How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 20:43

Naar aanleiding van dit filmpje:
http://youtu.be/o9BqrSAHbTc

Ben ik wel benieuwd wat jullie doen aan bescherming tegen de zon.
Ik probeer mijzelf regelmatig in te smeren tijdens de zomerse dagen, maar ook dit weekend ben ik weer aardig verbrand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:45

Yep! Ben als de dood voor een zwangerschapsmasker dus gezicht altijd factor 30, rest van het lijf denk ik ook aan en smeer factor 15-20-30 (hangt even af van de activiteit en zon intensiteit en hoelang ik buiten ben). Ben echter wel heel licht verbrand bij mijn halslijn, dus net even iets te lage factor gepakt.

Bralindy

Re: How the sun sees you; smeren jullie je regelmatig in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:47

Als ik heel eerlijk ben.. Nooit eigenlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:47

Ik smeer mij met factor 50 in, heb al een huidziekte en de zon kan die erger maken dus ik heb weinig keus...

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:50

Ja altijd, in het begin met 20/30, na een week of twee met 20/10. Ik heb een gevoelige huid en het risico op huidkanker is me veel te hoog. En dat lijkt me vreselijk als het zo makkelijk voorkomen kan worden om het dan maar gewoon te laten gebeuren.

Daarnaast slaap je niet verbrand stukken comfortabeler

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:51

Heel mooi informatief filmpje dat duidelijk maakt op een 'leuke' manier wat de zon kan doen met je huid.

Ik hoefde nooit te smeren, ik verbrandde werkelijk nooit, tot vorig jaar in Zeeland... 2e graads brandwonden op mijn rug, nu is het voorbij, als ik niet smeer verbrand ik acuut. En het mooie zwempak van vorig jaar heb ik ook nog steeds op mijn rug staan. :+

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:51

Ja. Vandaag 3 x ingesmeerd met nieuwe zonnecrème (factor 30) en toch nog zie ik rood. Volgend keer terug factor 50 uit de kast halen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:52

Als ik echt bewust in de zon ga liggen,dan factor 50.. Ga ik gewoon naar buiten,dan niks..
Ik heb t bijna nooit warm,dus heb ook heel vaak een lange broek en een lange mouw aan,dat scheelt dan wel..

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 20:52

Bralindy schreef:

Verbrand je ook nooit?

Mijn broertje en vriend zitten nu ook weer naast mij met een knal rood hoofd. "Vergeten in de smeren", hoor ik regelmatig. Mijn collega was gisteren "blij" dat ze een beetje verbrand was, omdat ze dan sneller bruin wordt. Helaas heb ik een lichte huid en word ik zelf ook meteen gestraft als ik mij niet regelmatig insmeer. ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:54

Ik ben nogal bleekjes en ik moet wel smeren, aangezien ik in een mum van tijd verbrand ben. Soms wel twee of drie keer op een zonnige dag als vandaag.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:55

Ik verbrand normaal gesproken ook bijna niet, maar wil m´n huid wel goed beschermen. Ik heb standaard een tubetje zonnebrandcreme in m´n tas zitten (ja, ook 's winters). Met het mooie weer van de afgelopen dagen gebruik ik standaard factor 50.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:56

Joosiien schreef:
Bralindy schreef:

Verbrand je ook nooit?

Mijn broertje en vriend zitten nu ook weer naast mij met een knal rood hoofd. "Vergeten in de smeren", hoor ik regelmatig. Mijn collega was gisteren "blij" dat ze een beetje verbrand was, omdat ze dan sneller bruin wordt. Helaas heb ik een lichte huid en word ik zelf ook meteen gestraft als ik mij niet regelmatig insmeer. ;)

Wel eens maar nooit extreem. Als ik 'bruin' word dan is het heel snel weg. Dikke huid denk.. Kan dat? Ben wel gewoon blank :+
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 07-06-15 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:56

Ik moet wel... Ik verbrand echt idioot snel. En dan bedoel ik echt.. met een kwartiertje.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:57

Normaal smeer ik mij altijd goed in als ik lang(er) de zon in ga.
Helaas gisteren straal vergeten met als resultaat dat ik onwijs verbrand ben. Baal er enorm van, probeer altijd zo op te letten... -O-

Smeer ook altijd met een factor 30 :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:59

Ik loop tegenwoordig altijd met lange mouwen en een lange broek rond. Litteken wat nog net boven mijn shirt uit komt smeer ik met speciale crème in. Rest factor 50.

tja. Leuk is anders, zou ook wel eens in een kort shirtje willen lopen, maar gezien mijn geschiedenis is dit wel het beste :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:00

Ik probeer al vroeg in het seizoen veel "bloot" rond te lopen, daardoor word ik niet meer helemaal bleek en begin ik al snel weer bruiner te worden, daardoor hoef ik nu weinig te smeren (alleen bij extreme dagen). Eerder verbrandde ik heel snel. Tegenwoordig smeer ik dus weinig, vroeger smeerde ik veel (geen keus, als baby ben ik wel eens in 5 minuten onder de parasol in de schaduw verbrand omdat mijn moeder even zonnebrandolie moest halen).

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:02

Ik verbrand bijna nooit, en ik smeer me alleen in als ik bewust ga zonnen. Paardemeisje als ik ben worden alleen mijn armen en mijn hoofd aan de zon blootgesteld, en na al die jaren zijn die instant bruin... :')
Helaas ben ik, ondanks dat ik wel goed gesmeerd heb, twee weken geleden op vakantie in Rio de Janeiro echt ontzettend verbrand. Aan het eind van de dag was het ook gezwollen. Daar ben ik wel echt van geschrokken. Dus ik heb me voorgenomen om vanaf nu met factor 50 te smeren...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:02

Ja ik smeer mezelf wel in.
Gewoon... aangeleerd denk ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:04

Afgelopen vakantie ingesmeerd met factor 50, werd bijna niet bruin maar dus ook niet verbrand. (Ja, de plekken die je dan vergeet :') ) Nu ik een licht kleurtje heb verbrand ik minder snel. Ben er wel laks in, we hebben ook nooit zonnebrand in huis. Moet het maar eens kopen..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:05

Mmm ligt een beetje aan de zon. Op het begin smeer ik wel wat met de zonnebrand die ik voor handen heb.. m'n tattoos smeer ik altijd met 50..

Hoe bruiner ik word hoe minder ik smeer. :')
Ben vorig jaar wel flink verbrand toen ik in slaap ben gevallen op het strand in Malibu.. maar verder de hele zomer alles goed gegaan. Zelfs in Vegas niet gesmeerd (vergeten.. :') )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:08

Ik heb een getinte huid.
Smeer mij braaf in als ik de tuin in ga.

Mijn kan heeft een hele lichte huid.
Op vakantie smeert hij zich in met factor 50.
En met snorkelen houdt hij een shirt aan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:08

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:09

Ja zeer zeker. Diverse gevallen van huidkanker in de familie.

Zomers als ik naar buiten ga smeer ik direct na het douchen met factor 50 en dat smeer ik over de dag nog een paar keer bij.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:09

Let op WAT je gebruikt.
Zorg dat je zonnebrandcreme gebruikt die de volgende stoffen NIET bevat!
Octinoxate (octylmethoxycinnamaat)
Oxybenzone (benzofenon-3)
Padimaat O (Octyl Dimethyl PABA / PABA Ester)
Menthyl anthranilaat"

"Waarom zijn zonnebrandcrèmes meestal niet zo veilig?"
van deze website: http://jessevandervelde.com/zonnebrandc ... vertellen/

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:10

Nou ik ben het vergeten. Ben zo rood als een kreeft! Auwww :(