insectenbeet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:11

Ik zit al sinds vrijdag met een lastige beet op mijn enkel. Ik verwacht niet dat jullie weten welk beest me te grazen heeft genomen, maar ik lijk steeds heftiger op die dingen te reageren.. moet ik hier iets mee of gewoon ontsmetten en zalfjes blijven smeren? (ben naar de apotheker geweest en heb cremicort; breng ik 2x per dag aan). Het jeukt echt verschrikkelijk, maar ik doe mijn best niet te krabben.. Kan ik recent een allergie ontwikkeld hebben?

Zo ziet het er vandaag uit (beet is van vrijdag):

Afbeelding

Iemand een gelijkaardige ervaring?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:12

Ziet er uit als een horzel. Die geven van die nare bulten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:15

Jennyj01 schreef:

Dat zijn toch dazen he? Ben ooit al in mijn arm gebeten door zo'n monster en dat deed echt veel pijn. Dit jeukt alleen verschrikkelijk :p

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:16

Wat bij mij goed werkt is deppen met azijn. Het bijt vaak wel maar dan was de pijn daarna wel weg. Alle smeerseltjes al geprobeerd maar alleen azijn werkt echt bij mij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:17

SinneJ schreef:
Jennyj01 schreef:

Dat zijn toch dazen he? Ben ooit al in mijn arm gebeten door zo'n monster en dat deed echt veel pijn. Dit jeukt alleen verschrikkelijk :p

Die ja -:(-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:19

het lijkt wel op een tekenbeet....
Persoonlijk zou ik er toch even mee langs de huisarts gaan.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:21

Kentaro schreef:

ik snap de bezorgdheid omwille van de rand die rood is, maar dat is vrees ik van 's nachts te krabben. Jeuken tekenbeten ook zo? De apotheker heeft hem gezien en maakte er niets van (dat is geen dokter natuurlijk).

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:21

Ik kan vaak ook smeren wat ik wil maar niks helpt...
bij mij word het alleen dan nog 3x zo dik warm stijf enorm pijnlijk..
ik slik dan allergie tabletjes en ik moet zeggen die geven wel iets verlichting

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:22

Het kan goed dat je een allergie ontwikkeld hebt. Ik had vroeger nooit last van muggenbeten. Tegenwoordig krijg ik grote plekken. Op vakantie zelfs een plek over mijn gehele onderarm :+ Ik zou er niet te veel aan proberen te zitten. Zo te lezen op internet zit in cremicort hydrocortisone. Dit zou goed moeten werken tegen de beet. Pas wel op dat je het niet te dik smeert aangezien het hormonen bevat :) . Als het erger wordt zou je bij de dokter kunnen vragen of antihistamine pillen zouden werken. Over het algemeen werken die alleen wel het beste meteen als je gestoken bent.

Gydja

Re: insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:23

Ik vond het ook wat op een tekenbeet lijken. De rand, de jeuk en de plek klinkt voor mij logisch als een teek. Maar ik zal mijn vader even na vragen die heeft meer verstand van teken.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:24

Het lijkt op een muggenbult waar je huid allergisch op reageert. Heb ik ook wel eens gehad. Het doet verder geen pijn, toch?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:24

SinneJ schreef:
Kentaro schreef:

ik snap de bezorgdheid omwille van de rand die rood is, maar dat is vrees ik van 's nachts te krabben. Jeuken tekenbeten ook zo? De apotheker heeft hem gezien en maakte er niets van (dat is geen dokter natuurlijk).

Ik dacht er ook direct aan..

De rode rand kan ook wel eens wat later komen. En niet direct. (niet om je bang te maken..)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:25

anne_joy schreef:
Het kan goed dat je een allergie ontwikkeld hebt. Ik had vroeger nooit last van muggenbeten. Tegenwoordig krijg ik grote plekken. Op vakantie zelfs een plek over mijn gehele onderarm :+ Ik zou er niet te veel aan proberen te zitten. Zo te lezen op internet zit in cremicort hydrocortisone. Dit zou goed moeten werken tegen de beet. Pas wel op dat je het niet te dik smeert aangezien het hormonen bevat :) .

