rood rond plekje op bovenarm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

rood rond plekje op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:51

Hoi,

Ik heb sinds eergisteren een rond, rood plekje op mijn bovenarm. Het is een beetje dik.
Het jeukt niet en het doet geen pijn maar het plekje wordt ook niet kleiner.
Zouden jullie enig idee hebben wat dit zou kunnen zijn?

Afbeelding

Alvast bedankt

UhNee

Re: rood rond plekje op bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:53

Lijkt een beetje op eczeem.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:54

Ik lees mee, heb zo'n plekje op mijn hand. Soms is het een tijdje weg en dan komt het opeens weer terug.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:56

Lijkt op uitslag heb dit ook gehad. Heb je hooikoorts?
Alleen bij mij was het minder erg.
Als het over 2/3 dagen erger is moet je naar de huisarts gaan die kijkt ernaar en dan kan je een zalfje ophalen wat hij als advies geeft.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:58

Ik heb soms ook zo'n plekjes en mijn mama (ha) zegt dat het schimmel is. Ze doet er niets aan en na een tijdje gaat het weer weg. Heb je katten? Daarvan kun je het blijkbaar krijgen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:59

Ziet er niet uit als een tekenbeet. Denk eerder iets van schimmel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:59

Het lijkt een beetje op een herald patch, maar daarvoor is eigenlijk de kleur verkeerd om (normaal een duidelijke rondere rode rand en juist dat 'gelige' van binnen.. als het een herald patch is, dan is het een al oudere die inmiddels 'uitgewoekerd is'.

het meeste doet het mij denken aan een gewone exceemvlek..

maar mochten er meer vlekken ontstaan (check ook je rug eens), dan kun je denken aan PITYRIASIS ROSEA

met name als je tussen de 10 en 35 jaar bent (75% valt binnen die leeftijden).

als het een herald vlek (of moeder patch.. moeder vlek (dus geen moedervlek).. dan zouden binnen 2 weken na het ontstaan van deze vlek er meer gaan ontstaan..

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:00

Ik heb/had zo'n soortgelijk plekje op m'n wang. Ik weet niet of dat plekje hetzelfde was als deze, maar het lijkt er wel veel op. Het duurde bij mij lang voordat het weg was, maar dat kan ook komen doordat ik steeds de velletjes die erop kwamen er vanaf trok :+ Ik denk dat ik er nu bijna een maand mee rond loop, maar het is bijna weg. Ik weet niet wat het is of waar het van komt, maar ik vermoed dat het gewoon geïrriteerd was, bijv. door scrub of make-up.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:01

Ik heb geen katten en ook geen hooikoorts.
Wel zat ik me te bedenken dat ik afgelopen zaterdag een paard met schimmel buiten heb gezet. (Halster omgedaan etc.) Maar ik had lange mouwen aan en heb mijn handen daarna met ontsmettende zweep gewassen..
Maar zou het daar misschien van kunnen komen?

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:01

ringworm?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:03

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:03

elenaMM77 schreef:
Het lijkt een beetje op een herald patch, maar daarvoor is eigenlijk de kleur verkeerd om (normaal een duidelijke rondere rode rand en juist dat 'gelige' van binnen.. als het een herald patch is, dan is het een al oudere die inmiddels 'uitgewoekerd is'.

het meeste doet het mij denken aan een gewone exceemvlek..

maar mochten er meer vlekken ontstaan (check ook je rug eens), dan kun je denken aan PITYRIASIS ROSEA

met name als je tussen de 10 en 35 jaar bent (75% valt binnen die leeftijden).

als het een herald vlek (of moeder patch.. moeder vlek (dus geen moedervlek).. dan zouden binnen 2 weken na het ontstaan van deze vlek er meer gaan ontstaan..

Ik heb (tot nu toe) nog geen andere plekjes. Maar ik zal het eens opzoeken, wat je noemt.
Bedankt voor de info!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:03

Met een beetje pech gaat het dit worden: http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... srosea.htm Niet erg voor je gezondheid, maar het jeukt uiteindelijk wel.

Anders even belletje doen naar de HA.

edit: Wat elena zegt dus, Ik kwam er niet doorheen :+

als ervaringsdeskundige met pityriasis rosea: Het jeukt, heel erg... Maar een koude douche of verkoelende creme helpt wel aardig.
Laatst bijgewerkt door Winged op 24-06-15 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:04

Brigitte_D schreef:
ringworm?

Dat zei mijn moeder idd ook al. Maar de plaatjes op internet lijken toch niet echt overeen te komen. Dus ik denk niet dat dat het is..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:04

Jellybeans schreef:
Wel zat ik me te bedenken dat ik afgelopen zaterdag een paard met schimmel buiten heb gezet. (Halster omgedaan etc.) Maar ik had lange mouwen aan en heb mijn handen daarna met ontsmettende zweep gewassen..

