Ik 'vergeet' te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 19:42

Hallo! Hoop dat het hier goed staat :)

Ik 'vergeet' vaak te eten.

Ik heb een drukke, lichamelijk zware baan (11 uur per dag, 5 dagen per week). Ik moet sochtends vaak vroeg op, en eet dan wel een goed ontbijt, omdat vriendlief dit dan klaarmaakt en voor mijn neus zet, dus dan schuif ik het naar binnen. Daarna loop ik naar het werk, waar ik Om 7.30 begin met werken. Als ik een hongerig gevoel krijg, denk ik vaak 'nog even dit afmaken' of 'nog even dit doen' of 'nu even niet, druk druk druk' wel grijp ik vaak even snel naar een flesje cola en een sigaretje. Tegen de tijd dat ik 'tijd' heb om te eten, ben ik vaak alweer over mijn honger geen, en vergeet ik dus makkelijk weer om wat te nemen. Dit gaat vaak zo door tot ik om 7 uur savonds weer thuiskom, en vriendlief weer een bord eten voor me neer plempt, wat ik dan weer braaf naar binnem schuif. De avondmalen zijn vaak kinderporties, omdat ik niet echt honger heb als ik terug kom van werk, en dan grijp ik later op de avond soms nog een banaan, of een mandarijn of een Klein zakje chips.
ik krijg te weinig calorieen binnen voor het werk dat ik doe, zelfs met alle suiker die ik binnen krijg van de cola.

Ik ben 1.68 en weeg 43 kilo, maar dit gewicht past wel bij me, dus dat is niet zo het probleem.
ik maak me eerder druk om het feit dat mijn lichaam voedingsstoffen tekort komt en dat ik misschien onbewust mijn lichaam tekort doe.

heeft iemand hier ook last van, en hoe lossen jullie het op?

Goof

Re: Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:47

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit gewicht bij jouw lengte past, het lijkt me eerder vreselijk ongezond.
Je bent je kennelijk bewust van dat je je lichaam waarschijnlijk tekort doet, lijkt me een goede motivatie om gewoon te gaan eten toch? Maak een goede lunch en zorg dat je ook echt even een half uur gaat zitten. Zitten = eten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:47

Ik herken het wel ik kon prima om 2 uur 's middags pas gaan ontbijten omdat ik er gewoon niet aan dacht.
Eerste is denk ik de cola te vervangen voor water overdag. Verder moet je zorgen voor iets dat makkelijk te eten is. Bijvoorbeeld een bakje druiven/tomaatjes naast je toetsenbord, desnoods zet je dat de avond van te voren al klaar in de koelkast. Vraag een collega je te roepen voor de lunch en eet dan ook echt goed.
Roken onderdrukt de eetlust ook, mooi zou zijn om daar ook mee te stoppen, maar misschien is dat net even te veel verandering in 1 keer.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:51

Jup, ik vergeet ook wel eens te eten, op precies dezelfde manier. (Het schijnt overigens een ADHD trekje te zijn) Als ik merk dat ik weer zo'n periode heb dat ik vergeet te eten plan ik in wanneer ik moet eten en zet ik wekkers om me te helpen herinneren. Dat werkt voor mij erg goed.

Ik weet dat je hier waarschijnlijk niet op zit te wachten, maar weet je zeker dat je lengte en gewicht goed zijn? Ik ben zelf namelijk 1,60 en weeg ongeveer 53 kilo en ik ben echt al aan de onderkant van wat zou mogen. Als ik onder de 50 zak ben ik echt te mager en is het niet mooi meer. Jij bent echter langer en 10 kilo lichter, ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is om heel eerlijk te zijn.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:52

Alarm op je telefoon en iedere twee uur iets gezonds eten. Je gewicht is echt veel te laag.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 19:53

