is uitgewerkt en dat is niet leuk voor je dagje!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:50

Ik slik zelf af en toe melatonine. 2 pilletjes van 0,3. Maar ik heb erna de hele dag last van een vermoeid gevoel. Ook werken ze bij mij maar heel even waardoor ik halve nachten op ben. Ik ben er niet zon fan van.