Frisdrankverslaafde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Frisdrankverslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:25

Hallo, :D

Zoals de titel als zegt ben ik een echte frisdrank verslaafde.
Ik drink echt behoorlijk wat frisdrank, met name in het weekend.
Dan zijn er dagen dat ik gewoon alleen maar frisdrank drink.
Dan gaat er zo 1 hele fles door heen. Dat is natuurlijk hartstikke slecht voor je.
Je wordt er dik van en je krijgt tanderosie. Maar toch kan ik er niet van af blijven.
Zoals woensdagmiddag had ik hele erge dorst voor mijn gevoel en kocht ik een flesje 7-up, naar 2 kleine slokjes was ineens de dorst weg. Je lichaam faket dan waarschijnlijk gewoon dat het dorst heeft om maar aan die hele vele suikers te komen.

Het zou simpel op gelost zijn door gewoon geen frisdrank weer in huis te halen. Maar ik woon nog thuis en mijn vader drinkt wel graag fris drank, waardoor mijn moeder in het weekend zo 3 a 4 flessen mee neemt. Het begint echt vervelend te worden.

Dus hoe kom ik van mijn frisdrank verslaving af?

Undefined

Re: Frisdrankverslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:35

Ik zou beginnen met altijd een flesje water in de buurt hebben, zodat je dat makkelijker pakt dan de frisdrank. Daarnaast kun je ook dingen met een smaakje drinken (en evt koolzuur) die niet zo schadelijk zijn. Water met koolzuurz, crystal clear of slimpie ranja.
Verder kan ik je niet zo goed helpen want ik drink bijna nooit frisdrank :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:37

Dankje voor je antwoord.
Ik probeer nu veel water te drinken. Ik kan ook een flesje maken met water en daar citroenen in doen misschien.

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:41

ik ben met het zelfde probleem bezig. alleen ik merk nu (na 1,5 maand) dat ik niet zo zeer cola (dat was mijn verslaving) verslaaft was maar meer het koolzuur. dus ik drink nu andere drankjes met koolzuur die wat beter voor je zijn (spa fruit) en drink veel cristal clear. dit gaat nu zo goed. ik dronk in het begin nog 2 glazen cola per dag. maar al gauw had ik het niet meer nodig merkte ik en nu drink ik af en toe nog een halve tot 1 glas cola op een dag. maar niet omdat ik echt snak naar die cola.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:43

Probeer eens spa rood.

Die drang is een drang naar suiker.

Ik ben coldturkey gestopt... En nu kan ik zelfs af en toe een beker frisdrank pakken zo der terug te vallen in t oude patroon.

Toegevoegde uikers zijn sowieso bagger voor.je lijf..die moet je lekker zien te vermijden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:44

Cold turkey stoppen? Ik denk dat het heel lastig is... misschien kan je eerst wat aanmaaklimonade drinken en daarna overstappen op water. Ik drink al maanden lang alleen water en thee en ik vind Sisi No Bubbles (dronk ik veel) nu niet lekker meer. Vooral doorzetten dus, zeker in het begin door je suikerverslaving.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:48

EskeGirl schreef:
Cold turkey stoppen? Ik denk dat het heel lastig is... misschien kan je eerst wat aanmaaklimonade drinken en daarna overstappen op water. Ik drink al maanden lang alleen water en thee en ik vind Sisi No Bubbles (dronk ik veel) nu niet lekker meer. Vooral doorzetten dus, zeker in het begin door je suikerverslaving.

Neejoh. Juist door suikers te blijven nuttigen en dus je lijf te blijven voeden maak je t alleen maar lastiger.

Spreek met jezelf af: doordeweeks water, spa rood, spa blauw.

In t weekend een glaasje fris.

Na een weekje moet dat prima gaan.
En als je sterk genoeg bent kun je rustig aanmaak limo drinken. Als je niet int oude patroon vervalt.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:54

ik ben sins een tijdje helemaal van frisdrank af( ivm overgewicht ) enkel in het weekend 1 glaasje .
wat mij heel erg helpt is water met koolzuur , en daar in een schijfje citroen in doen .
in het begin is het best lastig om je er over heen te zetten om dat flesje water te pakken ipv die fles cola . maar na een tijdje is het makkelijk en ben je er aan gewend .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:17

Het schijnt dat je juist van de vele suikers in frisdrank alleen maar meer dorst krijgt.

Als je de drang krijgt om frisdrank te willen pak dan water. Doe eventueel in het water bevroren fruit zodat het nog wel iets van smaak heeft. (AH heeft bijvoorbeeld bevroren fruit, 3 kleine aardbeitjes erin is voldoende)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:18

supperazzie schreef:
ik ben sins een tijdje helemaal van frisdrank af( ivm overgewicht ) enkel in het weekend 1 glaasje .
wat mij heel erg helpt is water met koolzuur , en daar in een schijfje citroen in doen .
in het begin is het best lastig om je er over heen te zetten om dat flesje water te pakken ipv die fles cola . maar na een tijdje is het makkelijk en ben je er aan gewend .