Goof schreef:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit gewicht bij jouw lengte past, het lijkt me eerder vreselijk ongezond.
Je bent je kennelijk bewust van dat je je lichaam waarschijnlijk tekort doet, lijkt me een goede motivatie om gewoon te gaan eten toch? Maak een goede lunch en zorg dat je ook echt even een half uur gaat zitten. Zitten = eten.

een beetje gewicht eraan zou geen kwaad kunnen, maar ik ben wel heel tenger gebouwd, dus teveel zou ook raar zijn :j
ik zou ook denken dat het genoeg was Om gewoon Te gaan eten, maar kan me er blijkbaar toch niet toe zetten, ben er vaak ook gewoon Te druk voor, best vervelend :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:59

Goof schreef:

Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommigen hebben lichte botten en spieren wegen weer meer dan vet. Ik was mijn volwassen leven lang 56 kg. bij 1.75 en dat was volkomen normaal. Nu zit ik op 70+ en heb echt te veel vet rond mijn buik. Gewicht zegt niets en daar moet je je niet op verkijken. Hoe de persoon er uit ziet, dat is belangrijk. En nog belangrijker, hoe voelt iemand zich?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:01

@zonnebloem18 fijn dat ik niet de enige ben :) als ik cola vervang voor water, krijg ik Dan niet juist nog minder binnen? Ik heb helaas geen toetsenbord (ik werk buiten) dus iets ernaast zetten is lastig, stoppen met roken heb ik wel geprobeerd, rook al veel minder Dan eerst :D (van 20 naar ongeveer 5 cigs per dag gegaan :) ) collegas zijn ook niet echt van die lunchers, maar misschien kunnen we idd proberen elkaar eraan Te herinneren Om iets Te eten, dat zou kunnen helpen :j dankje :)

@xip
wekkers zou ik idd kunnen proberen :j volgens mij heb ik geen adhd, maar ben wel vergeetachtig als het Om 'voor mezelf zorgen' gaat, vergeten Te eten is hier het beste voorbeeld van, maar als ik Te druk ben vergeet ik bijv. Ook welleens Te slapen, of Om Te stoppen met werk, een dag vrij Te nemen etc.
Mijn gewicht is idd wel een beetje aan de lage Kant, maar ik ben erg tenger gebouwd, en ik heb er verder geen lichamelijke klachten van, de dokter zegt er ook nooit echt wat over ofzo dus denk dat t wel goed zit :)

@freedom30 bedankt voor de tip! :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:07

Percy schreef:
Goof schreef:

Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommigen hebben lichte botten en spieren wegen weer meer dan vet. Ik was mijn volwassen leven lang 56 kg. bij 1.75 en dat was volkomen normaal. Nu zit ik op 70+ en heb echt te veel vet rond mijn buik. Gewicht zegt niets en daar moet je je niet op verkijken. Hoe de persoon er uit ziet, dat is belangrijk. En nog belangrijker, hoe voelt iemand zich?

56 kilo bij 1.75 valt nog mee, maar ts heeft echt zwaar ondergewicht. Zware botten is echt een broodje aap verhaal. Gewicht zegt mij in dit geval wel wat. Er moeten meer calorieën naar binnen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:08

De suiker in de cola zorgt voor nieuwe energie, als je die energie niet krijgt zul je dus eerder behoefte hebben om iets te eten, je lichaam gaat vragen om extra energie. De suikers in cola zijn ook nog eens snelle suikers dus na 1 a 2 uur heb je weer wat nodig. Met buiten werk is het lastiger, je hebt wel recht op pauzes dus misschien even een alarm op je telefoon zetten om je eraan te herinneren. De tijd vliegt soms ook voorbij voor je er erg in hebt.

