Vaak koortslippen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evengeennaam

Vaak koortslippen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 07:27

Hallo Bokkers!

Ik heb een probleempje.
Ik heb erg vaak koortslippen en heb nu al binnen 2 dagen tijd 2 nieuwe gekregen.. :\
Heeft iemand tips voor koortslippen? Dat ze zo snel mogelijk weggaan?

Groetjes!

enamorada

Re: Vaak koortslippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:35

Ik heb ze ook wel eens. Leen je vaak lippenbalsem/lippenstift/etc (uit) aan/van andere mensen? Zo krijg je namelijk bacteriën van hun lippen naar die van jou en dat kan een koortslip veroorzaken geloof ik. Correct me if i'm wrong

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:39

Een koortslip is een uiting van het herpes virus (andere variant dan de soa). Deze variant kan ook je ogen laten ontsteken.
Het virus is altijd aanwezig in jou, en zodra jouw weerstand slechter is krijgt het de kans om weer actief te worden.

Misschien word je ziek, of drink je teveel alcohol, in ieder geval kan het eten van wat meer fruit en groente geen kwaad ;)

Zodra je een koortslip hebt mag je geen babies en jonge kinderen kussen, die kunnen erg ziek worden en in zeldzame gevallen zelfs overlijden door het virus.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:40

Ik heb ook last van een koortslip. Wat bij mij helpt is zovirax en een collega van mij slikt L-lysine wat voor haar heel goed werkt. Ik heb dat nog niet geprobeerd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:42

Geen.....geven anders krijgt hij blaasjes down there :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:44

Een koortslip is een variant van het herpes virus. (een andere dan de soa geloof ik je kan het heel makkelijk oplopen als je een keertje je lippenstift, lip gloss, waterflesje of wat Dan ook hebt uitgeleend, of natuurlijk als je iemand zoent o.i.d.
Het vervelende is, als je het herpes virus eenmaal hebt opgelopen, gaat het nooit Meer weg. En op het moment dat je weerstand Dan laag is, komt het weer naar boven en krijg je dus de bekende koortslip.
het enige wat je er eigenlijk Dan nog aan kan doen is van die koortslip pads kopen, dat is een Klein doorzichtig pleistertje die je over de koortslip plakt, en Dan is het vrij snel weer weg :)
niet aan zitten, op die manier kan je het makkelijk verspreiden en dat wil je natuurlijk niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:45

Behoort tot hetzelfde virus als waterpokken en gordelroos.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:46

Geen labello ed gebruiken,daar word t erger van.

Wat hier werkt is snachts tandpasta erop en smorgens afspoelen, dat droogt m uit.
En aanstippen met tea tree olie. Ik heb t zo vaak gehad dat de gewone middeltjes niet meer helpen bij mij helaas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:53

Ik gebruik er sprirulina voor :j
dan heb ik geen last van koortslippen, stop ik dan krijg ik ze weer.
Komt waarschijnlijk van de lysine die daar in zit, die werkt virusremmend :j

Op google staat wel genoeg info :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:54

Koortslip komt inderdaad door een lagere weerstand. Al die verhalen over vieze glazen etc. zijn echt onzin. Alleen het vocht uit de blaasjes van een koortslip besmettelijk, dus de kans dat je het krijgt als je een keer een labello van iemand leent is echt nihil, tenzij je weet dat die persoon die labello ook gebruikt op haar koortslip natuurlijk..

Uitdrogen doe ik juist niet. Ik hou het bewust vet (wel met schone handen in je potje lippenspul en daarna meteen weer je handen wassen), als het uitdroogt gaat het barsten en bloeden. Dat doet pijn en daar krijg je uiteindelijk lelijkere littekens van.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:57

Ik had ook erg vaak last van koorslippen, en ze komen bij mij ook altijd met 2 of 3 te gelijk. Ik ben er toen mee naar de huisarts geweest omdat ik het echt heel erg vaak had, die heeft mij toen aciclovir voorgeschreven.

