Wie ontwormt zichzelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wie ontwormt zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 16:21

Ja, misschien een rare vraag :P Maar dat vroeg ik me gisteren opeens af.
De meeste mensen ontwormen hun huisdier/paard etc regelmatig, maar zijn er überhaupt mensen die zichzelf ontwormen?
Eigenlijk best apart dat je daar namelijk bijna nooit iets over hoort, terwijl wij ook wormen kunnen krijgen.

Vjestagirl

Re: Wie ontwormt zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:22

Eeeeeeeeen dit topic is dé reden om morgen de huisarts te bellen. Jakkes!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:25

Ja dat doe ik. Ik werk op een zorgboerderij met kinderen en bij kinderen thuis van de leeftijd dat ze nogal eens wormpjes oplopen. Preventief slik ik dus van die worm tabletjes een paar keer per jaar. Ik heb ze ooit een keer gehad een paar jaar terug en man wat is dat irritant. Sindsdien dus better safe than sorry ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:26

Ja ik, al meerdere keren wormen gehad door koeien en geiten, nog niet van de paarden. Kwam vooral door 'effe snel' een boterham of appel of wat dan ook naar binnen te werken terwijl ik in de stal druk bezig was.

Opeens voelde ik mijn darmen 'bewegen', naar de huisarts mijn mest ( :Y) ) getest, en jawel hoor, deze knol moest ontwormt worden. :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:30

Dit doen ze wel, als je als kind of volwassenen (maar komt minder vaak voor) jeuk aan je anus heb. of witte wormpjes in je ontlasting. Ontwormingsmiddelen staan gewoon bij de kruitvat in het schap hoor. zgn zelfzorgmiddelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:59

Als kind ben ik wel ontwormt omdat ik toen veel buitenspeelde in het zand en regelmatig de hond mij een lik op mijn snuit gaf.

Eigenlijk doe ik het nu nooit meer maar heb ook niet het idee dat het nodig is. :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:00

Mijn dochter ontworm ik inderdaad ook :j Kinderen zijn er overigens veel vatbaarder voor dan volwassenen.
Is eenvoudig bij de drogist of online te krijgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:00

Vjestagirl schreef:
Eeeeeeeeen dit topic is dé reden om morgen de huisarts te bellen. Jakkes!

Kan je gewoon bij de kruidvat etc. kopen, heb je geen huisarts bij nodig. Verspilling van die beste man/vrouw haar kostbare tijd ;) .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:04

Ik ben best wel obsessief als het op handen wassen en eten schoonmaken komt dus ik kan me haast niet voorstellen dat ik wormen heb en daarbij eet ik ook geen vlees en drink ik geen (mits afgekookt) kraanwater of andere dergelijke dingen... Stiekem begin ik nu wel te twijfelen of het een keer gezond zou zijn te doen :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:07

Hier wordt juist niet obsessief gehandeld als het op zulke dingen aankomt, met gevolg dat kindlief inderdaad 2x een wormbesmetting heeft gehad, maar verder wel een weerstand waar je U tegen zegt heeft.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:17

Ik ontworm mezelf ook preventief :')

6 katten, 3 honden, een hoop kippen, en 24 paarden is voor mij reden genoeg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:18

niet preventief maar vroeger als kind zijnde wel wormpjes gehad en mijn zoontje ook al eens
ik zou het zelf niet preventief doen maar dat doe ik bij mijn beesten ook niet.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:20

Ik pak ook zo nu en dan een pilletje, maar meer voor het idee..

Vroeger als kind heb ik echt bizar vaak een besmetting gehad, ze zijn hier de tel ook gewoon kwijt geraakt := Op een zeker moment was het elke paar weken raak, nu gelukkig nooit meer.

Vind het wel apart dat het bij mensen helemaal apart en vies is, je dieren ontworm je ook dus zo gek vind ik het niet :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:21

Hier net zo hoor.. 1x wormen gehad.
Je kan nog zo schoon zijn als jij zegt, iemand een hand geeft die toevallig net fijn aan zn ster heeft gekrabt (uit t zicht uiteraard) was je niet gelijk je handen en pak je wel dat kopje thee aan die hij netjes heeft ingeschonken voor je.
Kinderen zijn wel gevoelig voor wormen volwassene haast niet. Is niet vies of eng, hoort bij het opgroeien denk ik dan maar. Net als een snotneus of bv wratjes. Allemaal dingen die er een beetje bij horen.
Wratten gaan goed weg als je muizeholletjes uitgraaft of het schuim van een zwetend paard erop smeert.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:24

Als kind zijnde heb ik die wel een keer gekregen ja. Lang leve het in de tuin wroeten.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:27

Uhm.. en hoe merk je dan dat je wormen hebt? :?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:29

Hier heb ik serieus nog nooit aan gedacht..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:30

Lienboon schreef:
Uhm.. en hoe merk je dan dat je wormen hebt? :?

Jeuk aan je kont. :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:33

Ik heb het ook wel als kind gehad. Preventief ontwormen doe ik niet, maar het is wel de moeite waard om eens uit te zoeken welke wormen van dier op mens over kunnen.

Wisten jullie trouwens dat er in Amerika bepaalde wormen worden verkocht om het immuunsysteem van een kind wen boost te geven ;) Heeft ook veel te maken met de hygiënehypothese.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:38

Ik ben helaas een aantal keren ontwormd langer geleden. Nadat klachten na een blindedarmontsteking niet weggingen is er naast een lactoseintolerantie een of ander tropisch kronkelbeestje gevonden. :r kwa alleen voor ergens in diep donker afrika terwijl ik nooit verder ben geweest dan zuid frankrijk. Drie kuren gehad twee keer pillen en de derde keer een echte ontwormpasta inclusief injector. :+ ranzig maar erg effectief gelukkig.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:38

Niet preventief ofzo, maar zodra ik merk dat ik ze heb neem ik wel een pilletje := Wij hebben ze altijd liggen in het medicijnlaatje :j
Gebeurt eigenlijk zelden...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 17:41

rensju schreef:
Hier heb ik serieus nog nooit aan gedacht..

Ik eerst dus ook niet, tot ik mijn vogels aan het ontwormen was en dacht :? waarom ontworm ik mezelf niet? Ik zit ook geregeld aan rauwe kip etc.. Dingen waar parasieten in zitten. Ik heb geen schoonmaaktik, maar ben ook al sinds ik klein was al niet meer ontwormd. Misschien dus toch eens doen.
Vind het dus vreemd dat we onze dieren heel schematisch ontwormen en secuur zijn, maar onszelf vaak helemaal vergeten :=

Maar hoe merk je dus dat je ze hebt? Kan toch niet alleen door jeuk aan je hol? :=
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-06-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 17:43

Als je ze hebt, merk je dat heus! En dan kan je altijd nog een pilletje nemen, lijkt me (uitzonderingen daargelaten) niet nodig dit preventief te doen hoor. Heb het als kind ooit 1x gehad, je hebt dan megajeuk na het po*pen ;-)
Heb een paard, kat, 2 honden en een uitlaatservice maar na mijn kindtijd nooit meer een besmetting gehad.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:13

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:18

Yep oke.... ik ga morgen even naar de kruidvat :+

Veel beestjes en inderdaad vaak gauw even een boterham tussen het werk door.....

Vroeger als kind wel eens wormen gehad. van de dokter pilletjes gekregen kan me herinneren dat die naar sinaasappel smaakte :o