Inmiddels eet ik heel regelmatig en merk ik het ook meteen als ik ben vergeten te eten, al is goed ontbijten lang een probleem geweest.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:16

Hier nog zo een...:o
Heb regelmatig een 13-uursdienst gedraaid zonder eten tussendoor, gewoon te druk bezig en vergeten te eten :+ Of soms wel aan gedacht, maar toen even geen tijd en dan later geen trek meer.
Pauze plannen is in mijn werk geen optie, als er iets gebeurt dan moet er iets mee, lunchtijd of geen lunchtijd :=

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:16

Klopt hoor supervixen, ik besef ook wel dat ik nu echt Te licht begin Te worden, ik ben nooit 'curvy' geweest, maaar een Klein beetje eraan kan denk ik niet zoveel kwaad :)

@zonnebloem18
ja daar zit wel wat in :j ik leef zo'n beetje op cola en koffie tegenwoordig, en merk ook wel dat ik moe word als ik het niet drink. De tijd vliegt vaak inderdaad wel, en we hebben allemaal recht op een uur pauze tussen de middag, maar niemand neemt dat echt. Sommigen gaan wel even een kwartiertje zitten en schuiven Dan een bar of een banaan naar binnen, dat zou misschien al wat verbetering brengen, al kan ik me er vaak gewoon niet echt toe zetten, ik ga liever door met werken. Slechte gewoonte :')
ontbijten is voor mij gelukkig nooit echt een probleem geweest, dat is zo'n beetje de enige maaltijd die ik wel fatsoenlijk eet haha

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:18

saddledancer schreef:
@xip
wekkers zou ik idd kunnen proberen :j volgens mij heb ik geen adhd, maar ben wel vergeetachtig als het Om 'voor mezelf zorgen' gaat, vergeten Te eten is hier het beste voorbeeld van, maar als ik Te druk ben vergeet ik bijv. Ook welleens Te slapen, of Om Te stoppen met werk, een dag vrij Te nemen etc.
Mijn gewicht is idd wel een beetje aan de lage Kant, maar ik ben erg tenger gebouwd, en ik heb er verder geen lichamelijke klachten van, de dokter zegt er ook nooit echt wat over ofzo dus denk dat t wel goed zit :)

Ik zet werkelijk voor alles wekkers, ik heb ook een wekker staan voor 's avonds mijn schermen uit moet zetten, een wekker voor als ik naar paardrijden moet, een wekker voor mijn vaste body balance uurtje, een wekker voor mijn vaste sportschool dag, een vaste wekker voor mijn werk... Echt, als mijn hoofd niet vast zat zou ik die zelfs nog vergeten. :+ (of zou ik daar ook een wekker voor moeten zetten...)

maar goed, het werkt dus waarom niet he?

Schiet me trouwens nu ook binnen, ik let er ook op dat ik eten in huis haal waar ik me echt op kan verheugen, dat helpt ook met eten. Als het maar lekker genoeg is dan eet ik het ook wel.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:19

gomir schreef:
Hier nog zo een...:o
Heb regelmatig een 13-uursdienst gedraaid zonder eten tussendoor, gewoon te druk bezig en vergeten te eten :+ Of soms wel aan gedacht, maar toen even geen tijd en dan later geen trek meer.
Pauze plannen is in mijn werk geen optie, als er iets gebeurt dan moet er iets mee, lunchtijd of geen lunchtijd :=

Ja zo gaat het hier dus ook precies! Als je honger hebt is er geen tijd, en als er Dan wel tijd is is de honger vaak weg :j nou kan ik ook nog eens niet stilzitten, en zak ik na het eten vaak in, wat ik heel irritand vind :')
pauze plannen gaat hier vaak ook lastig, maar als ik een alarm ga zetten word ik er hopenlijk iig aan herrinnerd dat er gegeten moet Worden haha

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:22

@xip ik zet idd ook veel wekkers haha, Om mijn medicijnen in Te nemen, Om boodschappen Te doen, Om afspraken Te onthouden, etc. Zonder telefoon zou mijn Leven echt een chaos Worden vrees ik :')

ik heb altijd wel erg veel lekker eten in huis, maar als ik geen honger heb kan ik me er echt niet toe zetten Om Te eten, hoe lekker het ook is :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:22

Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor werk je doet? :D

Kun je niet aan een collega vragen om jou erop te wijzen dat je af en toe gewoon even gaat zitten en eten?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:23

Ik ben ook 1.65 en jaren lang 55 kilo geweest maar op momend zwanger dus zwaarder dus zwaar ben jij zeker niet.. maar prop een een broodje in een zakje voor in de broekzak.. zien er niet meer uit tegen tijdstip dat jij trek hebt maar wel binnen handbereik dan die effe weg kauwen sigaretje aan steken en gaan maar weer ( heel herkenbaar verhaal hoor had ik eerder ok)

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:24

saddledancer schreef:
ik heb altijd wel erg veel lekker eten in huis, maar als ik geen honger heb kan ik me er echt niet toe zetten Om Te eten, hoe lekker het ook is :(

Daar moet je wel mee oppassen, want je lichaam vraagt op den duur ook niet echt meer om eten als je lang niets eet, terwijl je het wel nodig hebt. Ik eet zelf wel 3 keer per dag, ook als ik geen honger heb, meestal komt het wel weer terug als je eenmaal wat gegeten hebt.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:25

Goof schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor werk je doet? :D

Kun je niet aan een collega vragen om jou erop te wijzen dat je af en toe gewoon even gaat zitten en eten?

Ik werk op een race-stal plus kinder boerderij :j een aantal dagen in de week ben ik op de stal en werk ik met de paarden, en een aantal dagen per week ben ik op de boerderij :)
mijn collegas (vooral de paarden collegas) zijn grotendeels net zo erg als ik, maar ik zou het wel kunnen proberen ja :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:26

Klinkt heel bekent
Ik heb laatst 2 dagen niet gegeten
Eerste dag helemaal niet aan gedacht 2de dag bij het laatste paard wat ik nog moest kreeg in onwijs veel honger
Maar als ik dan ga eten en ik eindelijk zit ga ik dat paard niet meer rijden ken mezelf
Ondanks dat m'n vriend nog riep vanaf stal ga eten heb ik toch t paard gereden
En daarna had ik geen honger meer dusja dan eet ik niet

Doorgaans eet ik maar 1x per dag (avond eten wat vaak een broodje word omdat de winkel niet meer open is en ik niets op voorhand koop omdat het toch bederft
5x per week werk ik partime achter de kassa 20-36u pw
En de rest van de dag werk ik voor mezelf
Stallen mesten paarden rijden enz enz werk z'n 80u per week

Maar als ik savonds zit heb ik gewoon geen honger meer heb ik tussen door honger maar geen tijd of eten bij me (want moet het toch meestal weg gooien) sla ik een paar glazen water achterover en door

Vandaag om 1u een croissant op(verplicht) en vanavond 5 krieltjes 45 gram gebakken zalm en n eetlepel spinazie en dan zit ik gewoon echt bom vol

Gister 1/4de komkommer en savonds een kinderfrietje (half op) en een halve kaassoufle

Ik ben 178 en weeg 69,5 kilo
Schommel tussen de 65 en 72 een beetje
M'n lichtste was 59 kilo maar m'n vetpercentage was nog minder dan een bodybuilder
Nu heb ik een vetpercentage wat ip nog te weinig is voor een normaal persoon die vergelijkbaar werk doet
Heb een jaar bij de diëtiste gelopen maar daar werd het niet beter van elk grammetje vet zet ik om in spier
Word dr gek van

En met gecontroleerder eten word het niet beter eerder slechter
Pasta's enz hoef ik al helemaal niet te eten want dan neem ik te extreem aan in spiermassa

Wil eigenlijk wel eens proberen toch op m'n eten te letten
Bordje yoghurt met muesli of iets in die richting en tussendoor wat fruit of groente
Ben dol op komkommer bv
Maar dat eerste krijg je weer een onwijs vol gevoel van en na een kopje yoghurt met 1/4de muesli voel ik me net een opgeblazen ballon