Citaat:
Aciclovir is een virusremmer. Als een koortslip meer dan 6 keer per jaar terugkomt, kan uw arts aciclovir ook voorschrijven om klachten te voorkomen.

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:06

dankjewel allemaal voor de tips! ik ga er wat mee doen! ;)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:08

aciclovir = zovirax.

Meestal kun je de zalf gebruiken. Maar als je het echt zo vaak hebt als je laat uitschijnen, is het inderdaad een goed idee om naar je eigen arts te gaan en te vragen naar een kuur zovirax/aciclovir (pilletjes)

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:23

Ik heb ook erg veel last van koortslippen en ik gebruik biafine (te koop in Frankrijk) normale koortslip zalfjes werken bij mij niet meer omdat ik het zo vaak heb.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:28

Dat wat ik van de huisarts heb gekregen zijn inderdaad pilletjes, dat is een kuur van 5 dagen. De huisarts zei ook tegen mij dat zalfjes ed. Niet diep genoeg in de kern dringen, dus dat dat eigenlijk geen nut heeft.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:35

Ik heb ze ook vaak gehad. Ben er nu aardig overheen gegroeid moet ik zeggen. Bij mij leek het een relatie met puberteit te hebben.
Supertip: Zodium!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:22

Vanillia schreef:
Koortslip komt inderdaad door een lagere weerstand. Al die verhalen over vieze glazen etc. zijn echt onzin. Alleen het vocht uit de blaasjes van een koortslip besmettelijk, dus de kans dat je het krijgt als je een keer een labello van iemand leent is echt nihil, tenzij je weet dat die persoon die labello ook gebruikt op haar koortslip natuurlijk..

Ik denk dat dat voor iedereen anders is,ik merk t nml meteen als ik een glas krijg wat niet goed afgewassen is in een café ofzo. De volgende dag gelijk weer feest. Labello idem dito,ik leen m niet uit en na 1x gebruiken is t ook gelijk raak.dus zo'n onzin is t niet ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:26

De zalf helpt Bij mij niet. Ik slik L-lysine en werkt super goed.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:28

shilady schreef:
Geen.....geven anders krijgt hij blaasjes down there :j

TS is 13 jaar jong, dus ik vermoed dat dit hier nog niet van toepassing is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:30

Oh en blijf bij kleine baby's uit de buurt, heb laatst nog een horror verhaal gelezen van een baby die eraan is overleden..

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:42

Waar je ook mee moet oppassen is de zon, hierdoor kan je er ook eerder/vaker last van hebben. Het is verstandig om een labello met zonbeschermer te kopen. Wel op letten dat je niet de stift rechtreeks op je lippen gebruikt als je ook blaasjes hebt dan blijf je jezelf besmetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:05

Pas ook vooral heel erg op met je ogen. Niet met je handen er aan je koortslip komen en daarna aan je ogen bijvoorbeeld. En goed je handen wassen als je er aan hebt gezeten.

Ik heb 'm op mijn hoornvlies. Elke paar jaar vlamt hij op. Laatste keer net bij het randje van mijn lens. Daar maakt het littekens. Ik heb nu enkel nog problemen met fel zonlicht, fel schijnende autolampen etc. Verder zie ik goed. Maar als het de volgende keer littekens maakt voor mijn lens, dan heeft het meer consequenties voor mijn zicht... -O-

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:13

Ik smeer nu elke dag virumed, heb nog niks weer gehad!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 22:34

Bedankt voor alle tips! Heb inderdaad donderdag erge last van mijn lippen gehad , het gevoel alsof ze verbrand waren.. Heb nu een zalfje op m'n lippen. Waren net bij vrienden merk ik een derde koortslip op.. Ik baal hier echt van want vind het geen zicht. Hopelijk groeit ie door dit zalfje niet verder.. 3 koorstlippen in 3 dagen tijd is toch niet normaal..?