Bokkers met acryl/gel nagels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Bokkers met acryl/gel nagels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:33

Hoi hoi!

Morgen ga ik acryl nagels laten zetten, nu was ik erg benieuwd naar bokkers die dit ook hebben, hoe ze eruit zien, en jullie ervaringen! Dit is de eerste keer dat ik ze laat zetten dus vind het wel spannend allemaal. Hoe zien die van jullie er uit? *-:)

Anoniem

Re: Bokkers met acryl/gel nagels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:04

Ik heb acryl en het bevalt mij super, heb er geen omkijken naar en een leuke vrouw die ze erop zet, dus die tijd is ook zo voorbij steeds. Ik heb iedere keer wat anders, meestal french met een kleurtje/glittertje

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:29

Leuk! French ben ik ook van plan, maar dan gewoon wit haha. Hoor wel vaak dat als je ze lang doet, ze vaak irritant zijn?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:34

Ik heb ze ook gehad, waar ik mij het meeste aan stoorde was dat ik dingen moeilijker kon oppakken, bijv als er geld op tafel ligt (muntstukken), die krijg je bijna niet opgepakt :')

Verder is het met typen en telefoon wel even wennen, maar dat komt vanzelf. Het enige nadeel vond ik dat het toch weer een uitgave was elke maand en ik stoorde me vaak aan de vuile randjes tussen acryl en nagel..

Verder niks om je druk om te maken, niets spannends aan, gewoon lekker kletsen en vooral je handen ontspannen anders werkt dat heel irritant voor degene die de acryl gaat zetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:53

Randjes tussen acryl en nagel? Dan zijn ze er toch niet goed opgezet? Heb ik iig nooit last van..

Doef, wil je ze veel langer maken dan? Ik heb ze op mijn eigen lengte gewoon en zijn juist steviger nu ;)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:02

Ja, ik wil ze wel wat langer dan dat mijn nagels nu zijn :j.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:08

Ik had acrylnagels (french manicure), en wel langer dan mijn eigen nagels.
Vond de lengte niet vervelend, het zat me iig nooit in de weg. :)
Ik had ze een beetje vierkant laten vijlen, achteraf wel spijt van want ik vond het er niet zo natuurlijk uitzien.

Heb ze er nu sinds eind juni af (eraf laten halen door de nagelsalon), moet zeggen dat de kwaliteit van mijn natuurlijke nagels momenteel om te huilen is. :o
Kon wel een maandje duren zei de styliste, gewoon goed verzorgen en een beetje kort houden.

Denk dat ik binnenkort wel weer een nieuw setje laat zetten, maar dan kies ik een andere vorm en gewoon een leuk gellakje eroverheen. :)

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Ik zou ze inderdaad niet te lang 'maken'. Alleen maar last van :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:20

@paris, vierkant kan er ook natuurlijk uitzien.

Afbeelding

Dit zijn mijn natuurlijke nagels.

Vuil tussen nagelplaat en het product is niet goed! Dan is het niet kundig geplaatst. Er zijn helaas steeds meer beunhazen die het denken te kunnen zonder opleiding maar zo werkt het niet.
Let bij het uitkiezen van een salon op de diploma's, heeft ze die niet dan kun je beter verder zoeken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:20

Het is niet erg goed voor je nagels; je eigen nagels bedoel ik dan.
Als ze netjes gezet zijn heb je er niet echt 'last' van en verder heb je versieringen in alle soorten en maten.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:28

Tazzey.. zo vind ik het wel mooi, wat jij hebt. Maar bij mij vond ik het toch 'net niet' staan eigenlijk.

Wat ik nog het ergste vond tijdens de behandeling, is dat ze mijn mooie, lange natuurlijke nagels zo kort afknipten.
Achteraf had ik natuurlijk wel kunnen bedenken dat dat nou eenmaal moet, maar op dat moment vond ik het wat minder grappig. :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 20:52

Nagels groeien ook recht van hun zelf toch? Zo'n lange punt vind ik niet echt mijn smaak, haha. te lang ga ik ze ook niet doen, maar een beetje de lengte in is niet zo erg toch? :).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:11

Ieder nagel groeit anders. Ik vijl ze zelf vierkant. Welke vorm goed bij je staat ligt aan de vorm van je vingers en nagels.