Qwa drinken drink ik wel regelmatig koolzuurhoudende dranken cola&sinas verder grenadine of gewoon water

Ik lees even mee
Buiten dat ik spieren bij n vrouw zo als ik lelijk vind kan ik amper passende kleren vinden door m'n brede schouders zijn alle mouwen te kort en moet ik maatje L pakken ipv S en valt al het model weg
en door m'n brede benen passen alle leuke broeken niet
Passen ze wel zijn ze te kort
Word d'r gek van erg frustrerend

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:33

Maak er anders een gewoonte van om elke avond even wat dingen in te pakken voor de volgende dag.

Smeer je boterhammen, doe een paar druiven in een zakje, stop er een gezonde koek bij.
Dit pakketje leg je s'ochtends meteen op je bureau, als je dan honger heb kan je direct pakken.

Ik heb 't anders, ik vergeet gezond eten in te pakken en snaai dan op mijn werk snel iets lekkers.
Als ik de avond van te voren gezond eten in pak eet ik dit wel braaf op.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:34

@snorkel dat is idd ook wel een goed idée! Dat kan ik eens proberen :) gefeliciteerd met je zwangerschap :D

@xip ik voel me altijd vies opgeblazen als ik eet als ik geen honger heb, naar gevoel vind ik dat -O-

@gentlegiant
dat klinkt ook lastig zeg! Ik heb idd hetzelfde probleem met porties, ik heb vanochtend 30gr cheerios op met volle melk (ik heb liever half vol, maar vriendlief vind dat ik volle moet :') ) en Dan vanavond 3 eetlepels rijst, 1/4 corn on the cob, en 1/4 varkensschnitzeltje. (oh en een Klein kuipje chocolademouse, suikerrrr :):) )
het probleem met kleding is voor mij Dan weer in het Andere extreme, ik draag grotendeels kindermaatjes en dat is best genant als je een volwassen vrouw bent :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:36

Gypsy schreef:
Maak er anders een gewoonte van om elke avond even wat dingen in te pakken voor de volgende dag.

Smeer je boterhammen, doe een paar druiven in een zakje, stop er een gezonde koek bij.
Dit pakketje leg je s'ochtends meteen op je bureau, als je dan honger heb kan je direct pakken.

Ik heb 't anders, ik vergeet gezond eten in te pakken en snaai dan op mijn werk snel iets lekkers.
Als ik de avond van te voren gezond eten in pak eet ik dit wel braaf op.

@gypsy ik heb helaas geen buro :D Anders zou dit inderdaad een hele stap vooruit zijn :j
ik vind het vaak ook zonde Om allemaal dingen klaar Te maken, want ik eet het vaak toch niet en Dan moet ik het weer weggooien :( (heb net weer een ranzige beurse banaan uit mijn tas gevist die ik vol goede moed een paar dagen geleden Erin gegooid heb onder het mom van 'die ga ik ECHT opeten :j ' )

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:37

Als je dan zo'n lieve vriend hebt die voor je zorgt kun je hem ook vragen een proteïne/vitaminedrankje te maken voor op je werk (heb je bij de drogist) dan krijg je in elk geval iets gezonds binnen met alleen maar drinken. Cola is echt troep dus daar zou ik sowieso mee stoppen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:38

Dat probleem had m'n ex geen enkele fatsoendelijke mannen broek beetje casual onder de 100/150€ was niet te vinden
Altijd maatje 176 ofzo en vind dan maar eens een leuke broek voor de leeftijd
en laat hem nu monteur zijn en z'n broeken nooit lang leven hadden

Lijkt me als vrouw nog veel lastiger...

Het klaar leggen van eten zal voor jou net zoveel helpen als bij mij... Niet dus
Als ik eet wil ik op m'n gemakje wat kunnen eten en die rust kan ik mezelf niet geven tussendoor of ik voer daarna geen zak meer uit