Blauwe plek en gekneust? bovenbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Blauwe plek en gekneust? bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:08

Hai bokkers,

Vanmiddag ben ik van mijn paard gevallen, en daarbij is hij perongeluk op mn been gaan staan..

toen ik opstond, zag ik dat mn broek kapot was en er meteen een enorme rode plek verscheen. Na overleg met de HAP aan de telefoon, blijken de rode "krasjes" onderhuidse bloedinkjes te zijn... dit trekt vanzelf weg volgens hun.

Nu word mn been ook enorm blauw en dik, heb al paracetemol genomen en gekoeld met zon compressor oid. Maar word alleen maar pijnlijker...

Hoelang dit gevoelig blijft, en hoelang het duurt voor het wegtrekt, wisten ze geen antwoord op te geven.. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Bedankt,

Sharon

Nonnetje18

Re: Blauwe plek en gekneust? bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:13

Auw ... Dat moet zeer doen! Ik heb geen tips, ik wens je wel heel veel beterschap
:(:)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:19

Koelen en flink smeren met Arnicagel/zalf, dat is wat ik doe. Kan nog wel een tijd gevoelig blijven.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:22

Heb zoiets ook gehad nadat mijn paard op mijn onderrug was gaan staan (nadat ik eraf was gevallen).Na een week had ik er niet veel last meer van. Maar als je twijfelt zou ik even naar de HA gaan. Je zult de eerst niet zijn die met een breuk blijft rondlopen.

Beterschap!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:27

Hier ga je nog wel even last van hebben.. De pijn is na een week al een stuk minder, maar die blauwe plek blijf je wel 2/3 weken zien.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:29

Fikse kneuzing, ga je nog wel even voelen. Idd koelen en arnica smeren kan zeker verlichten! Mijn been was eind april ook mooi blauw na een schop van mijn paard.

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:31

Wat bij mij enorm goed geholpen heeft, nadat paardlief met z'n hoef de binnenkant van mijn knie geraakt heeft na een val, is 'Val en stoot zalf' van VSM Arniflor. De zwelling nam heel snel af en de huid kreeg sneller z'n normale kleur terug. Echt een aanrader! Binnen een week was het zo goed als voorbij.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:32

Mm nja, tis niet anders dan helaas.

Gebroken is het niet.. Ik kan er gewoon op staan en mee lopen, is wel gevoelig natuurlijk.. Maar dat is niet zo gek denk ik.. Hoop dat die bloedinkjes wel wegtrekken... Dat ziet er best naar uit.

Oh zal is zoeken naar die zalf kruimeltje. Bedankt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 00:21

Idd arnica van vsm. De rode streepjes zijn idd kleine bloedingen en het duurt best even voordat dat helemaal weg is

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:09

Dat gaat inderdaad nog even zeer doen, kan zo fijn branden zulke plekken :(:)
Meeste tips zijn al gegeven , Arnika werkt inderdaad perfect, en voorzichtig ! gedoseerd ! blijven bewegen. Niet proberen stijf te houden, dan krijg je alleen maar meer laat.

Koelen zou ik voortaan maar met een kompres doen :D De compressor kan je beter laten staan om banden op te pompen :P :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 02:06

Ik heb dat ook gehad nu bijna 3 jaar terug heb er een aantal beschadigde spieren aan over gehouden (was gevallen met paard en bij het opstaan geraakt). Duurde maande voor de ergste pijn en de blauwe plek weg waren. Nu soms nog last van met veel staan en lopen en ook als het koud is. 1 tip probeer zoveel mogelijk te bewegen binne je pijn grens, want stil zitten maakt het nog stijver en pijnlijker.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 06:03

Shayla schreef:
Dat gaat inderdaad nog even zeer doen, kan zo fijn branden zulke plekken :(:)
Meeste tips zijn al gegeven , Arnika werkt inderdaad perfect, en voorzichtig ! gedoseerd ! blijven bewegen. Niet proberen stijf te houden, dan krijg je alleen maar meer laat.

Koelen zou ik voortaan maar met een kompres doen :D De compressor kan je beter laten staan om banden op te pompen :P :D

Ow compres dan :') haha.

Nu na het slapen is mn been hard en stijf... Zal wel wat losser worden als ik wat beweeg.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:03

Ben vandaag toch maar ff naar de huisarts geweest, mn been begon raar aan te voelen, en tenen tintelen.. Dit komt omdat de bloeduitstorting naar beneden zakt, en dan mogelijk op zenuwen drukt.

Kon nog wel ff een tijdje duren, lekker voorschut dadelijk met warm weer in bikini :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:06

Gelukkig duurt dat warme weer nog ff hahaah :')

Ziet er pijnlijk uit!
Zon plek kan je trouwens nog wel poosje last van houden hoor!

Ik heb een week of 6/7 geleden een honkbal hard op mn bovenbeen gehad, daar zie je nog steeds vaag een andere kleur :') en zal een poosje gevoelig blijven!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:07

Als je pech hebt zie je het over 2 maanden niet meer. Heb ook 2x zoiets gehad. Over paar dagen heb je alle kleuren van de regenboog

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:13

Begint nu al wel te verkleuren... Best facinerend :')

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:15

Poeh dat ziet er naar uit.. Die Val en Stoot zalf werkt inderdaad heel erg goed. De beste tips zijn al gegeven, dus bij deze heel veel beterschap ermee!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:18

Veel koelen en niet teveel belasten trekt vanzelf weg. Hoe lang dit duurt weet ik niet precies...
Heb dit zelf ook meerdere keren meegemaakt de ene keer is het binnen een week al bijna weg de andere keer pas na 3 weken!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:23

Sterkte, daar kun je behoorlijk wat last van hebben. En het zal nog wel andere kleurtjes krijgen :P

Ik heb een aantal jaar geleden een paard op mijn onderbeen gehad, bleek zwaar gekneusd te zijn, en nu nog steeds wel wat last van en er blijft altijd wel wat vocht in zitten, met behulp van lymfedrainage is dit wel minder geworden, maar dit moest ik dan om de 2 weken laten doen en dat werd hem niet voor mij, dan maar ietsje dikker.. :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:31

Mm mn been is ook wel dik ja... Hoop dat da wel fatsoenlijk wegtrekt... Ah ja, en anders maar ongelijke benen :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:37

Je kunt een fysio vragen om je been te tapen. 2 weken geleden trap recht op mn kuit spier gehad. Gelijkaardige blauwe plek/bloeduitstorting. 2 tapes erop en na een week was de plek bijna helemaal weg, de pijn na een halve week al.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:19

Wel goed blijven bewegen, anders word het stijf. en dan loop je echt als een clown is mijn ervaring :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 11:37

Haha :') ja, ik probeer wel wat in beweging te blijven. Gaat opzich wel :-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:42

:* kusje erop!

Koelen en blijven bewegen! Het doet misschien wel pijn, maar anders worden al die spieren zo stijf.

Beterschap!

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:43

Om te smeren kun je idd arnicazalf of spiroflor gebruiken. Om in te nemen Traumeel. Is homeopathisch, bij de drogist of aptheek te koop. Dit ruimt de bloedophoping in je spier op.