Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:26

Als kind toen ik een bril moest, riep ik het als dat als ik 'oud genoeg' was ik mijn ogen wilde laten laseren. Lange tijd heb ik er niet meer over nagedacht en het ook nooit meer overwogen :+ Maar nu begint het toch weer te kriebelen. Het lijkt me héérlijk om gewoon goed te kunnen zien zonder lenzen. Vooral in deze periode, als ik hooikoorts heb, is het bijna niet te doen met mijn lenzen. Het lijkt me dan zo lekker om zonder te kunnen.
Aan de andere kant vind ik het ook wel een enge gedachte, je hebt ten slotte maar 1 paar ogen en als daar iets mee fout gaat... Ik weet wel dat het voor sommige klinieken routinewerk is en er weinig fout kan gaan, maar toch!
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van bokkers en welke klinieken goed zijn. Ik heb me wel een beetje ingelezen op internet, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Ik heb zelfs een ooglaser groepsreis voorbij zien komen naar Turkije. Zo'n optie wil ik ook best overwegen als de kwaliteit goed is, op internet zie ik daar namelijk veel goede verhalen over. Aan de andere kant is het lastig om op zo'n kliniek terug te kunnen vallen, je stapt niet zomaar even in het vliegtuig.

Ik ben dus benieuwd naar ervaringen! Kom maar op :D

Whizz

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:29

Mag een ervaring uit tweede hand ook? Mijn collega heeft het vorige week laten doen en zij is erg tevreden. Zij werd goed voorgelicht en de begeleiding was uitstekend. Door haar verhaal ben ik om, ik heb zaterdag a.s. een afspraak voor een eerste onderzoek. Ik ken trouwens ook iemand die het in Turkije heeft laten doen. Ook hij was heel tevreden.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:31

vriendin van me heeft het pas geleden in Turkije laten doen
ze is dolgelukkig nu ze weer zonder bril/lenzen goed kan zien
en het is ze 100% mee gevallen
ze kreeg daar goed advies en goede zorg

wel adviseren ze om idd met zo'n groepsreis mee te gaan, of een tolk mee te nemen (bij voorkeur mannelijk)

wanneer het mogelijk is wil ik ook gaan (wil van mn bril af :P )

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:34

Bedankt voor de snelle reacties al!

Oh spannend Whizz! Wil je in dit topic het verloop laten weten? Bij welke kliniek ga jij?

Dan kunnen we altijd nog samen gaan Mendy :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:35

Ik wil het op termijn misschien ook gaan doen (ben nu nog te jong), maar vanwaar de groepsreizen naar Turkije? Is het daar beter?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:37

Wat ik er over kon lezen staat een kliniek in Istanbul het beste aangeschreven qua kwaliteit en je krijgt 10 jaar garantie. Zal ook meespelen dat het relatief goedkoop is. Maarja,.. voor goede kwaliteit wil ik ook best wat extra betalen. Wil niet met slechtere ogen door het leven.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:41

zoals ik me heb laten vertellen komt de ooglasertechniek uit Turkije

en me vriendin is ook in Istanbul geweest
en het scheelt belachelijk veel in prijs

hier zou ze 4300 kwijt zijn
nu is ze een week in Turkije geweest met een vriendin en haar man als tolk voor minder als de helft van wat ze hier zou moeten betalen en dat is INCL de behandeling

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:44

Ik heb meer dan 10 jaar geleden mijn ogen laten laseren. Is heel goed gegaan en heb dus al jaren geen bril of lensen nodig. Ik heb het hier in Nederland laten doen, die buitenlandse reizen waren er toen nog niet veel, en dat zou ik ook nooit overwogen hebben.
Het kostte wel een hoop geld, maar dat was het meer dan waard. Helaas zal ik binnenkort wel aan een leesbril moeten, daar ontkom je niet aan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 21:55