Overigens zijn goed geplaatste kunstnagels absoluut niet slecht voor je natuurlijke nagels, ze kunnen er zelfs beter van worden.
Ik heb onlangs op mijn blog een vrij uitgebreid artikel geschreven over kunstnagels. Ik ben zelf opgeleid tot allround nagelstyliste. Ik heb het werk een tijdje gedaan naast mijn studies b

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:16

mijn vriendin zet nagels <3 dus ze doet altijd de mijne <3
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:28

Tazzey schreef:
Overigens zijn goed geplaatste kunstnagels absoluut niet slecht voor je natuurlijke nagels, ze kunnen er zelfs beter van worden.

Je moet altijd voorvijlen en dus de originele nagel iets beschadigen. Dus beter kunnen ze er niet van worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:46

Je haalt enkel de glans weg. Gewoon even een bufferblokje eroverheen, hetzelfde principe als de drie stappen glansvijl. Als de natuurlijke nagel beschadigd dan heeft de styliste haar werk niet gedaan. De kwalitatief goede producten vragen ook niet om grof gevijlde nagels het glansje eraf is voldoende. Wat je zegt klopt dus niet.

Een nagel kan er absoluut beter van worden ALS de kunstnagel goed gezet is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:00

Voorvijlen van acryl gebeurt nooit met een buffer. Je moet opruwen en primer gebruiken voor een goeie hechting, En dat is altijd meer dan alleen een beetje bluffen.
Dat jij het misschien anders doet moet jij weten maar ga hier nou niet verkondigen dat het geen schade aan je nagel geeft en ze er beter van worden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:07

Ik heb altijd acryl gehad, een tip ga het nooit ergens doen onder de 40.. Want dan heb je vaak een beunhaas. Nagels moeten inderdaad wel opgeruwd worden dus het is wel slecht, maar als je naar een goede gaat valt het wel mee.
Ik was er echt super blij mee, maar vond ze soms wel echt irritant.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:18

Hier ook al bijna 12 jaar allround nagelstyliste.

Dat nagels er beter van worden wil ik ook niet zeggen maar slechter ook zeker niet. ( als het goed gedaan word)

Zelf ontvet ik de nagels ook met 180 grit ( volgens mij haha wat slecht ik weet niet eens hoeveel grit me vijlen zijn) en geen buffer maar ik haal dermate weinig van de nagel af dat je dit niet merkt wanneer ik ze verwijder. Ook laat ik bij het verwijderen een dun laagje ( vliesje) product zitten en lak ze blank af. Dat groeit er onzichtbaar af en zo haal ik nooit te veel van de nagel af. ( moet wel zeggen dat er amper mensen komen voor verwijderen)

Ook is goede nagelriem olie belangrijk. Niet alleen voor je nagelriem maar dit houd de natuurlijke nagel ook in goede conditie.

Het grootste probleem zijn te fanatieke vijlers. Of klanten die ze er zelf afhalen.

Kunstnagels zijn juist ontzettend leuk!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:22

Er af halen als ze gezet zijn bij een goede styliste is ook zo goed als onmogelijk heb ik gemerkt. Zelfs mijn nagelstyliste had er moeite mee. :')
Ik mag ze niet meer ivm mijn werk maar mis ze wel ontzettend!
Volgens mij mag ik wel hele korte acrylnagels zonder zichtbare lak, maar geen idee of dit mooi is.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 22:24

Bedankt voor de reacties!

Zit er ook een bepaalde (minimale) leeftijd aan vast, of maakt dit niet zo zeer uit?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:28

Er af halen is doorgaans een kwestie van vijlen. Bij acryl kun je ook weken. Zelf ben ik jaren geleden al gestopt met acryl. Ik vind het zelf een rot product om mee te werken haha

Meestal 16+

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:39

Zelf er af vijlen vond ik een drama, vijlde heel mijn nagels kapot.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:47

Ik heb ook acryl nagels gehad en doe het nooit weer! mijn nagels kwamen er dun en zeer pijnlijk onder vandaan heb het idee dat met het verwijderen een deel van mijn eigen nagel ook is weggeslepen... zo voelde het in ieder geval wel zat nog maar een heel dun laagje op mijn vingers. (salon werd wel als goed aangeschreven overigens)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:58

Zelf vijlen is nooit aan te raden. Vijlen van kunstnagels is een bepaalde techniek en kijk.

Paardrijmiep dan hebben ze te ver door gevijld. Gebeurd helaas erg vaak. Dat ligt alleen dus niet aan de kunstnagel zelf maar aan de stylist.