Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Volgende keer maar goed op mijn hoede blijven! Waardoor je de klachten weer krijgt etc. etc.
Het moet er dus vantussen.

je kunt het!
JoycexEnya schreef:Alleen bij andere mensen.
Maar ook als ik onderweg ben naar wedstrijden met vrienin of alleen maar een oefencross als ik dan op me pony zit of mijn vriendin ga fotograferen is het weg.
Ik wil er ook graag vanaf vind het heel irritant. Maar de stap om de tel te pakken is gewoon veel te groot. En wat ik moet zeggen etc.
. 

KoudbloedKim schreef:Ik heb dit ook in zekere mate.
Als ik bijvoorbeeld ergens heen moet, nieuwe mensen ga ontmoeten of iets anders spannends, moet ik echt wel 10x naar de wc.
En als ik dan onderweg ben of er ben, is de spanning wel minder, maar blijf ik angst houden dat ik in één keer naar de wc moet.
Ik heb eigenlijk nooit de link gelegd naar een angststoornis, maar dacht dat het meer te maken had met een spastische darm.
Mijn moeder heeft dit namelijk ook (heeft vroeger ernstige straatvrees gehad) en wijt dit ook aan haar spastische darm.
JoycexEnya schreef:Ja klopt, maar dat durf ik niet
dnieSz schreef:JoycexEnya schreef:Ja klopt, maar dat durf ik niet
Meid echt gewoon doen, ik heb zelf precies het zelfde + nog meer angst klachten en ik weet donders goed dat het allemaal tussen me oren zit maar ik heb ook hulp gezocht en het helpt me erg goed.
Via de huisarts ben ik door verwezen naar een psycholoog en dat gaat goed.
. Sociale fobie klinkt natuurlijk direct zo zwaar, zeker als je er - buiten die wc-bezoekjes - weinig last van ondervind. Ik denk dat het grootste verschil is of je spanning krijgt doordat je zomaar 10x naar de wc moet en dat vervelend voor jezelf vind óf dat je spanning krijgt omdat je bang bent om reacties te krijgen van anderen omdat je door je spanning zo vaak naar de wc moet. Dat laatste is klassiek sociale fobie