Fijn dat je ook een ervaring van langer geleden wil delen. Dat is inderdaad ook één van mijn vragen: wat zijn de resultaten na meerdere jaren? Dus inderdaad na een jaar of 10. Goed om te horen dat het bij jou positief is!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:03

>;) haha, dit is de enige smiley met een bril die geen zonnebril is. Nou ja, dat is goed TS. Ik vind het wel echt heel eng, ongeveer 7 kleuren :# eng! Ik ga naar de B.ergmankliniek. Ik moet zeggen dat ik Turkije ook wel goed vind klinken hoor. Maar ja als er iets is en je wilt iets vragen lijkt het me wel lastig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:11

Ik overweeg het ook.
Had al een flinke tijd -6 ongeveer en heb 3 jaar geleden spontaan netvlies loslaten gehad. 1 oog is operatief 'gemaakt' moeten worden en de andere kon gelukkig dmv lasers gedaan worden. Zijn overigens andere lasers als bij sterkte weg laseren.
Na een netvlies loslaten heb je de kans sneller staar te krijgen als een gezond mens (binnen 1.5 jaar). Bij mij is dat helaas niet het geval. Waarom zeg ik helaas? Ik was dan door de nieuwe sterkte, -8.5, in aanmerking gekomen voor een hele nieuwe lens implantaat en had ik maar 1 oog hoeven te laten laseren.
Nu wil ik denk ik over een jaar ongeveer toch de stap nemen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:13

Ik lees even mee.
Twijfel al jaren en durf niet om het te laten doen.
Mijn zus heeft het wel laten doen en die is tevreden erover, wel draagt ze nu vaak een donkere zonnebril omdat ze wat overgevoelig is voor zonlicht.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:33

Grappig om dit te lezen, ik ben deze week namelijk op vooronderzoek geweest, en binnen een maand worden mijn ogen gelasered.

Ook veel positieve verhalen, van vrienden en collega's, ervaringen tussen de 13 jaar en 5 jaar geleden. Allen hebben ze tot nu toe blijvende resultaten.

De keuze is gevallen op de Oogkliniek van het AZ Monica in Deurne (BE), ja er zit best wel een prijskaartje aan, maar dat komt overeen met nog 10 jaar brillen en lenzen kopen, dus het geld zou ik toch kwijt geweest zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:00

Mijn schoonzoon heeft het tien jaar geleden laten doen in Eupen in Belgie en heeft nog steeds geen bril nodig. Hij had -8 en -9 en kon direct al heel goed zien. Toen was het voor twee ogen even duur als hier voor èèn oog en omdat hij uit het midden van het land kwam kon hij alles op dezelfde dag doen, vooronderzoek en toen dat goed was het laseren. Hij is zeer tevreden.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 05-06-15 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:05

Ik heb het laten doen bij het oogziekenhuis in Rotterdam.
Zeer tevreden met het resultaat.
Van begin tot eind goed begeleid, veel vooronderzoeken gehad.
Was minder eng als dat ik dacht! En ik ben zo blij dat ik geen bril meer hoef te dragen.
Lenzen kon en kan ik nog steeds niet hebben vanwege mijn werk omgeving. Airco en veel fijn stof...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:08

Ik wil het ook laten doen in Rotterdam
Rond de 2000 euro dus ook zeker goed te doen
Naar Turkije zou ik nooit durven voor zoiets

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:17

Ik hoorde van meer mensen dat Turkije veel goedkoper is met ooglaseren, maar ook ik durfde dat niet aan.
Stel dat het mis gaat, je bent in een vreemd land je spreekt de taal niet. (oke met engels kom je een aardig eind) Maar toch, je zal zien (of juist niet meer... :') )