Bedankt voor de tip :) ik heb met de jeuk misschien zin om te veel te smeren

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:26

Gydja schreef:
Ik vond het ook wat op een tekenbeet lijken. De rand, de jeuk en de plek klinkt voor mij logisch als een teek. Maar ik zal mijn vader even na vragen die heeft meer verstand van teken.

Als dat geen moeite is.. anders passeer wel langs de HA, want teken zijn griezelig ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:28

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:29

Ik zou er zeker mee langs de huisarts gaan, al is het maar om Lyme uit te sluiten.

Als het namelijk was 'door' een tekenbeet is, is het niet door die beet zelf maar omdat je al Lyme hebt, die kringen (Erythema Migrans) zijn een van de uitingen van een borellia bacterie. Gewoon even laten controleren dus, doordat het er ook dikker uit ziet (is het dat ook?) denk ik niet dat het dat echt is, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen met die dingen.

Oh en zo snel mogelijk, als het wel een EM zou zijn kan hij ook ineens weer verdwenen zijn.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:31

Hmm ik zal als eens bellen naar de HA, misschien kan hij me zeggen of ik best langskom.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:31

Ik heb hem al een appje gestuurd met de foto uit je topic met de vraag of het een tekenbeet was. Ik heb nog geen antwoord van hem maar vanavond waarschijnlijk wel en zal dan wel laten weten wat hij denkt. Als het het helemaal niet vertrouwt gewoon mee langs de huisarts gaan en evt. om antibiotica vragen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:34

Gaat bij mij ook zo de laatste jaren bij muggenbeten, dazenbeten en nog andere beten van rondvliegend gespuis :D Had er laatst zo 6 naast elkaar...kun je nagaan hoe mijn been eruit zag.. := :+ Gaat vanzelf weer weg, duurt alleen wel eventjes.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:35

ok, ik kreeg er geen speld tussen aan de telefoon. Heb een afspraak gekregen met de dokter om kwart voor 5 :D ok, zal dan maar braaf even laten checken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:35

+:)+ Ben heel benieuwd!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:36

Ik laat jullie iets weten ;)
Zal wel niets zijn, maar ja lyme is geen lachertje, dus voor de zekerheid...

Kan ik meteen wat voorschriften ophalen O:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:38

Succes!

Nee precies, dat kun je beter uitsluiten..
Bij mij is er te laat behandeld en ik heb nu chronische Lyme, dat wil je echt niet :n Beter een keer te veel dan te weinig naar de dokter :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 14:40

Oh vervelend melody7! En wat was dan te laat? Had je dezelfde symptomen? Ik ga er altijd vanuit dat hetgeen teek was als ik hem niet heb gezien, maar dat is dom natuurlijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:44

Ik kreeg die kring toen ik al vanalles had, artritis, ontstekingen, extreem moe, gewrichtspijn, duizelig, slecht ademen etc. Echt een hele waslijst dus wel dik te laat en niet een beetje. Als het een EM is krijg je dan een maand antibiotica (meestal Doxycycline) maar dat is absoluut niet genoeg dus ik heb het nu 2 jaar later nog, alleen dan veel erger nog.

Al met al ben ik al 8 jaar ziek, 2 jaar zeker Lyme en die andere 6 jaar is een raadsel.

Maargoed dit soort dingen is dus idd echt iets om alert op te zijn, de kans dat het dat is is niet zo groot hoor! Zou me er iig niet druk om maken, en als het al Lyme is zit je helemaal aan het begin en is het meestal gewoon behandelbaar.
Teken hoef je niet te zien, kunnen ook verstopt tussen je haar zitten.. Ik heb er wel meerdere keren bewust gehad, maar ik wist amper dat Lyme bestond dus heb er nooit bij stil gestaan :=