Merkte je ook dat je afviel nadat je gestopt was met frisdrank drinken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:36

Ik ken het wel, en ik ben zelf waterkefir aan het maken als frisdrankvervanger. Gewoon zodra ik dorst heb een glas kefir.. daar zitten bubbels in maar geen cafeïne en weinig suiker. En na een aantal dagen heb je helemaal geen zin meer in cola en smaakt het zelfs veel te zoet.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:43

Ik ga met jullie meelezen. Bij ons gaat er ook schrikbarend veel frisdrank door. Er zijn zelfs dagen dat ik niks anders drink dan frisdrank.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:48

Ik dronk vroeger zo 2 flessen Fanta per dag, toen ontdekte ik de spa rood en nu gaat er een fles spa rood per dag doorheen.
Soms een glaasje fanta lemon voor de lekker, maar voor de dorst helpt het niks dus drink inmiddels liever standaard spa rood.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:50

Herkenbaar.. ik ben er nu een maand of twee vanaf.. ook cold turkey.. ben eerst over gegaan op spa rood, en nu op gewoon water (soms wel met een schijfje citroen of appelsien), en ook gelijk maar gestopt met suiker in de koffie :D
Ik dronk laatst een blikje cola en vond het niet eens meer lekker, zo zoet, en zo veel prik.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:01

AmoorM schreef:
supperazzie schreef:

Merkte je ook dat je afviel nadat je gestopt was met frisdrank drinken?

jaa het heeft me ook geholpen met afvallen :D wat een klein ding veel verschil kan maken

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:04

AmoorM schreef:
Dankje voor je antwoord.
Ik probeer nu veel water te drinken. Ik kan ook een flesje maken met water en daar citroenen in doen misschien.

Ik drink dit ook heel erg graag...ware het niet dat je dit niet zonder rietje moet drinken omdat dit je tanden enorm aantast :-).

water met koolzuur, uitgeperste citroen met wat agavesiroop, op deze site staan meer tips en vooral in de zomer lekker én gezond ;-).

http://www.kruidenmassages.nl/Natuurlijkdrinken.html

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

:') ik dronk altijd alleen maar cola zero.
Water vind ik niet te drinken krijgt dat serieus niet weg dus doe ik er limonade siroop in voor de smaak ben er nu een aantal weken mee bezig gaat best goed eigenlijk en haal nog maar 1 fles per week aan cola. Waar er eerder een fles perdag doorheen ging :=
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 05-06-15 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:11

Dit is zo bekend haha.
Mijn moeder probeerde een keer helemaal te stoppen met frisdrank drinken, na 2 dagen kreeg ze echt afkickverscheinselen inclusief rillen enzo. Was erg bizar!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:13

Ik dronk ook altijd héél erg veel frisdrank met name 's avonds; overdag begonnen met water drinken, gewoon een flesje op m'n bureau. Toen het hele frisdrank drinken de prullenbak in gegooid.
Nu alleen nog water, in het weekend één of twee glazen frisdrank op een dag. Dat gaat prima, er moet gewoon een knopje om.

Water vond ik ook niet lekker, maar nu.. het is zó veel gezonder :') en dat maakt een heleboel goed. Plus, je kan water ook op smaak maken met muntblad, citroen en komkommer.

Het is gewoon de suiker in de siroop of het frisdrank dat het water niet lekker laat smaken.

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:19

Wat goed dat je naar alternatieven aan het zoeken bent TS! Zelf drink ik overdag ook alleen water, met wat citroenschijfjes erin en wat munt. Ik vind water op zichzelf ook niet zo bijzonder, maar met de munt en de citroen vind ik het een stuk lekkerder! Ik merk ook dat ik dan voldoende drink. Ik heb er nog al een handje van om te weinig te drinken, dus dit is voor mij een goede oplossing. Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt! Uiteindelijk merk je dat je er alleen maar gezonder van wordt en dan heb je de behoefte helemaal niet meer om naar de frisdrank te grijpen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:23

Ik dronk onwijs veel frisdrank. Zou het bij mezelf niet zo zeer een verslaving noemen, maar eerder gemakzucht, want ja, een fles frisdrank naast je stoel en dan gewoon iedere keer je glaasje vol schenken, onwijs makkelijk. En dan is op een gegeven moment die hele fles in één avondje leeg.
Sinds een paar maanden drink ik nog amper frisdrank. Ik drink nagenoeg alleen maar water, koffie en wijn. Scheelt zó veel voor je hoeveelheid calorieën. Voor de voedingsstoffen hoef je het ook niet te doen, want frisdrank zit toch alleen maar vol met rotzooi.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:26

Als je het moeilijk vind om meteen te stoppen met frisdrank en over te gaan op water, kun je ook eerst zo'n knijpflesje Karvan Cevitam Go kopen. Dit is geconcentreerde limonadesiroop. Je kunt een heel klein beetje siroop door je water doen, en dat steeds meer afbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:36

Is het een idee om af te spreken met jezelf dat je voor ieder glas frisdrank een glas water drinkt? :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:43

En nog een tip: Zet een lege frisdrank fles met ranja in de koelkast, gewoon in één keer aanmaken.
Dan kan je in plaats van frisdrank net zo gemakkelijk die ranja inschenken. Wel inderdaad Slimpie of Karvan Cevitan. :j

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:46

Ik dronk ook onwijs veel frisdrank, thuis of het werk ect, maar mijn ouders haalde het gewoon weg niet meer in huis dus daar kon ik het al niet meer drinken, op het werk samen met mijn collega ook besloten om het gewoon niet meer te kopen en toen eerst een hele tijd flessen spa met citroen of spa munt gekocht maar daar nu ook inmiddels mee gestopt en drinken we alleen nog maar koffie, water en thee :) het scheelt ook echt een hele hoop geld!