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:39

Ik heb het bij optical express gedaan in eindhoven is heel goed gegaan heb wel erna nog veel last gehad van dicht plakkende ogen.ik zie wel oke nu mijn opticen vond dat het nog niet goed genoeg was gedaan en het herhaaald moest worden,de ooglaser kliniek vond het wel goed zo.ik zie wel oke dus niks meer aan laten doen op dit moment.ik heb wel korting gehad omdat ze het ergens anders goedkoper aanboden dit heb ik gezegd en toen kreeg ik korting.ik zat in de duurste catigorie met mijn ogen had vooral cilinder en uit eindelijk iets van 2400 betaald.soms komen er ook deals langs op internet.succes

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:01

Bedankt voor alle reacties! Rotterdam is voor mij qua afstand heel goed te doen. België moet ik inderdaad ook nog naar kijken. Ik heb een sterkte van -3,5 aan beide kanten met een cilinder in 1 oog. Valt qua sterkte nog wel mee vergeleken met andere sterktes die ik hier tegen kom. Is het dan ook makkelijker om dat te laseren?

Welke methode hebben jullie gebruikt? De flapjes methode lijkt mij namelijk wel eng. Omdat zo'n flapje nooit meer goed vast komt te zitten en er meer kans is op complicaties als er bijv. iets in je oog komt/te hard wrijft. Heb daar ook een keer een Radar uitzending over gezien waarbij aangegeven werd dat die methode risicovol is. Brr...

Spannend Whizz en Aeris! Succes allebei!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:20

Bij mij hebben ze de Femto Lasik methode aangeraden, inderdaad ook met een flapje.
De eerste nachten zal ik inderdaad moeten slapen met oogbescherming.

Alle behandelingen/operaties zijn risicovol, altijd. Zoek vooral een goede oogarts of kliniek, waar je goed voorgelicht wordt, en waar je je goed bij voelt.

Behandeling hier in Belgie, waar ik ga, komt op €1975 per oog. Zo te zien een pak duurder als in NL.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:31

Bij mij hebben ze ook de Femto Lasik methode toegepast.
De eeste paar dagen inderdaad oppassen met wrijven ondanks dat er een beschermende lens overheen zit.
Met slapen moet je de eerste paar dagen een oogkapje op, zodat je bij wakker worden niet in je oog kunt wrijven met je half wakkere hasses... (oh ja oliebol mocht niet wrijven!)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:32

Ik heb het bij Visionclinics laten doen. Niet de methode met de flapjes, dat kon bij mij om de een of andere reden niet.
Ik had -4,5 en -4,25. Ik ben toen op maandag gelaserd en op donderdag kon ik al autorijden zonder lenzen/bril. *\o/*

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:29

Mag ik vragen welke methode dan bij jou is gedaan Cookies?
Ik zit er ook aan te denken, maar mijn ogen zijn nog steeds niet stabiel.
Mijn sterkte is -4,5 en een cilinder welke bij het ene oog sterker is dan bij de andere.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:37

Het lijkt mij idd ook interessant, maar ben er wel bang voor!
Kunnen jullie ook iets vertellen over de procedure tijdens de operatie? Hoe hebben ze het gedaan? Wat kon je zien tijdens de operatie?

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:41

Ik zit ook al jaren te twijfelen. Mijn ogen zijn nu twee jaar stabiel en het gaat nu nog goed met lenzen.
Het is alleen de vraag hoe lang dat goed blijft gaan. Geen lenzen is natuurlijk echt beter voor je ogen.

Vriendin van mij is naar het AMC gegaan in Amsterdam, en het uiteindelijke lazeren is in Amersfoort gebeurd. Zij was erg tevreden. Zij vond het wel erg veel pijn doen de twee dagen na het lazeren. Hoe hebben de anderen dat ervaren? Bij haar heeft het ongeveer 2500 euro gekost. Dus de prijs is vergelijkbaar met andere klinieken.

Keona, dat van optical Express in Eindhoven klinkt dan voor mij echt niet positief. Dat de opticien zegt dat het niet goed is en zij zeggen dat het prima is. Hoe gingen de controles bij hen?