Zou misschien kunnen... meestal gaat de schimmel die bij paarden actief is niet snel over op de mens. Maar ontsmettende zeep dood bacteriën en zonder bacteriën hebben schimmels meer ruimte, dus met een beetje pech erbij zou het weleens een schimmelplekje kunnen zijn. Niet alle zepen doden schimmels namelijk.

Zo vind ik het er ook een beetje uitzien... exceem of schimmel infectie

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:07

c_alsemgeest schreef:
Jellybeans schreef:

Zou misschien kunnen... meestal gaat de schimmel die bij paarden actief is niet snel over op de mens. Maar ontsmettende zeep dood bacteriën en zonder bacteriën hebben schimmels meer ruimte, dus met een beetje pech erbij zou het weleens een schimmelplekje kunnen zijn. Niet alle zepen doden schimmels namelijk.

Zo vind ik het er ook een beetje uitzien... exceem of schimmel infectie

Oh dat van de zeep wist ik helemaal niet, goed om te weten!
Ik vond het er zelf ook al een beetje uitzien als een schimmelinfectie vandaar dat ik daar aan dacht.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:08

Winged schreef:
Met een beetje pech gaat het dit worden: http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... srosea.htm Niet erg voor je gezondheid, maar het jeukt uiteindelijk wel.

als ervaringsdeskundige met pityriasis rosea: Het jeukt, heel erg... Maar een koude douche of verkoelende creme helpt wel aardig.

Dit plekje jeukt niet. Ik hoop niet dat het pityriasis rosea is..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:36

Winged schreef:

hier ik..

ik was de gelukkig jackpot winnaar..

er zijn twee varianten.. een schimmel die veroorzaakt die 'rozetten' die pigmentvlekken (die lang kunnen blijven, ook na genezing.. maar op den duur gaan ze weg) kunnen vormen.. en een virus (voor zover bekend) die het dennenboom patroon veroorzaakt op je rug (die vlekken zijn vrij snel verdwenen..
ik was de gelukkige eigenaar van beiden.. kwamen we achter toen de pigmentvlekken nog achterbleven na de behandeling..

maar zoals Winged zegt, het is verder niets ernstigs, alleen vervelend.. koel bad heerlijk.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 24-06-15 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:38

Hier gelukkig het dennenboom patroon. en een dokter die helemaal blij was want ze had het nog nooit in het echt gezien :+
'Jeeetje, wat interessant dit!! Wil je nog even weer een keer omdraaien???' :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:39

lol, ja.. bij mij werd het medische boek overenthousiast uit de kast getrokken..
KIJK!! zo ziet je rug eruit nu *\o/* *\o/* *\o/*
was net of of ik de dokter een zak snoepgoed had gegeven.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:43

ald je niet weet wat het is kun je beter even naar de huisarts gaan die kan je wat meer over vertellen dan de mensen hier op bokt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:46

elenaMM77 schreef:
lol, ja.. bij mij werd het medische boek overenthousiast uit de kast getrokken..
KIJK!! zo ziet je rug eruit nu *\o/* *\o/* *\o/*
was net of of ik de dokter een zak snoepgoed had gegeven.

:)) *herkenbaarheid*

TS: Overigens is het wel aan te raden om even langs de dokter te gaan wanneer je het wel hebt. Niet om de humor van de dokter (het komt minder vaak voor dan een griepje en het is dus allemaal interessant. Je moet maar zo rekenen: hebben ze ook weer wat leuks meegemaakt ;) ) maar puur om even te checken en wat voor smeersel je kan krijgen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:10

lolotjeh schreef:
ald je niet weet wat het is kun je beter even naar de huisarts gaan die kan je wat meer over vertellen dan de mensen hier op bokt.

Ja dat ben ik ook van plan. Kijk het nog een paar dagen aan, als het dan nirt over gaat ga ik naar de ha.
Maar ik dacht ik vraag het eerst even op bokt. Ben er al weer een stukje wijzer van geworden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:22

Ik heb ooit een ringworminfectie gehad die zo begon. De typerende kringen kwamen later pas. Maar dat jeukte in het begin nogal, zoals een flink irritante muggenbeet. En later werd het meer branderig. Jij hebt geen pijn of jeuk, begrijp ik uit je verhaal....

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:40

safina schreef:
Ik heb ooit een ringworminfectie gehad die zo begon. De typerende kringen kwamen later pas. Maar dat jeukte in het begin nogal, zoals een flink irritante muggenbeet. En later werd het meer branderig. Jij hebt geen pijn of jeuk, begrijp ik uit je verhaal....

Nee ik heb er inderdaad geen jeuk en pijn aan. Vandaar dat ik denk dat het iets van exceem is..